Škoda Octavia 1,6/55 kW

Škoda Octavia 1,6/55 kW

 
 

Opět je tu test Octávie, tentokrát se základním motorem i výbavou. V minulých číslech jste si již určitě přečetli, co se na Octavii povedlo a co ne (viz test nebo ). S potěšením jsme i u této Octavie konstatovali, že výborný podvozek, kvalitní brzdy, dobré dílenské zpracování či obrovský zavazadlový prostor (528 l) zůstaly nezměněny. Naopak nové majitele Octávie asi nepotěší menší podélný...

Opět je tu test Octávie, tentokrát se základním motorem i výbavou. V minulých číslech jste si již určitě přečetli, co se na Octavii povedlo a co ne (viz test Octavie 1,8 20V nebo 1,9 TDi/81 kW). S potěšením jsme i u této Octavie konstatovali, že výborný podvozek, kvalitní brzdy, dobré dílenské zpracování či obrovský zavazadlový prostor (528 l) zůstaly nezměněny. Naopak nové majitele Octávie asi nepotěší menší podélný prostor ve voze, velmi tlusté přední sloupky bránící výhledu šikmo vpřed či designově nepříliš povedená přístrojová deska. Na obranu konstruktérů Octavie nutno říct, že ani nový VW Golf se stejným podvozkem (rozvor 2512 mm), nemá v podélném směru interiér lépe vyřešen, zato A sloupek je podstatně tenší. Také přístrojová deska je u nového Golfu pohlednější.

Námi testovaný kus byl v prakticky základní výbavě. Tomu také odpovídala cena, která lehce přesahovala 375.000 Kč.

Motor je osvědčený (dobré slovo pro starší konstrukci ;-) čtyřválec s dvouventilovou technikou a litinovým blokem. Z objemu 1598 cm3 dává výkon 55 kW při pouhých 4600 otáčkách (obvyklé spíše pro diesely) a točivý moment 135 Nm při 3200 ot/min. Na tento motor navazuje klasická pětistupňová převodovka, která je však zpřevodována poměrně do těžka. Zde je důkaz: Například při stokilometrové rychlosti jsou při zařazeném pátém rychlostním stupni otáčky motoru 1,6 - 2750, kdežto u podstatně silnějšího motoru 1,8/92 kW jsou otáčky 3000! Toto řešení má samozřejmě své klady i zápory. Mezi klady lze počítat nižší hluk a spotřebu díky nižším otáčkám, nadruhou stranu toto zpřevodování degraduje již takto nepříliš výkonný motor do role lenocha. Spotřeba při testu byla cca 8,5 l/100 km, což lze považovat za průměr. Každému, kdo má zájem o Octavii s tímto motorem bych doporučil zkušební jízdu u dealera, jelikož má dobrý tah odspodu, ale ve vyšších otáčkách subjektivně postrádá výkon, což je dáno asi právě zpřevodováním. Otázkou je, zda by vám takováto charakteristika motoru vyhovovala. Asi právě proto dává Škodovka zájemcům na výběr ze dvou šestnáctistovek, přičemž ta druhá má výkon zvýšený na 74 kW při 5600 otáčkách a točivý moment 145 při 3800 ot/min. O lepší dýchání motoru se v tomto případě stará sací potrubí s proměnnou délkou sání.

Co říci na závěr. Základní šestnáctistovka v Octavii rozhodně není sprinterem, který dokáže v krátké době podat maximální výkon, ale spíše maratónec, který vydává energie méně, ale o to vytrvaleji.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 375 000 Kč Cena v testované výbavě: 375 000 Kč

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 5.9 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 510
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 






 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter poprvé ztratil body

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter…

Fotbalisté Interu Milán remizovali v Boloni 1:1 a v pátém kole italské ligy poprvé ztratili body. Ani na lavičce…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…