Škoda Octavia 1,8 20V SLX

Škoda Octavia 1,8 20V SLX

 
 

Dnes vám představíme největší, nejbezpečnější, nejvýkonnější a také nejvybavenější Škodovku. Jde o model Octavia 1,8 20V s nejlepší možnou výbavou SLX. Právě výbava vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně...

Dnes vám představíme největší, nejbezpečnější, nejvýkonnější a také nejvybavenější Škodovku. Jde o model Octavia 1,8 20V s nejlepší možnou výbavou SLX.

Právě výbava vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně vybavených (nebo spíše nevybavených) vozů, právě Octavia přináší možnost výběru. Nejlepší výbava SLX je mimořádně obsáhlá a zahrnuje: posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, airbag řidiče i spolujezdce, imobilizer, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo pro řidiče i spolujezdce, přední i zadní opěrky hlavy, osvětlení zavazadlového prostoru, pylový filtr, tónovaná skla, mlhovky, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka, dělené zadní sedadlo, centrální zámek, 15ti palcová hliníková kola, elektricky ovládané střešní okno i boční okna, ABS i EDS, ostřikovače světlometů. O úplnosti výbavy SLX svědčí také to, že doobjednat lze už jen klimatizace, rádio, dálkové ovládání centrálního zámku, alarm a vyhřívání předních sedadel.

Pojďme se tedy podívat do interiéru. O jeho velikosti jste už určitě něco slyšeli nebo četli. Musíme dát za pravdu těm, co tvrdí, že na zadních sedadlech je místa pro nohy velmi málo. Osoby sedící vepředu musí posunout sedadlo vpřed na samou hranici pohodlí, aby bylo možno vzadu sedět. Kupodivu se to netýká místa nad hlavou, kterého je vzadu poměrně dost. Nutno přiznat, že toto je asi jediná větší chyba na kráse jinak velmi zdařilého mladoboleslavského vozu. Přední i zadní sedadla jsou velmi pohodlná a dobře tvarovaná. Jsou spíše tvrdší, přední s dobrým bočním vedením. Ovládání výšky a sklonu předních sedadel nečiní žádné potíže. U lepších výbav (LX, SLX) je v opěradle řidiče zabudována nastavitelná podpěra beder. Přístrojová deska působí velmi masivním dojmem a přispívá k pocitu bezpečnosti. Nelze se však ubránit pocitu z jistého „přebytku hmoty . Podle našich informací má u Octavie v příštím roce dojít právě na přístrojové desce k designovým úpravám. Všechny ovládací prvky na přístrojové desce jsou tam, kde by měly být a jejich ovládání je bezproblémové.

Jedna z velkých předností Octavie je zavazadlový prostor. Má úctyhodný objem 528 litrů, je plochý bez výstupků a díky výklopným pátým dveřím skvěle přístupný. Důvtip konstruktérů se projevil u plata, které tento prostor zakrývá. Pokud je nutno naložit například pračku nebo velkou televizi, plato musí ven a obvykle vzniká problém kam s ním. Ne však u Octavie, kde se dá plato krásně zasunout za zadní sedadla. Nutno podotknout, že vozy s větším kufrem než má tato Škodovka, lze počítat na prstech jedné ruky.

A jak se s nejvýkonnější Octavií jezdí? Po usednutí za volant zjistíte, že najít vhodnou polohu pro sezení není problém. Sedadlo lze posouvat v dostatečném rozsahu a mimo to jde snadno nastavit i jeho výšku. Poté si můžete upravit volant a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). I jízda v běžném provozu odpovídá autům této třídy, tzn. snadné zatáčení (parkování) díky posilovači řízení. Řazení i spojka jdou snadno a lehce. Jízdní vlastnosti vozu na suchu jsou velmi dobré. Koncernový podvozek je shodný s Audi A3 i novým Golfem jen je jinak odladěn a Octavii propůjčuje výbornou směrovou stabilitu. Brzdy mají dobrý účinek a ze stokilometrové rychlosti jsme zastavili vůz do 41 metrů, což je výborná hodnota. I po deseti opakováních tohoto testu brzdy výrazně neochably (41,5 m).

Pětiventilová osmnáctistovka z rodu Audi je sice technickým klenotem, ale pro běžný provoz se nezdá tento motor zrovna ideální. Právě díky víceventilové technice se motor cítí lépe ve středních a vyšších otáčkách. To však způsobuje vyšší hluk v interiéru a také tolik diskutovanou vyšší spotřebu Octavie s tímto motorem. Převodovka je „šita na míru právě k tomuto motoru. Převody jsou celkově kratší a například na pátý př. stupeň při stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru již 3000. A pouhých deset kilometrů nad budoucím limitem na našich dálnicích (130 km/h) jsou otáčky na hodnotě 4250. A takové otáčky se samozřejmě projevují jak vyšší hladinou hluku, tak vyšší spotřebou. Palubní počítač nám po náročném testu ukázal hodnotu 12,9 l/100 km. Jak jsem se již zmínil, jde o hodnotu z náročného testu, ale i když jsem se snažil jet ekonomicky, hodnota okamžité spotřeby málokdy klesla pod devět litrů. Majitelé této verze Octavie nám potvrdili, že spotřeba se pohybuje okolo 10 litrů naturalu na 100 km. Jako klad tohoto motoru lze hodnotit jeho kultivovaný chod a slušné zrychlení z 0 na 100 za 10,7 s.

Závěrečné hodnocení je tedy rozporuplné. Kritiku zaslouží stísněný interiér v podélném směru, příliš krátké zpřevodování, horší výhled dozadu a nevyrovnaný motor. Z kladů jmenujme kvalitní dílenské zpracování, objem zavazadlového prostoru, dobrou ovladatelnost, skvělé brzdy, bohatou výbavu, plně pozinkovanou karoserii.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně vybavených (nebo spíše nevybavených) vozů, právě Octavia přináší možnost výběru. Nejlepší

Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů

Vláda by při projednávání unijní reformy azylové politiky…

Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií

Nový investor, se kterým jedná společnost Vítkovice Heavy…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 7.8 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 510
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 5
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,60
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let! Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Včera

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti už zemřeli

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti…

Nemocných chřipkou od minulého týdne přibylo o 12 procent. Je jich asi 1110 na 100 tisíc obyvatel. Zatím nejde o…

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů nocovaly v autech na dálnici

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů…

Stovky řidičů ve Skotsku musely strávit noc na dnešek ve svých autech kvůli přívalu sněhu, který zasypal hlavní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa čeká druhá operace

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa…

Martin Kolomý s kamionem Tatra se postaral o nejlepší český výsledek v 11. etapě Rallye Dakar. Pilot týmu…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…