Šíleně drahé BMW 323i E30 z roku 1985. Neujelo skoro nic
BMW 323i je dnes vnímáno, jako jedna z řady verzí generace E30, v níž hrají u fanoušků značky prim všechny tehdejší verze modelu M3 nebo alespoň 325i. V době své výroby v letech 1982 až 1985 přitom právě toto provedení představovalo vrchol nabídky. Model M3 dorazil v roce 1986 a 325i byl uveden o rok dříve jako přímý nástupce 323i.
Na německém eBay je nabízeno BMW 323i modelového roku 1985, jenž byl jeho poslední, v naprosto excelentním stavu, který jen umocňuje počitadlo kilometrů, na němž je jen 260 km. Tento počet ujetých kilometrů pak mají dokazovat dokumenty, které budou k vozu dodány.
Pohled na fotografie naznačují, že dvoudveřová karoserie vozu nemá snad jedinou vadu v podobě nějakých škrábanců nebo dokonce promáčklin. Stejná situace je pak i pod kapotou a v interiéru, v němž vedle příplatkových sedadel Recaro či pro BMW osmdesátých let typické provedení palubní desky zaujme i původní autorádio s přehrávačem kazet, nad nimž zamáčkne slzu nejeden milovník starých časů.
Pokud se vrátíme pod kapotu, tak tam je uložen řadový šestiválec M20B23 o objemu 2316 cm3 se vstřikováním palive LE-Jetronic, který v modelovém roce 1985 disponoval nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 205 n.m při 4000 min-1. Tyto hodnoty mířila na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky Getrag 260.
BMW 323i v provedení pro rok 1985 mělo zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,0 s a jeho maximální rychlost se měla pohybovat okolo 204 km/h.
Exemplář, který je nabízen k prodeji prostřednictvím eBay za částku 69.900 eur (zhruba 1.820.000 Kč), se vedle svého výjimečného stavu či nabízených jízdních výkonů může pochlubit i na svou dobu bohatou příplatkovou výbavou, zahrnující mimo již zmiňovaných sedadel Recaro a rádia i sportovní kožený volant, výklopná zadní boční okna nebo přední a zadní spoiler.