Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

 

V Economy Run rozhodují emise CO2, a tak tříválec HTP letos vyhrál před turbodiesely 1,6 TDI a 1,4 TDI.

30. ročník Škoda Economy Run se konal ve dnech 17. a 18. září 2011. Poprvé se tato soutěž jela již v roce 1980, jen v letech 1981 a 1983 byla pauza. Akce se zúčastňují výhradně vozy značky Škoda, vždyť jí také pořádá Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.

Letošní trasa měřila celkem 325,9 km a byla rozdělena do dvou etap. Startovalo se v areálu Servisních služeb v Kosmonosích a posádky vyrazily přes Nymburk, Kolín, Čáslav, Chrudim, Pardubice Hradec Králové a Jaroměř do Trutnova. Odtud se druhý den jelo zpět do Kosmonos přes Vrchlabí, Harrachov, Železný Brod, Turnov a Mnichovo Hradiště.

Bylo vypsáno celkem osm tříd dle zdvihového objemu motoru a navíc dvě zvláštní kategorie: Historic pro starší vozy (byť nikoliv skutečné veterány) a Handy pro tělesně postižené řidiče s automobily na ruční ovládání.

Hodnotila se celková spotřeba a s ní související emise CO2, průměrná rychlost a rozdíl mezi dosaženou a normovanou spotřebou, kterou najdeme zapsanou v technických průkazech. Hlavní slovo při sestavování pořadí měly emise, které byly přepočítávány dle stanovených koeficientů (2,38 kg/l pro zážehové motory, 2,65 kg/l pro vznětové).

Ač jsou startující vozy jen jedné značky, o národnostech účastníků to neplatí: kromě Čechů bychom ve startovní listině mezi 59 posádkami našli i Poláky, Slováky a Rusy. Polovina aut měla pod kapotou benzinové agregáty, druhá turbodiesely, alternativní paliva pravidla nepovolují.

Všechny dvoučlenné týmy měly k dispozici šipkový itinerář, kde byla uvedena délka trati, popis, časový limit a průměrná rychlost. Startovalo se ve dvouminutových intervalech. Automobily jsou určeny pro běžný silniční provoz, výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům. Případné úpravy (týkaly se pouze ručního ovládání) musí být zapsány v technickém průkazu.

Průběh soutěže se přibližuje závodům konaným v zahraničí pod hlavičkou FIA, proto byl také letos použit stejný systém tankování jako loni. To proběhlo ve dvou fázích: poprvé všechny posádky načerpaly palivo do prvního vypnutí pistole (podle pravidel alespoň 20 litrů). Pak odjely třináctikilometrový zkušební okruh a po technické přejímce doplnily pohonné hmoty podruhé, tentokrát na třetí vypnutí. Díky nemožnosti správně změřit stav paliva (nedoplní se levá část nádrže) byly pro letošek vyloučeny všechny vozy s pohonem obou náprav, SUV Yeti vyrobené do května 2010 a Superby druhé generace.

Absolutního vítězství dosáhla posádka Marek Tribula/Martin Kadlec s Fabií první generace poháněnou poněkud kontroverzním motorem 1,2 HTP/47 kW: 2,78 l/100 km. Porazili i nejúspěšnější vznětovou škodovku: Fabii Monte Carlo 1,6 TDI Marka Tomíška a Davida Kazdy, která sice spotřebovala méně (2.605 l/100 km,), ale po přepočtu stanoveným koeficientem měla vyšší emise CO2. Kategorie Historic se stala kořistí Petra Horníčka a Michala Freyvalda s Felicií roku výroby 1997 a výkonem 4,069 l/100 km. Vítězi Handy byli vyhlášeni František Liška a Jaroslav Bednář (Fabia II Combi 1,2 TSI/77 kW), kteří spálili na stejnou vzdálenost 4,437 l benzinu. Nejúspěšnějšími ženami byly absolutně jedenácté Lenka Zusková a Barbora Klírová (Octavia A5 Combi 1,9 TDI).

Mimochodem, v květnu letošního roku ujel se Škodou Fabia GreenLine mistr úsporné jízdy Rakušan Gerhard Plattner na jedno natankování 2.006 km. Ekologická Fabia tak dosáhla spotřeby 2,21 l/100 km, dle norem EU je přitom takřka o 1,2 l vyšší.

Škoda Economy Run 2011 - TOP 10
Poř.PosádkaVozidloSpotřebaRychlostCO2
1.Tribula Marek, Kadlec MartinFabia hatchback (2003), 1.2 HTP/40 kW2,780 l/100km53,72 km/h66,164 g/km
2.Tomíšek Marek, Kazda DavidFabia hatchback Monte Carlo (2011), 1.6 TDI/77 kW2,605 l/100km55,39 km/h69,035 g/km
3.Altman Pavel, Pekárek PetrFabia combi (2008), 1.4 TDI PD/59 kW2,645 l/100km53,57 km/h70,092 g/km
4.Krátký Radovan, Kopanev AlexanderFabia hatchback (2000), 1,9 TDI/74 kW2,725 l/100km54,62 km/h72,206 g/km
5.Pačes Ota, Pačesová JanaFabia hatchback (2001), 1.2 HTP/40 kW3,044 l/100km53,28 km/h72,444 g/km
6.Pastírik Aleš, Skořepa JiříFabia hatchback (2006), 1.2 HTP/40 kW3,145 l/100km53,87 km/h74,854 g/km
7.Volráb Dušan, Volráb JanOctavia A5 (2010), 1.9 TDI PD/77 kW2,860 l/100km53,87 km/h75,784 g/km
8.Cudlín Zdeněk, Cudlín MartinOctavia A5 (2006), 1.9 TDI PD/77 kW2,912 l/100km57,85 km/h77,166 g/km
9.Šimůnek Michal, Bačák DavidOctavia A5 (2010), 1.9 TDI PD/77 kW3,007 l/100km53,57 km/h79,687 g/km
10.Pechr Zbyšek, Pechrová JitkaFabia hatchback GreenLine (2011), 1.2 TDI CR DPF/55 kW3,053 l/100km53,87 km/h80,907 g/k

JAKE.AUTO.CZ: Škoda Fabia (přehled všech testů a dalších článků)

Diskuse:

Za kolik jezdí vaše auto?

Rallye Dakar 2018

Anketa

Jakou průměrnou spotřebu má vaše auto?
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…