Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda představuje nový designérský směr Simply Surprising. Co od něj čekat?

David Bureš
Diskuze (23)
Prvním zástupcem nového designérského stylu mladoboleslavské značky bude Škoda Scala, nový kompaktní hatchback nahrazující Rapid Spaceback.

Škoda se chystá na premiéru nového kompaktního hatchbacku Scala, který se světu ukáže na začátku prosince. Důležitým prvkem nástupce Rapidu budou i jeho tvary, novinka má vsadit na odvážnější design, který automobilka nazývá Simply Surprising, s odkazem na dosavadní Simply Clever.

Nové motto spojující anglické výrazy „jednoduše překvapující“ propojuje již známé jednoduché ovládání a ergonomicky optimalizované funkce s krystalickým designem a umocněnou emocionalitou.

„Náš nový designový jazyk je plynulejší, dynamičtější a především emocionálnější. Chceme oslovit více lidí. Naším cílem je, aby se zákazníci pro vůz Škoda rozhodli nejen kvůli tomu, protože je praktický, nabízí hodně prostoru a má výjimečný poměr ceny/výkonu. Měli by ale také milovat jeho design a vytvořit si ke svému vozu speciální emocionální vztah,“ komentuje příchod nového designérského směru šéfdesignér automobilky Oliver Stefani.

Design přitom nemá být revoluční, ale evoluční. „V posledních letech prodělala oblast designu značky Škoda velmi pozitivní vývoj a správně vsadila na kontinuitu. Změna směru při každé nebo každé druhé změně modelu se k značce nehodí,“ říká Stefani.

Video se připravuje ...

Poznávacím znakem nového stylu bude nově řešená maska chladiče, která bude mít vzpřímenější orámování šestihranného tvaru. Na bocích se zase objeví charakteristická tornádo linie vizuálně prodlužující karoserii daného modelu a zvýrazňujícího jeho sportovní styl. Důležitým symbolem nového designérského směru je i stylizovaný nápis Škoda uprostřed zadních dveří, který nahradí na tomto místě užívané logo.

Video se připravuje ...

Nový styl najdeme nejen zvenku, ale také uvnitř. Symetrická palubní deska Scaly kopíruje linku masky chladiče a kapoty s centrálním krytem motoru a logem Škoda. Na vrchu středového panelu se pak objeví displej multimediálního systému umístěný v zorném poli řidiče. Praktickým prvkem bude jeho doplnění o linku, sloužící nejen jako dekorace, ale také jako praktická opěrka pro ruku ovládající obrazovku multimediálního systému.

Co se týče materiálů, tak se počítá s novými potahy sedadel z mikrovlákna Suedia nebo s měkčenými plasty na palubní desce a dveřních panelech. Ty budou mít specifický povrch připomínající krystalické struktury, což má být další poznávací znak vozů Škoda.

David Bureš
Diskuze (23)
28. 11. 2018 10:24
Re: trochu do zákulisia
a oboje bude stat za prdinu, hlavne ta scala bude provar jestli to bude vrzat a * se jak rapid ktereho dojebali naprosto
28. 11. 2018 10:22
Re: když pominu tu marketingovou omáčku
skala alias skodiaq na podvozku rapida nejdomrdanejsiho auta co z podruk jim vylezlo a kolik to ma kurvitek? vic jak octa? vic jak 10?
Avatar - lamal
24. 11. 2018 17:19
Re: když pominu tu marketingovou omáčku
Octavia aj Rapid su tiez dobre vyzerajuce auta, na to ako moc to musi byt vzdy auto s velkym kufrom a vela miestom nad hlavou... ale to je fuk, mne pride ze vsetko co je nove uz bude teraz lepsie, lebo sa aktualizuje... Prajem Skode aby to bolo len lepsie samozrejme >:D
Avatar - Jaros71
22. 11. 2018 23:21
Re: když pominu tu marketingovou omáčku
Kabaňovi se povedl Superb...zbytek nic extra.
Tohle je snad zajímavý směr designu Škody.
Avatar - Emel
22. 11. 2018 22:40
Re: trochu do zákulisia
Jen bych poznamenal, že krom Scaly má Škodovka ještě jeden model v nižší střední, který už za sebou v evropských prodejích dávno nechal všechny konkurenty od kdysi renomovaných značek jako Ford, Opel, Renault, Fiat, Peugeot. Pokud Rapida a Octavii sečteme, zjistíme, že Škodovka prodává v Evropě dvojnásobek kompaktů než třeba ten Renault. Kdyby tohle někdo předpovídal před 15-20 lety, to bychom teprve říkali, že má velké oči...