SUV od Bugatti prozatím nečekejme. Koncept nezávislého designéra ukazuje vizi
Bugatti je jednou z mála posledních automobilek, které odolávají trendu SUV.
Ať už se vám do portfolia modelů chce, nebo nechce zařadit vůz kategorie SUV, je to v dnešní době bez debaty skvělý obchodní tah. Touto cestou se vydaly už takové prestižní automobilky jako Maserati, Lamborghini nebo Ferrari a bude pochopitelné, pokud se takovou cestou vydá i Bugatti.
Nic takového ale zatím pro automobilku z Molsheimu nepřipadá v úvahu. Nechce o tom slyšet šéf značky Mate Rimac ani ředitel designu Achim Anscheidt. Ten zdůraznil, že Bugatti se nikdy nezaměřovalo na velkosériovou výrobu a proto nad karoserií SUV ani neuvažují. Pokud by se přeci jen nechali zlomit, musel by to být opravdu exkluzivní model.
V čem by taková exkluzivita spočívala? V designu? V technologii? Určitě v obojím, ale hlavně – SUV od Bugatti by muselo strčit do kapsy jak Lamborghini Urus, tak Ferrari Purosangue.
Jak by výkonné a ultra luxusní SUV od Bugatti mohlo vypadat názorně ukazuje na svém konceptu Centurion Concept nezávislý grafik Sergiy Dvorntskyy. Zpracování konceptu je graficky natolik povedené, že byste možná i naletěli tomu, pokud bychom vám řekli, že jde o práci samotné značky.
Koncept Centurion si bere zejména v přední části inspiraci ze supersportů Chiron a W16 Mistral. Zatímco design světlometů patří Chironu, obří mřížky chladiče najdeme u modelu W16 Mistral. Plynulé křivky pokračují skrze protaženou střechu do zadní části, která je originální a nepodobá se existujícím zmiňovaným supersportům natolik, jako přední maska.
Teď si představte, že by tento koncept dostal ikonický motor W16 v kombinaci s elektromotory od Rimacu. Výkon by mohl hravě překonat hranici 2000 koní a Bugatti by mělo suverénně nejvýkonnější SUV na světě.
Pokud má Mate Rimac něco rád, jsou to výzvy a honba za technologickou dokonalostí. A kdo ví, třeba si jednou najde cestu právě k takovému konceptu.