reklama


Škoda Octavia 1,9 TDI

Škoda Octavia 1,9 TDI

 
 

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli (), takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie. Ještě předtím však krátce shrnu hlavní klady a zápory Octavie obecně. Těší mě, že kladů je u...

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli ( a pokud ne, tak se podívejte), takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie.

Ještě předtím však krátce shrnu hlavní klady a zápory Octavie obecně. Těší mě, že kladů je u Octavie podstatně více a těmi také začnu. Výborný dojem na mě vždy udělá dobře naladěný podvozek bez záludných reakcí v extrémních situacích, který je doplněn výbornými brzdami. Ty umí vůz ze stokilometrové rychlosti zastavit již po 41 metrech a ani zahřáté neslábnou. Divili byste se, kolik světoznámých značek nechává Octavie v tomto testu za sebou (). Dalším trumfem Octavie je kvalitní dílenské zpracování jak karosérie, tak i interiéru vozu, kde za jízdy nic nevrže ani neskřípe. Nesmím zapomenout na skutečně obrovský zavazadlový prostor, který mě po otevření pátých dveří vždy znovu překvapí. A nakonec je zde samozřejmě příznivá cena, která dělá z Octavie štiku jak u nás tak i v zahraničí. Možná vás to překvapí, ale v listopadu se Octavia na německém trhu již dostala mezi padesát nejprodávanějších modelů aut a dokonce předstihla svou starší sestru Felicii.

Každý již asi ví, že nejkritizovanější oblast Octavie je prostor pro nohy na zadních sedadlech, kterého opravdu není mnoho, ale při vzrůstu do 180 cm se i vzadu dá slušně cestovat. Řidič a spolujezdec se však nesmí moc roztahovat . Obecně známá je i vyšší spotřeba a nižší tah motoru 1,8 20V, což se potvrdilo i v redakčním testu magazínu AUTO.CZ. Na tomto však ve Škodovce již zapracovali a inovovanou osmnáctistovku co nejdříve otestujeme. Posledním spíše subjektivním předmětem časté kritiky je poněkud předimenzovaná palubní deska a její světlá barva.

Motor testované Octavie je z rodu supermoderních TDi motorů koncernu VW. Není to tak dávno, co měl tento motor premiéru v automobilech Audi, takže jeho montáž do Octavií je téměř poctou. Jde o úsporný a osvědčený čtyřválec s objemem 1896 cm3. Jeho hlavní předností je velmi nízká spotřeba při velkém výkonu. Těchto parametrů u VW dosáhli kombinací přímého vstřikování a přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon 81 kW se prakticky vyrovnává nejsilnějšímu zážehovému motoru 1,8 20V/92 kW a točivý moment 235 Nm zážehovou osmnáctistovku výrazně překonává.

Po krátkém žhavení motor bez problémů naskakuje a můžeme vyrazit... První dojem z jízdy je trošku pokažen přílišným hlukem, pronikajícím od ještě studeného dieselu do interiéru. Po několika minutách (a zahřátí motoru) hluk klesá, ale i takto se nedá mluvit o mimořádném odhlučnění. Na obranu Octavie ovšem musím říci, že obdobnou zvukovou kulisu přináší TDi/81 kW např. i v podstatně dražší Audi A4. Jízda s tímto motorem trochu hluku navíc však zcela vynahrazuje. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek dodává motoru překvapivou sílu, která dělá z tohoto vozu velmi svižný dopravní prostředek. Do dvou tisíc otáček se toho moc neděje, ale po překonání této hranice jste zatlačeni do sedadel mohutným nárůstem výkonu. Motor přímo dychtivě akceleruje a teprve u 4500 otáček růst výkonu začíná stagnovat. Odstupňování převodovky je dobré, jednotlivé převodové stupně se vhodně překrývají, takže jízda s tímto motorem je příjemná. Jedinou nevýhodou tohoto motoru (kromě vyšší hlučnosti) je poměrně prudký náběh točivého momentu kolem dvou tisíc otáček, takže pokud otáčky klesnou pod tuto hranici, mimořádný výkon tohoto motoru je tatam. Takovéto jízdní podmínky se objevují především ve městě.

Samostatnou kapitolou je spotřeba vozů vybavených TDi motory. Již před lety se luxusní vozy Audi s motory TDi proslavily nízkou spotřebou okolo 5-7 litrů nafty na sto kilometrů. U Octavie tomu není jinak. V našem testu spotřeba nepřesáhla 7 litrů, a to jsme vysokého výkonu motoru využívali takřka nepřetržitě.

Komu tedy nevadí trochu hluku navíc, a zároveň se nechce loudat s klasickým (a slabým) dieselem, má příležitost využít kvalitní nabídky automobilky Škoda. Jediné, co by případnému zájemci o tento motor v Octavii mohlo v koupi zabránit, je cena 529900 Kč, která o plných 180000 tisíc převyšuje cenu základní verze Octacie s motorem 1,6/55 kW - 349900,- Kč. Nutno ovšem upozornit, že tento rozdíl v ceně nevzníká jen díky dražší pohonné jednotce, ale také díky lepší výbavě Octavie TDi.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 529 900 Kč Cena v testované výbavě: 529 900 Kč

Asadova armáda dobývá povstalecké části Halabu Asadova armáda dobývá povstalecké části Halabu

Syrská armáda s podporou svých spojeneckých sil dobyla v…

„Čert vem Babiše.“ Podnikatelé protestovali proti EET „Čert vem Babiše.“ Podnikatelé protestovali proti EET

Na Václavském náměstí v Praze dnes po poledni…

Venezuelu vyhodili z obchodního sdružení Mercosur Venezuelu vyhodili z obchodního sdružení Mercosur

Venezuela byla kvůli neplnění podmínek členství vyloučena…

Prima tři hodiny nevysílala, vypadly všechny stanice Prima tři hodiny nevysílala, vypadly všechny stanice

Televize Prima se dnes okolo poledne zhruba tři hodiny…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1295
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Obrovský úspěch: Škoda je mistrem světa v rallye! Co bude dál?

Obrovský úspěch: Škoda je mistrem světa v rallye! Co bude dál?

Dnes 15:23

Finský soutěžní jezdec Esapekka Lappi se stal na Australské rallye s vozem Škoda Fabia R5 mistrem světa kategorie WRC2. Česká značka dosáhla jednoho z největších úspěchů v historii.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Víme, kdo nahradí Czadernovou na Nově! Začínala jako rosnička

Víme, kdo nahradí Czadernovou na Nově! Začínala jako…

Novou moderátorkou Televizních novin, hlavní zpravodajské relace televize Nova, se stane Petra Svoboda (33)! Ta…

 

iSport.cz

Koho vezmou za Rosberga? Blízko je vychovaný mladík, šanci má i Button

Koho vezmou za Rosberga? Blízko je vychovaný mladík,…

Všichni piloti formule 1, kteří letos podepsali nové smlouvy, si nyní rvou vlasy. Nečekaným odchodem Nika…

Slavia v euforii! Škoda loboval jako Poborský: Radil mi i trenér gólmanů

Slavia v euforii! Škoda loboval jako Poborský: Radil…

Úžasná jízda! Fotbalisté Slavie neprohráli ani 12. ligový zápas pod trenérem Jaroslavem Šilhavým, v 16. kole…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama