Škoda Octavia 1,9 TDI

Škoda Octavia 1,9 TDI

 
 

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli (), takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie. Ještě předtím však krátce shrnu hlavní klady a zápory Octavie obecně. Těší mě, že kladů je u...

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli ( a pokud ne, tak se podívejte), takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie.

Ještě předtím však krátce shrnu hlavní klady a zápory Octavie obecně. Těší mě, že kladů je u Octavie podstatně více a těmi také začnu. Výborný dojem na mě vždy udělá dobře naladěný podvozek bez záludných reakcí v extrémních situacích, který je doplněn výbornými brzdami. Ty umí vůz ze stokilometrové rychlosti zastavit již po 41 metrech a ani zahřáté neslábnou. Divili byste se, kolik světoznámých značek nechává Octavie v tomto testu za sebou (). Dalším trumfem Octavie je kvalitní dílenské zpracování jak karosérie, tak i interiéru vozu, kde za jízdy nic nevrže ani neskřípe. Nesmím zapomenout na skutečně obrovský zavazadlový prostor, který mě po otevření pátých dveří vždy znovu překvapí. A nakonec je zde samozřejmě příznivá cena, která dělá z Octavie štiku jak u nás tak i v zahraničí. Možná vás to překvapí, ale v listopadu se Octavia na německém trhu již dostala mezi padesát nejprodávanějších modelů aut a dokonce předstihla svou starší sestru Felicii.

Každý již asi ví, že nejkritizovanější oblast Octavie je prostor pro nohy na zadních sedadlech, kterého opravdu není mnoho, ale při vzrůstu do 180 cm se i vzadu dá slušně cestovat. Řidič a spolujezdec se však nesmí moc roztahovat . Obecně známá je i vyšší spotřeba a nižší tah motoru 1,8 20V, což se potvrdilo i v redakčním testu magazínu AUTO.CZ. Na tomto však ve Škodovce již zapracovali a inovovanou osmnáctistovku co nejdříve otestujeme. Posledním spíše subjektivním předmětem časté kritiky je poněkud předimenzovaná palubní deska a její světlá barva.

Motor testované Octavie je z rodu supermoderních TDi motorů koncernu VW. Není to tak dávno, co měl tento motor premiéru v automobilech Audi, takže jeho montáž do Octavií je téměř poctou. Jde o úsporný a osvědčený čtyřválec s objemem 1896 cm3. Jeho hlavní předností je velmi nízká spotřeba při velkém výkonu. Těchto parametrů u VW dosáhli kombinací přímého vstřikování a přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon 81 kW se prakticky vyrovnává nejsilnějšímu zážehovému motoru 1,8 20V/92 kW a točivý moment 235 Nm zážehovou osmnáctistovku výrazně překonává.

Po krátkém žhavení motor bez problémů naskakuje a můžeme vyrazit... První dojem z jízdy je trošku pokažen přílišným hlukem, pronikajícím od ještě studeného dieselu do interiéru. Po několika minutách (a zahřátí motoru) hluk klesá, ale i takto se nedá mluvit o mimořádném odhlučnění. Na obranu Octavie ovšem musím říci, že obdobnou zvukovou kulisu přináší TDi/81 kW např. i v podstatně dražší Audi A4. Jízda s tímto motorem trochu hluku navíc však zcela vynahrazuje. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek dodává motoru překvapivou sílu, která dělá z tohoto vozu velmi svižný dopravní prostředek. Do dvou tisíc otáček se toho moc neděje, ale po překonání této hranice jste zatlačeni do sedadel mohutným nárůstem výkonu. Motor přímo dychtivě akceleruje a teprve u 4500 otáček růst výkonu začíná stagnovat. Odstupňování převodovky je dobré, jednotlivé převodové stupně se vhodně překrývají, takže jízda s tímto motorem je příjemná. Jedinou nevýhodou tohoto motoru (kromě vyšší hlučnosti) je poměrně prudký náběh točivého momentu kolem dvou tisíc otáček, takže pokud otáčky klesnou pod tuto hranici, mimořádný výkon tohoto motoru je tatam. Takovéto jízdní podmínky se objevují především ve městě.

Samostatnou kapitolou je spotřeba vozů vybavených TDi motory. Již před lety se luxusní vozy Audi s motory TDi proslavily nízkou spotřebou okolo 5-7 litrů nafty na sto kilometrů. U Octavie tomu není jinak. V našem testu spotřeba nepřesáhla 7 litrů, a to jsme vysokého výkonu motoru využívali takřka nepřetržitě.

Komu tedy nevadí trochu hluku navíc, a zároveň se nechce loudat s klasickým (a slabým) dieselem, má příležitost využít kvalitní nabídky automobilky Škoda. Jediné, co by případnému zájemci o tento motor v Octavii mohlo v koupi zabránit, je cena 529900 Kč, která o plných 180000 tisíc převyšuje cenu základní verze Octacie s motorem 1,6/55 kW - 349900,- Kč. Nutno ovšem upozornit, že tento rozdíl v ceně nevzníká jen díky dražší pohonné jednotce, ale také díky lepší výbavě Octavie TDi.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 529 900 Kč Cena v testované výbavě: 529 900 Kč

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1295
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním…

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

 



 
VW Golf GTI TCR je závoďák (téměř) pro každého. Prozkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

VW Golf GTI TCR je závoďák pro každého. Zkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

Dnes 18:15

U jezera Wörthersee jsme se důkladně seznámili s GTI pro sérii TCR.




Blesk.cz

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…