15.1. 2016 Ladislav Černý

Sklápěcí návěsy Kögel: Spolehlivý partner

 

Sklápěcí návěs Kögel je kompetentním řešením pro stavební firmy při přepravě sypkých hmot. Dostal mnohá vylepšení.

Stabilní sklápěcí návěs z vysokopevnostní oceli přesvědčí každého uživatele svými nízkými náklady, dobrými jízdními vlastnostmi a praktickými prvky pro obsluhu. Nízkou hmotností nabízí sklápěcí návěs Kögel maximální užitné zatížení pro transport sypkých substrátů všeho druhu. V sortimentu výrobce najdeme dva základní typy. Dvounápravový pojme 24 m3, třínápravový dokonce 27 m3.

2 x 24

U standardního provedení pro objem 24 m3 činí vnitřní délka a šířka 7300 a 2300 mm. Stěny i podlaha používají tloušťku čtyř milimetrů, ale na přání je možné kombinovat různé tloušťky bočních stěn i podlahy dle potřeb dopravce a převáženého materiálu.

Zadní výklopné čelo standardně dodávané z odolného plechu z ušlechtilé oceli lze na přání vyměnit za vysokovýkyvné hydraulické čelo. Dalším doplňkem zadní klapky může být zabudované šoupátko pro výsyp obilí.

Pro využití sklápěcího návěsu při stavbě povrchu silnic může dopravce využít další z mnoha prvků nadstandardní výbavy jako například výsypku v ideálním tvaru pro přesnou spolupráci mezi sklopkou a finišerem.

3 x 27

Optimalizací rozvoru tří náprav bylo u všech nových návěsů se sklápěcí korbou Kögel dosaženo lepšího rozložení zatížení, a tím i příznivějších jízdních vlastností a ovladatelnosti. Přesah korby byl prodloužen o 170 milimetrů. Tak se návěs dokonale hodí pro použití se silničním finišerem. Dodatečná násypka již tedy není nutná.

Nosiče svítilen jsou připevněné na držácích blatníků, což dává možnost jejich výškovému nastavení. Tím se získá větší odstup od země, popř. asfaltového finišeru. Další sériovou novinku v souvislosti s použitím finišeru tvoří zdokonalené výklopné zajišťovací ústrojí ochrany proti podjetí. Je tak výrazně snížena možnost znečištění asfaltem.

Úprava zádě

Nově vyvinuté zajišťovací ústrojí sklopné zadní stěny zabraňuje vzpříčení kamenů při jejím zavírání a sklopná zadní stěna tak optimálně přiléhá k bočnicím. Zajišťovací háky se při vyklápění nákladu automaticky zasouvají do zadní části návěsu a jsou tak chráněny před znečištěním. Zlepšení odhalená předloni na podzim v Hannoveru na IAA doplňuje uložení vzduchového a elektrického vedení do rámu, které zajišťuje jejich lepší ochranu před poškozením. Dopravci asfaltu mohou těžit z nového spojení bočnic se dnem korby, které přispívá ke zvýšení celkové stability.

Plachta

V nabídce příslušenství se také nachází manuálně ovládaná rolovací plachta. Kromě dosud dodávaných prvků zvláštní výbavy, mezi které patří skříňka na nářadí, žebřík, nádrž na vodu, různé kombinace síly stěn a mnohé další, je také možno zvolit posuvnou střešní konstrukci. Dopravci tak mají k dispozici posuvné střechy od dvou různých výrobců, z nichž každý nabízí ruční nebo elektrické ovládaní.

Ve spojení s posuvnou střechou nabízí Kögel také nově vyvinutý výsuvný žebřík, který se připevňuje k přednímu čelu korby. Po odjištění otočného čepu a křídlové matice u žebříku je možný jednoduchý a bezpečný nástup i výstup. Ovládací plošina na předním čele s výstupním žebříkem v kombinaci s elektricky ovládanou rolovací plachtou tvoří často objednávanou opci.

Dopravci ale v rámci uvedení modernizovaného sklápěcího návěsu v loňském roce získávají od té doby zdokonalenou standardní výbavu.

Odolnost

Celý rám sklápěcího návěsu Kögel je trvale chráněn proti korozi prostřednictvím nanokeramické technologie a povrchové vrstvy KTL. Výrobce přípojné techniky z Burtenbachu používá vrchní vrstvu laku odolného proti UV záření. Modernizovaný sklápěcí návěs ve dvou velikostech a konfiguracích náprav je opětovně ve výrobním portfoliu společnosti Kögel již čtyři roky, když navázal na bohatou historii tohoto výrobce v segmentu sklápěcích návěsů započatou před osmdesáti lety.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…