23.2. 1997

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá" Felicia Kombi. Z vnějšku ji asi znáte všichni, takže se budu soustředit spíše na popis kvality interiéru, jízdních vlastností a motoru 1,3/50 kW.

Interiér doznal oproti Favoritu, ze kterého Felicia vychází, mnoho užitečných změn. Nová je poměrně povedená přístrojová deska, která je však stále designově někde napůl cesty k opravdu pěkné a plně funkční př. desce. Např. slícování dvířek odkládací poličky je na velmi slabé úrovni. I tvrdý šedivý plast, ze kterého je př. deska vyrobena, by mohl vypadat podstatně hodnotněji. K funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků však výhrady nemám, ty fungují tak, jak mají. Sedadla vozu jsou příjemě tvrdá a poměrné dobře tvarovaná, sedák by však mohl být delší. Vzadu je umístěna klasická lavice (60/40) bez výraznějšího naznačení tvaru. Samozřejmě je možno zadní sedadla sklápět nebo i vyjmout a tím zvětšit již dost velký zav. prostor kombíku.

Jízdní vlastnosti jsou u Felicie Kombi kapitola sama pro sebe. Po rychlejším nájezdu do zatáčky se Felicia dosti naklání a pocit to není příjemný. Zvláště při přibrzdění v zatáčce se přední část vozu doslova zapíchne. Na dokončení průjezdu danou zatáčkou to však kupodivu nemá moc vliv. Felicia stopu drží docela dobře, "jen" se dost naklání. Spíše si na toto řidič musí zvyknout. Přenos hluku od náprav je oproti Favoritu menší a také ubylo vrzání plastů v interiéru.

Klasický dvouventilový čtyřválec se zvýšeným výkonem na 50kW se v běžném provozu chová celkem kultivovaně. Hluk od motoru pronikající do interiéru oproti stejnému Favoritu poklesl, ale pocit, že máte motor "na klíně" stále zcela nevymizel. Pokud od tohoto motoru žádáte výkon (zvláště ve vyšších rychlostech), budete zklamáni. Pátý převodový stupeň je vysloveně udržovací a pro akceleraci je nutno často řadit. Výhodou škodovácké třináctistovky tedy nadále zůstává její provozní nenáročnost a nízká spotřeba (cca 7 l/100 km - při rozumném stylu jízdy).

Jaké je tedy celkové hodnocení zatím jediného kombíku české výroby? Jde o průměrný automobil se slabším motorem (možno zaměnit za silnější 1,6/55kW), vcelku dobrými jízdními vlastnostmi a výborným poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 264 700 Kč Cena v testované výbavě: 264 700 Kč

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1289
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 106 / 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 490
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 5
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 5
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 






 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…