reklama


Škoda Octavia 1,8 20V SLX

Škoda Octavia 1,8 20V SLX

 
 

Dnes vám představíme největší, nejbezpečnější, nejvýkonnější a také nejvybavenější Škodovku. Jde o model Octavia 1,8 20V s nejlepší možnou výbavou SLX. Právě výbava vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně...

Dnes vám představíme největší, nejbezpečnější, nejvýkonnější a také nejvybavenější Škodovku. Jde o model Octavia 1,8 20V s nejlepší možnou výbavou SLX.

Právě výbava vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně vybavených (nebo spíše nevybavených) vozů, právě Octavia přináší možnost výběru. Nejlepší výbava SLX je mimořádně obsáhlá a zahrnuje: posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, airbag řidiče i spolujezdce, imobilizer, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo pro řidiče i spolujezdce, přední i zadní opěrky hlavy, osvětlení zavazadlového prostoru, pylový filtr, tónovaná skla, mlhovky, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka, dělené zadní sedadlo, centrální zámek, 15ti palcová hliníková kola, elektricky ovládané střešní okno i boční okna, ABS i EDS, ostřikovače světlometů. O úplnosti výbavy SLX svědčí také to, že doobjednat lze už jen klimatizace, rádio, dálkové ovládání centrálního zámku, alarm a vyhřívání předních sedadel.

Pojďme se tedy podívat do interiéru. O jeho velikosti jste už určitě něco slyšeli nebo četli. Musíme dát za pravdu těm, co tvrdí, že na zadních sedadlech je místa pro nohy velmi málo. Osoby sedící vepředu musí posunout sedadlo vpřed na samou hranici pohodlí, aby bylo možno vzadu sedět. Kupodivu se to netýká místa nad hlavou, kterého je vzadu poměrně dost. Nutno přiznat, že toto je asi jediná větší chyba na kráse jinak velmi zdařilého mladoboleslavského vozu. Přední i zadní sedadla jsou velmi pohodlná a dobře tvarovaná. Jsou spíše tvrdší, přední s dobrým bočním vedením. Ovládání výšky a sklonu předních sedadel nečiní žádné potíže. U lepších výbav (LX, SLX) je v opěradle řidiče zabudována nastavitelná podpěra beder. Přístrojová deska působí velmi masivním dojmem a přispívá k pocitu bezpečnosti. Nelze se však ubránit pocitu z jistého „přebytku hmoty . Podle našich informací má u Octavie v příštím roce dojít právě na přístrojové desce k designovým úpravám. Všechny ovládací prvky na přístrojové desce jsou tam, kde by měly být a jejich ovládání je bezproblémové.

Jedna z velkých předností Octavie je zavazadlový prostor. Má úctyhodný objem 528 litrů, je plochý bez výstupků a díky výklopným pátým dveřím skvěle přístupný. Důvtip konstruktérů se projevil u plata, které tento prostor zakrývá. Pokud je nutno naložit například pračku nebo velkou televizi, plato musí ven a obvykle vzniká problém kam s ním. Ne však u Octavie, kde se dá plato krásně zasunout za zadní sedadla. Nutno podotknout, že vozy s větším kufrem než má tato Škodovka, lze počítat na prstech jedné ruky.

A jak se s nejvýkonnější Octavií jezdí? Po usednutí za volant zjistíte, že najít vhodnou polohu pro sezení není problém. Sedadlo lze posouvat v dostatečném rozsahu a mimo to jde snadno nastavit i jeho výšku. Poté si můžete upravit volant a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). I jízda v běžném provozu odpovídá autům této třídy, tzn. snadné zatáčení (parkování) díky posilovači řízení. Řazení i spojka jdou snadno a lehce. Jízdní vlastnosti vozu na suchu jsou velmi dobré. Koncernový podvozek je shodný s Audi A3 i novým Golfem jen je jinak odladěn a Octavii propůjčuje výbornou směrovou stabilitu. Brzdy mají dobrý účinek a ze stokilometrové rychlosti jsme zastavili vůz do 41 metrů, což je výborná hodnota. I po deseti opakováních tohoto testu brzdy výrazně neochably (41,5 m).

Pětiventilová osmnáctistovka z rodu Audi je sice technickým klenotem, ale pro běžný provoz se nezdá tento motor zrovna ideální. Právě díky víceventilové technice se motor cítí lépe ve středních a vyšších otáčkách. To však způsobuje vyšší hluk v interiéru a také tolik diskutovanou vyšší spotřebu Octavie s tímto motorem. Převodovka je „šita na míru právě k tomuto motoru. Převody jsou celkově kratší a například na pátý př. stupeň při stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru již 3000. A pouhých deset kilometrů nad budoucím limitem na našich dálnicích (130 km/h) jsou otáčky na hodnotě 4250. A takové otáčky se samozřejmě projevují jak vyšší hladinou hluku, tak vyšší spotřebou. Palubní počítač nám po náročném testu ukázal hodnotu 12,9 l/100 km. Jak jsem se již zmínil, jde o hodnotu z náročného testu, ale i když jsem se snažil jet ekonomicky, hodnota okamžité spotřeby málokdy klesla pod devět litrů. Majitelé této verze Octavie nám potvrdili, že spotřeba se pohybuje okolo 10 litrů naturalu na 100 km. Jako klad tohoto motoru lze hodnotit jeho kultivovaný chod a slušné zrychlení z 0 na 100 za 10,7 s.

Závěrečné hodnocení je tedy rozporuplné. Kritiku zaslouží stísněný interiér v podélném směru, příliš krátké zpřevodování, horší výhled dozadu a nevyrovnaný motor. Z kladů jmenujme kvalitní dílenské zpracování, objem zavazadlového prostoru, dobrou ovladatelnost, skvělé brzdy, bohatou výbavu, plně pozinkovanou karoserii.

Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně vybavených (nebo spíše nevybavených) vozů, právě Octavia přináší možnost výběru. Nejlepší

MBank nalije do evropských fintech start-upů přes miliardu MBank nalije do evropských fintech start-upů přes miliardu

Českým novátorům v branži technologických inovací…

Elektronické náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun Elektronické náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

Elektronické náramky pro domácí vězně a některé obviněné…

Jen polovina penzijních fondů loni porazila inflaci Jen polovina penzijních fondů loni porazila inflaci

Více než polovina z 27 účastnických fondů dokázala v roce…

Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 7.8 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 510
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 5
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,60
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 




Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

 



 
Limitovaný supersport Italdesignu vznikne v pěti kusech, jméno zatím nemá

Limitovaný supersport Italdesignu vznikne v pěti kusech, jméno zatím nemá

Dnes 17:50

Italdesign založil novou divizi Automobili Speciali a odhaluje podobu supersportu, který vznikne v přísně omezené sérii.




Blesk.cz

Valentino Khan míří poprvé do Prahy, společně s ním zahraje Curbi

Valentino Khan míří poprvé do Prahy, společně s ním…

Jako DJ už dobyl hodně párty, ale akce v České republice mu dosud na seznamu úspěchů chyběla. Američan Valentino…

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků chtějí pracovat doma!

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků…

Doba se změnila. Ještě v nedávné době mnoho studentů lékařských fakult plánovalo po studiích odejít pracovat do…

 

iSport.cz

Langhamer a snový den D. Promluvil o trpělivosti, hvězdách i puku

Langhamer a snový den D. Promluvil o trpělivosti,…

Hodně poctivě vyčekanou premiéru na scéně slavné NHL prožil mladý český gólman Marek Langhamer. V dresu Arizony…

Mladý reprezentant Král odmítl Slavii. Českého „Davida Luize“ získaly Teplice

Mladý reprezentant Král odmítl Slavii. Českého…

Odmítnout v tuto chvíli nabitou a rozjetou Slavii? To jen tak někdo neudělá. Mládežnický reprezentant Alex Král…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama