Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Economy Run 2014: Nejlepší to zvládli pod 3 litry na 100 km

Jan Mička
Diskuze (69)
Minulý víkend proběhl další ročník soutěže Škoda Economy Run. Vítězná posádka dojela se spotřebou nižší než 3 litry na 100 km.

Třiatřicátý ročník Škoda Economy Run proběhl v sobotu 20.9. Tradiční soutěže se letos zúčastnilo 48 posádek, pro které byla připravena trať dlouhá 309 kilometrů se startem v Kosmonosích a zastávkou ve výrobním závodě mladoboleslavské automobilky ve Vrchlabí.

Účastníci letošního klání byli rozděleni do pěti kategorií, které zohledňovaly celkovou spotřebu automobilu, ale také rozdíl mezi skutečnou a udávanou spotřebou, průměrnou rychlost, a do hry se zapojily také zdvihové objemy motorů. Nutno podotknout, že soutěž byla opět připravena pouze pro vozy Škoda se vznětovými a benzinovými agregáty.

Letošní ročník Škoda Economy Run přinesl nové, přesnější měření celkové spotřeby. Zatímco v minulých kolech se výsledky počítaly podle úbytku z nádrží dotankovaných až po hrdlo (po dojetí do cíle se vozy naplnily až po okraj a přepočetla spotřeba), letos stačilo tankovat jen do dvou třetin. Reálný úbytek v nádrži se pak měřil elektronickým diagnostickým přístrojem, který vyhodnotil rozdíl stavu před a po skončení závodu.

Více než 300 kilometrů dlouhou trať zvládla nejlépe posádka Pilný/ Šíma s vozem Škoda Octavia 2.0 TDI Combi z roku 2006. Výsledná spotřeba 2,95 l/100 km se shodovala s posádkou Kubeš/ Ležalová se Škodou Fabia 1.4 TDI, rozhodovala však průměrná rychlost, v tomto případě s rozdílem 0,15 km/h ve prospěch vítězů. Výsledky nejlepších deseti posádek si můžete prohlédnout v přiložené tabulce.

Škoda Economy Run 2014 - Deset nejlepších posádek
PořadíPosádkaVůzSpotřeba [l/100 km]Průměrná rychlost [km/h]
1.Pilný/ ŠímaOctavia Combi 2.0 TDI/103 kW2,9554,77
2.Kubeš/ LežalováFabia 1.4 TDI/51 kW2,9554,62
3.Zusková/ DvořákováOctavia Combi 1.9 TDI/77 kW3,0254,92
4.Horníček/HorníčekCitigo 1.0 MPI/44 kW3,5554,62
5.Honzejk/ HonzejkCitigo 1.0 MPI/55 kW3,654,62
6.Cudlín/ CudlínOctavia Combi 1.6 TDI/77 kW3,2156,02
7.Myslil/ MyslilOctavia 2.0 TDI/103 kW3,2456,02
8.Zuska/ RukavičkaOctavia Combi 1.6 TDI/77 kW3,2454,62
9.Tourek/ LeszkovenOctavia Combi 1.9 TDI/77 kW3,2754,77
10.Hykeš/ HykešováOctavia Combi 1.9 TDI/77 kW3,2854,77

Jan Mička
Diskuze (69)
25. 9. 2014 10:37
Re: 2,0tdi vs 1,4tdi
I kdyby udělali stejný průměr, neznamená to, že jeli stejně (to není moc pravděpodobné). A jak negativně se projeví hmotnost, hodně záleží na tom, jak brzdíš. Slušný rozdíl můžou udělat pneumatiky. Pak je otázkou přesnost měření (doplnění nádrže do 2/3, odečet přes diagnostiku). Proto píši, že se z toho špatně soudí účinnost motoru. Mne třeba zarazila ta dvě auta s vyšším rychlostním průměrem než zbytek desítky.

Mám takový pocit, že i Euro4 měly DPF. Akorát v roce 2006 začalo Euro4 platit pro všechny nové vozy. Nejsem si tím jistý, ale pochybuji, že v době, kdy Euro4 bylo novinkou, plnili už Euro5, které OII musela plnit až v září 2010.
24. 9. 2014 00:40
Re: Casy jazdy
tempomat je dobrý na zhodnocení strmosti klesání podle aktuální spotřeby, aby člověk odhadl jesli je výhodné přeřadit na neutrál nebo ne. Tedy např. když v mém autě ukazuje pp nějakých 1,5-2l/100km, tak vím, že když vyřadím tak pojedu pořád stejně rychle, ale díky nižším otáčkám motoru za méně než 1l/100km
23. 9. 2014 22:13
Re: 2,0tdi vs 1,4tdi
vyjdu-li ze zakladniho predpokladu, ze jeli oba stejnou trasu prakticky stejnou rychlosti, pak vetsi a tezsi octavia vykonala na stejne trase vetsi praci. jelikoz si za to vzala stejne mnozstvi paliva, zcela logicky pak motor pracoval efektivneji.

muzou tu byt i jine skutecnosti (lepe pripravena octavia v podobe pneu s nizsim valivym odporem, aero upravy, ridic, atd. atd.), ktere vykonanou praci obou vozu postavili treba na stejnou uroven, pak i ta efektivita mitoru je shodna...

nevim, jestli ten dvoulitr byl euro 4, v ofiko vysledcich se pise, ze to ma dpf..,. a to je rovnez otazka, zda tam vubec byl, ze?
Avatar - JDM
23. 9. 2014 21:26
Re: Škoda, že se nemůžu zúčastnit
to jo ale netahne ti to vod spodu >:-[]
23. 9. 2014 16:10
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Najvacsi spomalovac jazdy je akekolvek zastavenie, semafory a pod.
60km usek cesty s 12 dedinami mam uplne bezne s priemerom 72-74km/h, a to rychlosti dosahuju len okolo 100-110kmh tacho, aj to dole kopcom, na rovinach do 95kmh.
To znamena, ze ak by som mal spomalit na priemer 54, max. rychlosti by boli dole kopcom 80-90, na rovine 70, co v podstate odpoveda, ako museli jazdit sutaziaci na dosiahnutie nizkej spotreby.
Krizom cez SVK po nasich par dialniciach, kde jazdim aj tak len 120-130 tacho, semtam 140, mam priemer po 450km okolo 93km/h, z toho dialnica je cca 67%.

Napr. vyherna O2 2.0PD 103kW ma okamzitu spotrebu 2.7-2.8L/100km na rovine pri 65kmh 6kvalt. Vyherna spotreba je uplne realna na rovinke s tempomatom.