reklama


Škoda Octavia 1,6/55 kW

Škoda Octavia 1,6/55 kW

 
 

Opět je tu test Octávie, tentokrát se základním motorem i výbavou. V minulých číslech jste si již určitě přečetli, co se na Octavii povedlo a co ne (viz test nebo ). S potěšením jsme i u této Octavie konstatovali, že výborný podvozek, kvalitní brzdy, dobré dílenské zpracování či obrovský zavazadlový prostor (528 l) zůstaly nezměněny. Naopak nové majitele Octávie asi nepotěší menší podélný...

Opět je tu test Octávie, tentokrát se základním motorem i výbavou. V minulých číslech jste si již určitě přečetli, co se na Octavii povedlo a co ne (viz test Octavie 1,8 20V nebo 1,9 TDi/81 kW). S potěšením jsme i u této Octavie konstatovali, že výborný podvozek, kvalitní brzdy, dobré dílenské zpracování či obrovský zavazadlový prostor (528 l) zůstaly nezměněny. Naopak nové majitele Octávie asi nepotěší menší podélný prostor ve voze, velmi tlusté přední sloupky bránící výhledu šikmo vpřed či designově nepříliš povedená přístrojová deska. Na obranu konstruktérů Octavie nutno říct, že ani nový VW Golf se stejným podvozkem (rozvor 2512 mm), nemá v podélném směru interiér lépe vyřešen, zato A sloupek je podstatně tenší. Také přístrojová deska je u nového Golfu pohlednější.

Námi testovaný kus byl v prakticky základní výbavě. Tomu také odpovídala cena, která lehce přesahovala 375.000 Kč.

Motor je osvědčený (dobré slovo pro starší konstrukci ;-) čtyřválec s dvouventilovou technikou a litinovým blokem. Z objemu 1598 cm3 dává výkon 55 kW při pouhých 4600 otáčkách (obvyklé spíše pro diesely) a točivý moment 135 Nm při 3200 ot/min. Na tento motor navazuje klasická pětistupňová převodovka, která je však zpřevodována poměrně do těžka. Zde je důkaz: Například při stokilometrové rychlosti jsou při zařazeném pátém rychlostním stupni otáčky motoru 1,6 - 2750, kdežto u podstatně silnějšího motoru 1,8/92 kW jsou otáčky 3000! Toto řešení má samozřejmě své klady i zápory. Mezi klady lze počítat nižší hluk a spotřebu díky nižším otáčkám, nadruhou stranu toto zpřevodování degraduje již takto nepříliš výkonný motor do role lenocha. Spotřeba při testu byla cca 8,5 l/100 km, což lze považovat za průměr. Každému, kdo má zájem o Octavii s tímto motorem bych doporučil zkušební jízdu u dealera, jelikož má dobrý tah odspodu, ale ve vyšších otáčkách subjektivně postrádá výkon, což je dáno asi právě zpřevodováním. Otázkou je, zda by vám takováto charakteristika motoru vyhovovala. Asi právě proto dává Škodovka zájemcům na výběr ze dvou šestnáctistovek, přičemž ta druhá má výkon zvýšený na 74 kW při 5600 otáčkách a točivý moment 145 při 3800 ot/min. O lepší dýchání motoru se v tomto případě stará sací potrubí s proměnnou délkou sání.

Co říci na závěr. Základní šestnáctistovka v Octavii rozhodně není sprinterem, který dokáže v krátké době podat maximální výkon, ale spíše maratónec, který vydává energie méně, ale o to vytrvaleji.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 375 000 Kč Cena v testované výbavě: 375 000 Kč

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 5.9 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 510
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama