Škoda Octavia 1,9 TDI

Škoda Octavia 1,9 TDI

 
 

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli (), takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie. Ještě předtím však krátce shrnu hlavní klady a zápory Octavie obecně. Těší mě, že kladů je u...

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli ( a pokud ne, tak se podívejte), takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie.

Ještě předtím však krátce shrnu hlavní klady a zápory Octavie obecně. Těší mě, že kladů je u Octavie podstatně více a těmi také začnu. Výborný dojem na mě vždy udělá dobře naladěný podvozek bez záludných reakcí v extrémních situacích, který je doplněn výbornými brzdami. Ty umí vůz ze stokilometrové rychlosti zastavit již po 41 metrech a ani zahřáté neslábnou. Divili byste se, kolik světoznámých značek nechává Octavie v tomto testu za sebou (). Dalším trumfem Octavie je kvalitní dílenské zpracování jak karosérie, tak i interiéru vozu, kde za jízdy nic nevrže ani neskřípe. Nesmím zapomenout na skutečně obrovský zavazadlový prostor, který mě po otevření pátých dveří vždy znovu překvapí. A nakonec je zde samozřejmě příznivá cena, která dělá z Octavie štiku jak u nás tak i v zahraničí. Možná vás to překvapí, ale v listopadu se Octavia na německém trhu již dostala mezi padesát nejprodávanějších modelů aut a dokonce předstihla svou starší sestru Felicii.

Každý již asi ví, že nejkritizovanější oblast Octavie je prostor pro nohy na zadních sedadlech, kterého opravdu není mnoho, ale při vzrůstu do 180 cm se i vzadu dá slušně cestovat. Řidič a spolujezdec se však nesmí moc roztahovat . Obecně známá je i vyšší spotřeba a nižší tah motoru 1,8 20V, což se potvrdilo i v redakčním testu magazínu AUTO.CZ. Na tomto však ve Škodovce již zapracovali a inovovanou osmnáctistovku co nejdříve otestujeme. Posledním spíše subjektivním předmětem časté kritiky je poněkud předimenzovaná palubní deska a její světlá barva.

Motor testované Octavie je z rodu supermoderních TDi motorů koncernu VW. Není to tak dávno, co měl tento motor premiéru v automobilech Audi, takže jeho montáž do Octavií je téměř poctou. Jde o úsporný a osvědčený čtyřválec s objemem 1896 cm3. Jeho hlavní předností je velmi nízká spotřeba při velkém výkonu. Těchto parametrů u VW dosáhli kombinací přímého vstřikování a přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon 81 kW se prakticky vyrovnává nejsilnějšímu zážehovému motoru 1,8 20V/92 kW a točivý moment 235 Nm zážehovou osmnáctistovku výrazně překonává.

Po krátkém žhavení motor bez problémů naskakuje a můžeme vyrazit... První dojem z jízdy je trošku pokažen přílišným hlukem, pronikajícím od ještě studeného dieselu do interiéru. Po několika minutách (a zahřátí motoru) hluk klesá, ale i takto se nedá mluvit o mimořádném odhlučnění. Na obranu Octavie ovšem musím říci, že obdobnou zvukovou kulisu přináší TDi/81 kW např. i v podstatně dražší Audi A4. Jízda s tímto motorem trochu hluku navíc však zcela vynahrazuje. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek dodává motoru překvapivou sílu, která dělá z tohoto vozu velmi svižný dopravní prostředek. Do dvou tisíc otáček se toho moc neděje, ale po překonání této hranice jste zatlačeni do sedadel mohutným nárůstem výkonu. Motor přímo dychtivě akceleruje a teprve u 4500 otáček růst výkonu začíná stagnovat. Odstupňování převodovky je dobré, jednotlivé převodové stupně se vhodně překrývají, takže jízda s tímto motorem je příjemná. Jedinou nevýhodou tohoto motoru (kromě vyšší hlučnosti) je poměrně prudký náběh točivého momentu kolem dvou tisíc otáček, takže pokud otáčky klesnou pod tuto hranici, mimořádný výkon tohoto motoru je tatam. Takovéto jízdní podmínky se objevují především ve městě.

Samostatnou kapitolou je spotřeba vozů vybavených TDi motory. Již před lety se luxusní vozy Audi s motory TDi proslavily nízkou spotřebou okolo 5-7 litrů nafty na sto kilometrů. U Octavie tomu není jinak. V našem testu spotřeba nepřesáhla 7 litrů, a to jsme vysokého výkonu motoru využívali takřka nepřetržitě.

Komu tedy nevadí trochu hluku navíc, a zároveň se nechce loudat s klasickým (a slabým) dieselem, má příležitost využít kvalitní nabídky automobilky Škoda. Jediné, co by případnému zájemci o tento motor v Octavii mohlo v koupi zabránit, je cena 529900 Kč, která o plných 180000 tisíc převyšuje cenu základní verze Octacie s motorem 1,6/55 kW - 349900,- Kč. Nutno ovšem upozornit, že tento rozdíl v ceně nevzníká jen díky dražší pohonné jednotce, ale také díky lepší výbavě Octavie TDi.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 529 900 Kč Cena v testované výbavě: 529 900 Kč

Koruna je vůči dolaru nejsilnější za víc než tři roky Koruna je vůči dolaru nejsilnější za víc než tři roky

Koruna dnes posílila k dolaru na nejsilnější úroveň od…

Dostavba Pražského okruhu získala posudek EIA Dostavba Pražského okruhu získala posudek EIA

Plánovaný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1…

Egypt zažil nejbrutálnější útok na civilisty, zemřelo 235 lidí Egypt zažil nejbrutálnější útok na civilisty, zemřelo 235 lidí

Útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova…

Díky sociálním dávkám jsou Češi nejméně ohroženi chudobou v Unii Díky sociálním dávkám jsou Češi nejméně ohroženi chudobou v Unii

Česko má po započítání sociálních dávek nejnižší míru…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1295
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let! Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále…

 



 
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

TEST: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Dnes 12:51

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW Tiguan. Souboj se Škodou Karoq tak bude zajímavý!




Blesk.cz

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

 

iSport.cz

Hušbauer v ideální sestavě Evropské ligy. Jeho góly byly rozdílové, zní chvála

Hušbauer v ideální sestavě Evropské ligy. Jeho góly…

Fotbalista Slavie Josef Hušbauer se dostal do ideální sestavy 5. kola Evropské ligy. Pražský celek tak má…

Řepka: Ve Spartě se vše otočí. Nerad to říkám, ale Slavia udělala výborný tah

Řepka: Ve Spartě se vše otočí. Nerad to říkám, ale…

Na současné postavení Sparty se mu nedívá dobře. Zároveň věří, že po zimní pauze dojde na zlepšení. Bývalý…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…