Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT León Twin Drive Ecomotive: První desítka prototypů vyrazí příští rok na silnice

Ondřej Láník
Diskuze (8)

První zmínka o elektromobilním Leonu je stará téměř rok a půl. Nyní na autosalonu v Madridu podhaluje SEAT své plány alespoň o trochu více.

León Twin Drive Ecomotive se na první pohled liší od běžného provedení jen v detailech. Pod přední kapotou se ale vedle spalovacího motoru 1,4 TSI (90 kW) nachází také elektromotor o výkonu 35 kW. Energie je uložena v lithiových bateriích s napětím 300 V, které jsou umístěny v zadní části auta. Akumulátory se lze dobít pomocí síťové zásuvky na 90 % kapacity za 5 hodin.

Kvůli instalaci elektromotoru byly upraveny také další části auta jako převodové ústrojí, posilovač brzd nebo klimatizace a elektroinstalace.

Maximální rychlost vozidla je 170 km/h, hybridní Leon akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Dojezd na elektřinu činí jen 50 km, ale v záloze je stále palivová nádrž, která má teoreticky vystačit na 700 km jízdy se spalovacím motorem. Kombinovaná spotřeba v hybridním módu dosahuje 3,36 l/100 km.

Plány automobilky na následujících pět let počítají nejprve se zavedením plug-in hybridů. Postupně by měl být z těchto modelů eliminován benzinový motor a v roce 2014 by tak měl vyjet první sériově vyráběný elektromobil SEATu. Tento typ auta automobilce mimo jiné významně přispěje ke snížení průměrných emisí CO2.

10 prototypů SEAT León Twin Drive Ecomotive vyšle automobilka v roce 2011 do center španělských měst Madrid, Barcelona a Sevilla, kde budou testovány v běžném provozu. Výsledky by pak měly být využity při přípravě sériově vyráběných hybridů, resp. elektromobilů.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
4. 10. 2010 13:54
Re: Proc Seat ano a Skoda ne??
Je tu Octavia Green E Line - s hybridnym pohodom z Golfu 6.Takze sa cakalo na koncern...
Avatar - Brandon Walsh
24. 5. 2010 08:12
Re: ..tak nevím
suhlasim První desítka prototypů vyrazí příští rok na silnice
hlavne ze na fotkach je stary typ leona
24. 5. 2010 07:56
..tak nevím
Tak nevím, celé mi to přijde nějaké podivné. 1.Do leonu se nikdy nedával 1.4TSI 90kW ale 92 kW z audi A3. 2.Proč by pasovali prototyp hybridu na tuto vyběhlou verzi leonu, když už loni se prodávala verze nová, která má jiný zadek a jiný interiér. Řekl bych, že seat jako automobilka je v očích nás škodomilů a bohužel i reportérů dost opomíjená, takže si pánové v redakci možná ani nevšimli, že se nějaké změny na leonu v roce 2009 udály. ;-)
23. 5. 2010 11:34
Re: CO2 je zivotadarny plyn
Amen.
23. 5. 2010 11:33
Proc Seat ano a Skoda ne??
Proc Seat ma svuj vlastni program hybridnich a elektrickych pohonu zatimco kdyz s takovou otazkou dorazite do Skody, tak vam reknou ze Skoda je soucasti koncernu a proto nemuze vyvijet vlastni pohony a musi pockat, az s cim prijde koncern? Je to opravdu dvoji pristup koncernu nebo jenom MB zastira svou neochotu hledat nove cesty?