Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric: Nové trolejbusy pro Ostravu a Opavu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Plzeňská společnost Škoda Electric dodala do Moravskoslezského kraje celkem devatenáct nových trolejbusů.

Do krajského města Ostravy zamířilo dvanáct nízkopodlažních vozidel a do metropole Slezska Opavy sedm trolejbusů. Oba dva projekty jsou spolufinancovány regionálním operačním programem (ROP).

Ostravskému podniku byly dodány vozy ve dvou variantách. Šest z nich představuje zástupce velkokapacitních osmnáctimetrových trolejbusů typu 27 Tr a šest naopak zastupuje dvanáctimetrový typ 26 Tr.

Všechna vozidla pro Ostravu jsou navíc vybavena superkapacitory. Jedná se o první dodávku trolejbusů s takovým technickým řešením v České republice.

Superkapacitor je zařízení, které slouží ke krátkodobému ukládání elektrické energie. Jedná se o sestavu speciálních kondenzátorů, které se vyznačují velkou kapacitou. Jejich hlavní výhodou ve srovnání s akumulátory je, že umožňují nabíjení a vybíjení velkými proudy, tedy že v krátkém čase uloží a poté opět vydají větší množství energie než trakční akumulátory.

Flotilu vozidel městské hromadné dopravy v Opavě posílily nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr. Stejný typ vozidel pro zdejší dopravní podnik vyrobila Škoda Electric v roce 2010, kdy se jednalo o šest trolejbusů.

Škodovácké trolejbusy jezdí i v dalších městech České republiky včetně Plzně, Zlína nebo Hradce Králové. Například do Brna nedávno dorazilo třicet nových kloubových nízkopodlažních vozidel typu Škoda 31 Tr.

Trolejbusy ze Škodovky míří také do zahraničí, například do Bratislavy, kde bude jezdit 120 nových vozů nebo do Budapešti, kam zamíří až 108 vozidel, do kterých plzeňská firma dodává elektrovýzbroj.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
10. 8. 2015 08:18
Re: Článek jak pro HN
Vážený pane, nezlobte se na mne, ale zde jste na webu "das Auto" a Škoda Elektric není v koncernu VW. Takže neočekávejte něco navíc. Více informací o výrobcích pravé české Škodovky - Škoda Elektric si musíte dohledat sám.
8. 8. 2015 16:09
Článek jak pro HN
Nezlobte se na mě, ale tohle je článek jak tisková zpráva pro Hospodářské noviny. Na webu zabývajícím se dopravními prostředky bych očekával nějaké technické detaily. Výkon, krouťák, spotřeba, max rychlost, klimatizace, něco o konstrukci... A co ty kapacitory? To je na střádání energie vzniklé při brzdění, nebo bude trolejbus schopen ujet nějakou vzdálenost bez napájení z trolejí?

Jinak Škoda Electric :yes: