Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

 

V Economy Run rozhodují emise CO2, a tak tříválec HTP letos vyhrál před turbodiesely 1,6 TDI a 1,4 TDI.

30. ročník Škoda Economy Run se konal ve dnech 17. a 18. září 2011. Poprvé se tato soutěž jela již v roce 1980, jen v letech 1981 a 1983 byla pauza. Akce se zúčastňují výhradně vozy značky Škoda, vždyť jí také pořádá Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.

Letošní trasa měřila celkem 325,9 km a byla rozdělena do dvou etap. Startovalo se v areálu Servisních služeb v Kosmonosích a posádky vyrazily přes Nymburk, Kolín, Čáslav, Chrudim, Pardubice Hradec Králové a Jaroměř do Trutnova. Odtud se druhý den jelo zpět do Kosmonos přes Vrchlabí, Harrachov, Železný Brod, Turnov a Mnichovo Hradiště.

Bylo vypsáno celkem osm tříd dle zdvihového objemu motoru a navíc dvě zvláštní kategorie: Historic pro starší vozy (byť nikoliv skutečné veterány) a Handy pro tělesně postižené řidiče s automobily na ruční ovládání.

Hodnotila se celková spotřeba a s ní související emise CO2, průměrná rychlost a rozdíl mezi dosaženou a normovanou spotřebou, kterou najdeme zapsanou v technických průkazech. Hlavní slovo při sestavování pořadí měly emise, které byly přepočítávány dle stanovených koeficientů (2,38 kg/l pro zážehové motory, 2,65 kg/l pro vznětové).

Ač jsou startující vozy jen jedné značky, o národnostech účastníků to neplatí: kromě Čechů bychom ve startovní listině mezi 59 posádkami našli i Poláky, Slováky a Rusy. Polovina aut měla pod kapotou benzinové agregáty, druhá turbodiesely, alternativní paliva pravidla nepovolují.

Všechny dvoučlenné týmy měly k dispozici šipkový itinerář, kde byla uvedena délka trati, popis, časový limit a průměrná rychlost. Startovalo se ve dvouminutových intervalech. Automobily jsou určeny pro běžný silniční provoz, výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům. Případné úpravy (týkaly se pouze ručního ovládání) musí být zapsány v technickém průkazu.

Průběh soutěže se přibližuje závodům konaným v zahraničí pod hlavičkou FIA, proto byl také letos použit stejný systém tankování jako loni. To proběhlo ve dvou fázích: poprvé všechny posádky načerpaly palivo do prvního vypnutí pistole (podle pravidel alespoň 20 litrů). Pak odjely třináctikilometrový zkušební okruh a po technické přejímce doplnily pohonné hmoty podruhé, tentokrát na třetí vypnutí. Díky nemožnosti správně změřit stav paliva (nedoplní se levá část nádrže) byly pro letošek vyloučeny všechny vozy s pohonem obou náprav, SUV Yeti vyrobené do května 2010 a Superby druhé generace.

Absolutního vítězství dosáhla posádka Marek Tribula/Martin Kadlec s Fabií první generace poháněnou poněkud kontroverzním motorem 1,2 HTP/47 kW: 2,78 l/100 km. Porazili i nejúspěšnější vznětovou škodovku: Fabii Monte Carlo 1,6 TDI Marka Tomíška a Davida Kazdy, která sice spotřebovala méně (2.605 l/100 km,), ale po přepočtu stanoveným koeficientem měla vyšší emise CO2. Kategorie Historic se stala kořistí Petra Horníčka a Michala Freyvalda s Felicií roku výroby 1997 a výkonem 4,069 l/100 km. Vítězi Handy byli vyhlášeni František Liška a Jaroslav Bednář (Fabia II Combi 1,2 TSI/77 kW), kteří spálili na stejnou vzdálenost 4,437 l benzinu. Nejúspěšnějšími ženami byly absolutně jedenácté Lenka Zusková a Barbora Klírová (Octavia A5 Combi 1,9 TDI).

Mimochodem, v květnu letošního roku ujel se Škodou Fabia GreenLine mistr úsporné jízdy Rakušan Gerhard Plattner na jedno natankování 2.006 km. Ekologická Fabia tak dosáhla spotřeby 2,21 l/100 km, dle norem EU je přitom takřka o 1,2 l vyšší.

Škoda Economy Run 2011 - TOP 10
Poř.PosádkaVozidloSpotřebaRychlostCO2
1.Tribula Marek, Kadlec MartinFabia hatchback (2003), 1.2 HTP/40 kW2,780 l/100km53,72 km/h66,164 g/km
2.Tomíšek Marek, Kazda DavidFabia hatchback Monte Carlo (2011), 1.6 TDI/77 kW2,605 l/100km55,39 km/h69,035 g/km
3.Altman Pavel, Pekárek PetrFabia combi (2008), 1.4 TDI PD/59 kW2,645 l/100km53,57 km/h70,092 g/km
4.Krátký Radovan, Kopanev AlexanderFabia hatchback (2000), 1,9 TDI/74 kW2,725 l/100km54,62 km/h72,206 g/km
5.Pačes Ota, Pačesová JanaFabia hatchback (2001), 1.2 HTP/40 kW3,044 l/100km53,28 km/h72,444 g/km
6.Pastírik Aleš, Skořepa JiříFabia hatchback (2006), 1.2 HTP/40 kW3,145 l/100km53,87 km/h74,854 g/km
7.Volráb Dušan, Volráb JanOctavia A5 (2010), 1.9 TDI PD/77 kW2,860 l/100km53,87 km/h75,784 g/km
8.Cudlín Zdeněk, Cudlín MartinOctavia A5 (2006), 1.9 TDI PD/77 kW2,912 l/100km57,85 km/h77,166 g/km
9.Šimůnek Michal, Bačák DavidOctavia A5 (2010), 1.9 TDI PD/77 kW3,007 l/100km53,57 km/h79,687 g/km
10.Pechr Zbyšek, Pechrová JitkaFabia hatchback GreenLine (2011), 1.2 TDI CR DPF/55 kW3,053 l/100km53,87 km/h80,907 g/k

JAKE.AUTO.CZ: Škoda Fabia (přehled všech testů a dalších článků)

Diskuse:

Za kolik jezdí vaše auto?

Anketa

Jakou průměrnou spotřebu má vaše auto?
Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…