Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá" Felicia Kombi. Z vnějšku ji asi znáte všichni, takže se budu soustředit spíše na popis kvality interiéru, jízdních vlastností a motoru 1,3/50 kW.

Interiér doznal oproti Favoritu, ze kterého Felicia vychází, mnoho užitečných změn. Nová je poměrně povedená přístrojová deska, která je však stále designově někde napůl cesty k opravdu pěkné a plně funkční př. desce. Např. slícování dvířek odkládací poličky je na velmi slabé úrovni. I tvrdý šedivý plast, ze kterého je př. deska vyrobena, by mohl vypadat podstatně hodnotněji. K funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků však výhrady nemám, ty fungují tak, jak mají. Sedadla vozu jsou příjemě tvrdá a poměrné dobře tvarovaná, sedák by však mohl být delší. Vzadu je umístěna klasická lavice (60/40) bez výraznějšího naznačení tvaru. Samozřejmě je možno zadní sedadla sklápět nebo i vyjmout a tím zvětšit již dost velký zav. prostor kombíku.

Jízdní vlastnosti jsou u Felicie Kombi kapitola sama pro sebe. Po rychlejším nájezdu do zatáčky se Felicia dosti naklání a pocit to není příjemný. Zvláště při přibrzdění v zatáčce se přední část vozu doslova zapíchne. Na dokončení průjezdu danou zatáčkou to však kupodivu nemá moc vliv. Felicia stopu drží docela dobře, "jen" se dost naklání. Spíše si na toto řidič musí zvyknout. Přenos hluku od náprav je oproti Favoritu menší a také ubylo vrzání plastů v interiéru.

Klasický dvouventilový čtyřválec se zvýšeným výkonem na 50kW se v běžném provozu chová celkem kultivovaně. Hluk od motoru pronikající do interiéru oproti stejnému Favoritu poklesl, ale pocit, že máte motor "na klíně" stále zcela nevymizel. Pokud od tohoto motoru žádáte výkon (zvláště ve vyšších rychlostech), budete zklamáni. Pátý převodový stupeň je vysloveně udržovací a pro akceleraci je nutno často řadit. Výhodou škodovácké třináctistovky tedy nadále zůstává její provozní nenáročnost a nízká spotřeba (cca 7 l/100 km - při rozumném stylu jízdy).

Jaké je tedy celkové hodnocení zatím jediného kombíku české výroby? Jde o průměrný automobil se slabším motorem (možno zaměnit za silnější 1,6/55kW), vcelku dobrými jízdními vlastnostmi a výborným poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 264 700 Kč Cena v testované výbavě: 264 700 Kč

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1289
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 106 / 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 490
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 5
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 5
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 






 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…