Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf automobilky Bugatti Thomas Bscher zřejmě skončí

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Automobilka Bugatti asi dostane nového šéfa. Podle informací magazínu Der Spiegel opustí Thomas Bscher vedoucí místo i když jsou nejzávažnější problémy superauta Bugatti Veyron po několika letech již vyřešeny.

Problém tkví v plánech do budoucna. Nové vedení skupiny Volkswagen se obává dalších utopených investic a pravděpodobně zastaví přípravu nového malého modelu Bugatti, který měl podle představ Bschera přivést značku k černým číslům. Nástupcem Bschera se zřejmě stane Franz-Josef Paefgen, který úspěšně vede jinou luxusní značku pod křídly VW - Bentley Motors. V tuto chvíli se v zahraničním tisku vedou spekulace na téma, zda Paefgen bude řídit Bentley i Bugatti, případně zda jde o dočasné nebo dlouhodobé řešení nastalé situace.

V Ženevě Bugatti oznámilo, že ke konci února 2007 bylo dodáno zákazníkům automobilky Bugatti Automobiles S.A.S. 60 vozů Bugatti Veyron 16.4. Celkový objem produkce aktuálního modelu Veyron 16.4 je omezen na 300 kusů, pro první rok přitom bylo naplánováno vyrobit prvních 50 vozů. Aktuální seznam čekajících zákazníků čítá asi 140 jmen. Každý kdo má zájem utratit asi 1,2 milionu euro musí složit zálohu 300 000 euro, aby mohla být vůbec zahájena výroba konkrétního exempláře. 30 % vozů končí na americkém trhu, dalšími důležitými destinacemi jsou Velká Británie, Německo, středovýchodní arabské státy, Francie, Monako, země Beneluxu, Švýcarsko nebo Itálie. S rezervou se staví Bugatti k novým trhům jakými je Rusko nebo Čína, kvůli obtížnému zajištění servisního zázemí. Síť obchodních zastoupení čítá 26 míst po celém světě, z toho 9 z nich je v USA.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
12. 3. 2007 20:47
Jediné řešení
Takže Bugatti nemá prodanou ani polovinu produkce.No, jediné žešení které ušetří peníze je celý projekt odepsat. Stopnout hned a nenalejvat do toho další peníze. Při výrobě 300 ks muselo být už před lety jasné že je to černá díra na peníze.Ale umíněnost zvítězila. Jenže kosa začína dopadat na kámen. A to ani VW Group nebude jedno.
12. 3. 2007 10:23
ČR
Ve Speedu jsem četl, že minimálně jeden Veyron by měl být i v Česku ;-)