Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon Cupra je silnější než Octavia RS, nabízí 280 koní

David Bureš
Diskuze (87)

Španělský hot hatch bude poháněn stejným motorem jako benzinová Octavia RS a Golf GTI. Ve srovnání s nimi však bude výkonnější.

Dánské zastoupení značky Seat prozradilo výkon motoru chystaného Leonu ve vrcholné verzi Cupra. Informace o automobilu zveřejnilo v ceníku tohoto modelu.

Ceník potvrzuje použití přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TSI známého již ze Škody Octavie RS a Volkswagenu Golf GTI. Výkonově se však Leon Cupra zařadí nad své sourozence, v jeho případě bude motor vyladěn na 206 kW (280 koní).

Golf GTI i zážehová Octavia RS disponují 162 kW, GTI je dostupné také v posilněné verzi se 169 kW. Nad nimi stojí ještě Audi S3 a VW Golf R, jejichž bezninový dvoulitr má 300 koní (221 kW).

O výkonu Leonu Cupra se spekulovalo delší dobu, nejčastěji se hovořilo o výkonu 195 kW. Seat ale má pracovat ještě na posilněné verzi Leon Cupra R, která by mohla nabídnout až 221 kW.

Motor Cupry bude standardně spolupracovat se šestistupňovým manuálem, dvouspojková převodovka DSG se stejným počtem stupňů bude za příplatek. Poháněná mají být přední kola.

Leon Cupra se vedle silného motoru dočká také úprav vzhledu. Sportovní vzhled běžného Leonu bude dále zvýrazněn. Kola budou 19palcová. Jako první na trh dorazí třídveřový Leon SC Cupra, pětidveřová varianta a kombi mají následovat později.

Co se týče výbavy, bude Leon Cupra disponovat sedmi airbagy, full-LED svítilnami, dvouzónovou klimatizací, rádiem s osmi reproduktory, vyhřívanými předními sedačkami nebo adaptivním podvozkem.

David Bureš
Diskuze (87)
16. 12. 2013 08:50
Re: Konečne
Hele to je přeci taky způsob komunikace. Víš, že přední náprava už vlivem přílivu výkonu na přední kola ztrácí adhezi. ;-) Asi takhle. ST jsem zkoušel způsobem, při kterým normální člověk zešediví. Auto se podle mě chovalo naprosto perfektně a dokázal jsem s ním být velice rychlý. Všechno fungovalo tak jak má, podvozek, motor, řízení, brzdy (jen ESP jsem si musel vypnout >:D) Je to ale jediný HH, který jsem kdy zkoušel (vyjma RS Fabky, kterou zas za takový HH nepovažuju). Nesnažím se tvrdit, že je to nejlepší auto na světě. Možná je GTI nebo R32 lepší svým jízdním projevem, ale ST funguje jako vyvážený celek a nenapadá mě nic co bych mu vytknul. Asi jsem málo vnímavý řidič nebo mám moc silný ruce, ale torque steeru jsem si fakt nevšim. Čímž se s váma nechci hádat, že jím ST netrpí, nejspíš jo, když mi to všichni svorně tvrdíte, ale mě to v jízdě na hraně evidentně nevadilo, když jsem to ani nepostřehnul.
14. 12. 2013 11:08
Re: Konečne
Tak nějak. Ale už je to slabší tvrzení, ne každý má takové marketingové cítění (stejně tak to mohlo být necelých 9). ;-)
Avatar - white label
13. 12. 2013 23:02
Re: Konečne
Logicky přísně vzato to muselo být tak a ne jinak! :-)
Avatar - woody-alien
13. 12. 2013 20:43
Re: Konečne
Zcela správně. A já bych si troufnul tipnout rozmezí 8 až 8.5 vteřiny, protože nad 8.5 by to už nebylo "o viac ako 8 sekúnd" ale "o takmer 9 sekúnd". ;-)
13. 12. 2013 19:39
Re: Konečne
Více než 8 si vykládám zároveň jako méně než 9. :-)