Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setra MultiClass 400 UL business nejen jako linkový autobus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Dvounápravové autobusy Setra modelové řady MultiClass jsou vhodné pro linkový provoz a lze je využívat i pro kratší zájezdy. Novinkami v nabídce jsou tři nové verze.

Setra v rámci své modelové řady MultiClass nabízí řadu provedení. Základ představuje verze S 412 UL s celkovou délkou 10,80 m, která je právě díky svým rozměrům ideálním autobusem pro linky s úzkými a strmými silnicemi.

Před koncem roku 2013 rozšiřuje Setra paletu verzí řady MultiClass o trojici verzí, jimiž jsou S 415 UL business, S 416 UL business a S 417 UL business. První z této trojice má celkovou délku 12,20 m, druhý je dlouhý 12,70 m a třetí provedení měří 13,38 m.

Interiéry trojice nových modelů nabízejí 51, 55 nebo 59 sedadel. S ohledem na skutečnost, že tyto autobusy jsou zaměřeny především jako linkové, jsou pro ně standardem jednodílné prosklené přední dveře a dvoukřídlé zadní dveře.

Na přání mohou být autobusy UL business vybaveny robustními sedadly Setra Route s komfortnějším čalouněním a intuitivním ovládáním nastavení. K dispozici jsou klimatizační systémy, širší zadní dveře, specifické rozmístění tlačítek pro ohlášení zastávky, zavazadlové prostory a výtah pro vozíčkáře a kočárky.

K pohonu autobusů Setra MultiClass 400 UL business slouží motory Mercedes-Benz OM 936 Euro VI. Řadové šestiválce o objemu 7,7 litru jsou instalovány svisle v zadní části vozidla a jsou k dispozici s výkonem 220 kW a 260 kW. Maximální točivý moment je 1200 N.m a 1400 N.m.

Standardem pro všechny tři provedení autobusů a obě výkonové verze motorů je spojení s převodovkou MB GO 190, ale na přání jsou k dispozici i převodovky GO 250/8, ZF Ecolife a Voith Diva 6.

Vozidla splňují ochranu cestujících před převrácením podle směrnice ECE - R66 a jsou standardně vybavena systémy ABS, ASR, EBS a BAS. Na přání je k dispozici ESP. Sériová výroba se rozběhne na jaře roku 2014.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - jozephko
22. 12. 2013 11:36
Vždy ma zaujímalo, prečo sú tie dĺžky autobusov také atypick
Ale ako vidieť, aj tu "strašia" palce (1 palec je 2,54 cm) - 10,80 m je 425 palcov, 12,20 m je 480 palcov a 12,7 m je presne 500 palcov. Alebo sa mýlim?