Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza Cupra Concept: Facelift i pro ostrou verzi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Španělský SEAT během slavnostního večera koncernu Volkswagen před zahájením autosalonu v Pekingu představuje nejostřejší Ibizu v modernizované podobě.

Podobně jako například večer před zahájením autosalonu v Ženevě i v Pekingu pořádá Volkswagen slavnostní koncernový večer. Právě zde poprvé oficiálně představuje novinky připravené pro autosalon a jednou z nich je i SEAT Ibiza Cupra Concept.

Začátkem letošního roku SEAT představil v modernizovaném provedení modelovou řadu Ibiza a v první polovině dubna spustil i její prodej. Jedinou výjimkou byla verze Cupra. Ta se nyní prozatím jako koncept představuje v Pekingu.

Ostrý třídveřový hatchback prodělal prakticky jen úpravy designu, zatímco k pohonu bude i nadále sloužit přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 Nm. Ten je s přední poháněnou nápravou spojen sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, kterou má řidič možnost ovládat mimo jiné také pádly pod volantem. Ve výbavě nechybí elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

V případě exteriéru se hlavní změny odehrávají v oblasti předních partií. Stejně jako méně výkonné modely řady Ibiza i Cupra dostala novou kapotu motoru. Nový tvar i optiku mají hlavní světlomety doplněné o LED pro denní svícení. Stejná světla jsou standardem i pro Ibizu FR. Nový design má samozřejmě i přední nárazník s mlhovými světlomety a 17-palcová litá kola. Na zádi je nová pouze optika koncových svítilen.

Při pohledu do interiéru Ibizy Cupra Concept lakované žlutým lakem Crono Yellow je jasné, že zde se odehrálo ještě méně změn než na karoserii. Nový je jen sportovní volant, pádla řazení pod ním a panel ovládání autorádia.

Novinkou ve výbavě bude SEAT Portable System, který má být součástí nabídky příplatkové výbavy pro všechny Ibizy a jeho hlavní součástí je pětipalcový odnímatelný displej na vrcholu palubní desky. Na něm se mimo jiné mohou zobrazovat údaje z navigace nebo palubního počítače.

SEAT Ibiza Cupra Concept má v Pekingu přispět ke zvýšení zájmu zdejších zákazníků o španělskou značku, která se na čínském trhu teprve zabydluje. Sériového modelu se na evropském trhu dočkáme do konce letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
13. 11. 2012 11:28
Re: přední část
nevím, ale mě osobně se FL líbí víc na sérii, Cupru co do designu mam radši před FL a co se týče designu FRka před a po FL tam je to tak plus mínus nastejno...
23. 4. 2012 12:56
přední část
se hodně povedla. Vypadá přímo skvěle, řekl bych, že je povedenější variantou o třídu vyššího Leonu CUPRA a to už si zaslouží :yes: :-)
22. 4. 2012 20:32
Re: převodovka
Už to bylo zmíněno snad tisíckrát, prý se jim tam manuál nevešel. Nicméně já bych spíš řekl, že za tím jsou i jiné důvody. Třeba "naučení" zákazníků na automaty v těchto autech nebo marketingový tah, kdy podobnou převodovku žádné podobné auto nemá. Navíc asi také snížení nákladů na výrobu, kdy tahle převodovka má celkem omezené možnosti, protože je dělána na vozy s maximem 250 Nm (navíc je za celkem mastný příplatek, v řádech desítek % vzhledem k PC ceně auta), takže se těch několik desítek tisíc prodaných aut ročně navíc vždy hodí.
Jinak bych neřekl, že zrovna tahle převodovka nějak kazí charakter, ony všechny tři koncernové HH nejsou nijak zvlášť "hot", takže automat rozhodně to auto nezabije (a dvojspojka je pro "sportovní" ježdění docela dost vhodná).
Avatar - Destract
22. 4. 2012 19:12
převodovka
Jako po designové stránce je to super. Ale proč do toho proboha cpou ten připitomělej automat?
22. 4. 2012 17:02
Re: FL je bída...
v základu... za ty peníze to neni špatný,logicky když si člověk připlatí má větší kvalitu-v cupře ten interiér je dost dobrý:-)