Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

 

V Economy Run rozhodují emise CO2, a tak tříválec HTP letos vyhrál před turbodiesely 1,6 TDI a 1,4 TDI.

30. ročník Škoda Economy Run se konal ve dnech 17. a 18. září 2011. Poprvé se tato soutěž jela již v roce 1980, jen v letech 1981 a 1983 byla pauza. Akce se zúčastňují výhradně vozy značky Škoda, vždyť jí také pořádá Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.

Letošní trasa měřila celkem 325,9 km a byla rozdělena do dvou etap. Startovalo se v areálu Servisních služeb v Kosmonosích a posádky vyrazily přes Nymburk, Kolín, Čáslav, Chrudim, Pardubice Hradec Králové a Jaroměř do Trutnova. Odtud se druhý den jelo zpět do Kosmonos přes Vrchlabí, Harrachov, Železný Brod, Turnov a Mnichovo Hradiště.

Bylo vypsáno celkem osm tříd dle zdvihového objemu motoru a navíc dvě zvláštní kategorie: Historic pro starší vozy (byť nikoliv skutečné veterány) a Handy pro tělesně postižené řidiče s automobily na ruční ovládání.

Hodnotila se celková spotřeba a s ní související emise CO2, průměrná rychlost a rozdíl mezi dosaženou a normovanou spotřebou, kterou najdeme zapsanou v technických průkazech. Hlavní slovo při sestavování pořadí měly emise, které byly přepočítávány dle stanovených koeficientů (2,38 kg/l pro zážehové motory, 2,65 kg/l pro vznětové).

Ač jsou startující vozy jen jedné značky, o národnostech účastníků to neplatí: kromě Čechů bychom ve startovní listině mezi 59 posádkami našli i Poláky, Slováky a Rusy. Polovina aut měla pod kapotou benzinové agregáty, druhá turbodiesely, alternativní paliva pravidla nepovolují.

Všechny dvoučlenné týmy měly k dispozici šipkový itinerář, kde byla uvedena délka trati, popis, časový limit a průměrná rychlost. Startovalo se ve dvouminutových intervalech. Automobily jsou určeny pro běžný silniční provoz, výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům. Případné úpravy (týkaly se pouze ručního ovládání) musí být zapsány v technickém průkazu.

Průběh soutěže se přibližuje závodům konaným v zahraničí pod hlavičkou FIA, proto byl také letos použit stejný systém tankování jako loni. To proběhlo ve dvou fázích: poprvé všechny posádky načerpaly palivo do prvního vypnutí pistole (podle pravidel alespoň 20 litrů). Pak odjely třináctikilometrový zkušební okruh a po technické přejímce doplnily pohonné hmoty podruhé, tentokrát na třetí vypnutí. Díky nemožnosti správně změřit stav paliva (nedoplní se levá část nádrže) byly pro letošek vyloučeny všechny vozy s pohonem obou náprav, SUV Yeti vyrobené do května 2010 a Superby druhé generace.

Absolutního vítězství dosáhla posádka Marek Tribula/Martin Kadlec s Fabií první generace poháněnou poněkud kontroverzním motorem 1,2 HTP/47 kW: 2,78 l/100 km. Porazili i nejúspěšnější vznětovou škodovku: Fabii Monte Carlo 1,6 TDI Marka Tomíška a Davida Kazdy, která sice spotřebovala méně (2.605 l/100 km,), ale po přepočtu stanoveným koeficientem měla vyšší emise CO2. Kategorie Historic se stala kořistí Petra Horníčka a Michala Freyvalda s Felicií roku výroby 1997 a výkonem 4,069 l/100 km. Vítězi Handy byli vyhlášeni František Liška a Jaroslav Bednář (Fabia II Combi 1,2 TSI/77 kW), kteří spálili na stejnou vzdálenost 4,437 l benzinu. Nejúspěšnějšími ženami byly absolutně jedenácté Lenka Zusková a Barbora Klírová (Octavia A5 Combi 1,9 TDI).

Mimochodem, v květnu letošního roku ujel se Škodou Fabia GreenLine mistr úsporné jízdy Rakušan Gerhard Plattner na jedno natankování 2.006 km. Ekologická Fabia tak dosáhla spotřeby 2,21 l/100 km, dle norem EU je přitom takřka o 1,2 l vyšší.

Škoda Economy Run 2011 - TOP 10
Poř.PosádkaVozidloSpotřebaRychlostCO2
1.Tribula Marek, Kadlec MartinFabia hatchback (2003), 1.2 HTP/40 kW2,780 l/100km53,72 km/h66,164 g/km
2.Tomíšek Marek, Kazda DavidFabia hatchback Monte Carlo (2011), 1.6 TDI/77 kW2,605 l/100km55,39 km/h69,035 g/km
3.Altman Pavel, Pekárek PetrFabia combi (2008), 1.4 TDI PD/59 kW2,645 l/100km53,57 km/h70,092 g/km
4.Krátký Radovan, Kopanev AlexanderFabia hatchback (2000), 1,9 TDI/74 kW2,725 l/100km54,62 km/h72,206 g/km
5.Pačes Ota, Pačesová JanaFabia hatchback (2001), 1.2 HTP/40 kW3,044 l/100km53,28 km/h72,444 g/km
6.Pastírik Aleš, Skořepa JiříFabia hatchback (2006), 1.2 HTP/40 kW3,145 l/100km53,87 km/h74,854 g/km
7.Volráb Dušan, Volráb JanOctavia A5 (2010), 1.9 TDI PD/77 kW2,860 l/100km53,87 km/h75,784 g/km
8.Cudlín Zdeněk, Cudlín MartinOctavia A5 (2006), 1.9 TDI PD/77 kW2,912 l/100km57,85 km/h77,166 g/km
9.Šimůnek Michal, Bačák DavidOctavia A5 (2010), 1.9 TDI PD/77 kW3,007 l/100km53,57 km/h79,687 g/km
10.Pechr Zbyšek, Pechrová JitkaFabia hatchback GreenLine (2011), 1.2 TDI CR DPF/55 kW3,053 l/100km53,87 km/h80,907 g/k

JAKE.AUTO.CZ: Škoda Fabia (přehled všech testů a dalších článků)

Diskuse:

Za kolik jezdí vaše auto?

Anketa

Jakou průměrnou spotřebu má vaše auto?
Spolupracujeme s TipCars.com
Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…