SEAT Ibiza Bocanegra: Černá maska pro FR a Cupru za 22 resp. 20 tisíc Kč
Za sadu Bocanegra dáte navíc 19.900,-Kč v případě Ibizy Cupra a 21.900,-Kč v případě Ibizy FR. Pro ostatní výbavy Ibizy zatím není k dispozici.
SEAT Ibiza FR je poháněna motorem 1,4 TSI o výkonu 110 kW při 5800 min-1. Točivý moment vrcholí 220 Nm ve 4500 min-1. Standardem pro tuto verzi je sedmistupňová převodovka DSG. Za 499.900,- Kč dostanete automatickou klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, ESP, čtyři airbagy, elektricky sklopná, ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken a přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel. Od běžných verzí se FR liší 17palcovými koly s pneumatikami 215/40, sportovním podvozkem, nárazníky a spoilery FR a kryty zpětných zrcátek a dále dveřními klikami ve stříbrné barvě. V interiéru se nachází sportovní sedadla a kůží potažený tříramenný volant FR. Ibiza FR zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,7 s a nejvíce jede 212 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km.
Ibiza Cupra je dostupná jen s třídveřovou karoserií a je o 50 tisíc Kč dražší než FR. Pohání ji také motor 1,4 TSI spojený se sedmistupňovým DSG, je ale naladěn na 132 kW při 5800 min-1, maximum točivého momentu je 250 Nm ve 4500 min-1. Od FR se liší černými kryty zrcátek a klikami dveří a jiným designem sportovních doplňků. Seznam výbavy FR a Cupry je shodný. Ibiza Cupra zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 s a nejvíce jede 225 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,3 l/100 km.
Připomeňme, že Bocanegra byla vlastně předobrazem třídveřové Ibizy SC čtvrté generace, také nesla jako první doplňkové označení Sport Coupé. Sériová verze je samozřejmě umírněnější, většina stylistických prvků byla však zachována. Prostřední část předního nárazníku zůstala v černé barvě (Bocanegra znamená černá tvář), designéři příliš neupravovali ani jeho agresivní styl a žebrování ve tvaru včelích pláství, pouze přibyla mlhová světla, která původní koncept neměl, Zadní nárazník pak zůstal prakticky totožný včetně jediné uprostřed umístěné koncovky výfuku. Spodní část třetích dveří zdobí nápis Bocanegra. Černou barvu najdeme také kolem předních světel, masky chladiče a na zpětných zrcátkách.
Interiér byl přizpůsoben sportovnímu zaměření tohoto modelu, vychází však z variant FR a Cupra. Údaje palubního počítače ve středu přístrojového štítu září červenou barvou, změněná je také grafika budíků Přední sportovní sedadla mají speciální čalounění, prošívané červenou nití. Stejně jako u FR a Cupry, i na nich nalezneme logo, tentokrát stylizované písmeno B. To se nachází i na spodním rameni volantu a také na rychloměru. Přístrojové desce vládne černá, plasty jsou v lesklém i matném provedení.
Na závěr trocha historie. Přezdívka Bocanegra má u SEATu dlouhou tradici. Poprvé se objevila u modelů 1200/1430 Sport. Slabší čtyřválcová dvanáctistovka se vyráběla od roku 1976, motor o výkonu 49 kW (67 k) vozu umožňoval dosáhnout rychlosti 157 km/h. Řadu doplnil o rok později model 1430 Sport s parametry 57 kW a 164 km/h. Oba byly prvními automobily značky, které byly kompletně vyvinuty ve Španělsku, byť jejich platforma vycházela z Fiatu 127, ale byla značně přepracována. Svou přezdívku si vysloužily podle charakteristické černé plastové přední části s integrovanými nárazníky. Do roku 1979 vyjelo na španělské silnice přes 19 tisíc vozů. Pro úplnost připomeňme, že SEAT byl tehdy součástí koncernu Fiat a šlo o lokální automobilku, která prodávala jen na domácím trhu. Pokud se některé modely vyvážely do jiných zemí (například typ 133 do Německa), nesly logo mateřské italské firmy.