Škoda Octavia 1,8 20V SLX

Škoda Octavia 1,8 20V SLX

 
 

Dnes vám představíme největší, nejbezpečnější, nejvýkonnější a také nejvybavenější Škodovku. Jde o model Octavia 1,8 20V s nejlepší možnou výbavou SLX. Právě výbava vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně...

Dnes vám představíme největší, nejbezpečnější, nejvýkonnější a také nejvybavenější Škodovku. Jde o model Octavia 1,8 20V s nejlepší možnou výbavou SLX.

Právě výbava vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně vybavených (nebo spíše nevybavených) vozů, právě Octavia přináší možnost výběru. Nejlepší výbava SLX je mimořádně obsáhlá a zahrnuje: posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, airbag řidiče i spolujezdce, imobilizer, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo pro řidiče i spolujezdce, přední i zadní opěrky hlavy, osvětlení zavazadlového prostoru, pylový filtr, tónovaná skla, mlhovky, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka, dělené zadní sedadlo, centrální zámek, 15ti palcová hliníková kola, elektricky ovládané střešní okno i boční okna, ABS i EDS, ostřikovače světlometů. O úplnosti výbavy SLX svědčí také to, že doobjednat lze už jen klimatizace, rádio, dálkové ovládání centrálního zámku, alarm a vyhřívání předních sedadel.

Pojďme se tedy podívat do interiéru. O jeho velikosti jste už určitě něco slyšeli nebo četli. Musíme dát za pravdu těm, co tvrdí, že na zadních sedadlech je místa pro nohy velmi málo. Osoby sedící vepředu musí posunout sedadlo vpřed na samou hranici pohodlí, aby bylo možno vzadu sedět. Kupodivu se to netýká místa nad hlavou, kterého je vzadu poměrně dost. Nutno přiznat, že toto je asi jediná větší chyba na kráse jinak velmi zdařilého mladoboleslavského vozu. Přední i zadní sedadla jsou velmi pohodlná a dobře tvarovaná. Jsou spíše tvrdší, přední s dobrým bočním vedením. Ovládání výšky a sklonu předních sedadel nečiní žádné potíže. U lepších výbav (LX, SLX) je v opěradle řidiče zabudována nastavitelná podpěra beder. Přístrojová deska působí velmi masivním dojmem a přispívá k pocitu bezpečnosti. Nelze se však ubránit pocitu z jistého „přebytku hmoty . Podle našich informací má u Octavie v příštím roce dojít právě na přístrojové desce k designovým úpravám. Všechny ovládací prvky na přístrojové desce jsou tam, kde by měly být a jejich ovládání je bezproblémové.

Jedna z velkých předností Octavie je zavazadlový prostor. Má úctyhodný objem 528 litrů, je plochý bez výstupků a díky výklopným pátým dveřím skvěle přístupný. Důvtip konstruktérů se projevil u plata, které tento prostor zakrývá. Pokud je nutno naložit například pračku nebo velkou televizi, plato musí ven a obvykle vzniká problém kam s ním. Ne však u Octavie, kde se dá plato krásně zasunout za zadní sedadla. Nutno podotknout, že vozy s větším kufrem než má tato Škodovka, lze počítat na prstech jedné ruky.

A jak se s nejvýkonnější Octavií jezdí? Po usednutí za volant zjistíte, že najít vhodnou polohu pro sezení není problém. Sedadlo lze posouvat v dostatečném rozsahu a mimo to jde snadno nastavit i jeho výšku. Poté si můžete upravit volant a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). I jízda v běžném provozu odpovídá autům této třídy, tzn. snadné zatáčení (parkování) díky posilovači řízení. Řazení i spojka jdou snadno a lehce. Jízdní vlastnosti vozu na suchu jsou velmi dobré. Koncernový podvozek je shodný s Audi A3 i novým Golfem jen je jinak odladěn a Octavii propůjčuje výbornou směrovou stabilitu. Brzdy mají dobrý účinek a ze stokilometrové rychlosti jsme zastavili vůz do 41 metrů, což je výborná hodnota. I po deseti opakováních tohoto testu brzdy výrazně neochably (41,5 m).

Pětiventilová osmnáctistovka z rodu Audi je sice technickým klenotem, ale pro běžný provoz se nezdá tento motor zrovna ideální. Právě díky víceventilové technice se motor cítí lépe ve středních a vyšších otáčkách. To však způsobuje vyšší hluk v interiéru a také tolik diskutovanou vyšší spotřebu Octavie s tímto motorem. Převodovka je „šita na míru právě k tomuto motoru. Převody jsou celkově kratší a například na pátý př. stupeň při stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru již 3000. A pouhých deset kilometrů nad budoucím limitem na našich dálnicích (130 km/h) jsou otáčky na hodnotě 4250. A takové otáčky se samozřejmě projevují jak vyšší hladinou hluku, tak vyšší spotřebou. Palubní počítač nám po náročném testu ukázal hodnotu 12,9 l/100 km. Jak jsem se již zmínil, jde o hodnotu z náročného testu, ale i když jsem se snažil jet ekonomicky, hodnota okamžité spotřeby málokdy klesla pod devět litrů. Majitelé této verze Octavie nám potvrdili, že spotřeba se pohybuje okolo 10 litrů naturalu na 100 km. Jako klad tohoto motoru lze hodnotit jeho kultivovaný chod a slušné zrychlení z 0 na 100 za 10,7 s.

Závěrečné hodnocení je tedy rozporuplné. Kritiku zaslouží stísněný interiér v podélném směru, příliš krátké zpřevodování, horší výhled dozadu a nevyrovnaný motor. Z kladů jmenujme kvalitní dílenské zpracování, objem zavazadlového prostoru, dobrou ovladatelnost, skvělé brzdy, bohatou výbavu, plně pozinkovanou karoserii.

Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:vozu je to, na co dříve nebyl zákazník Škodovky zvyklý. Po letech výroby stále stejně vybavených (nebo spíše nevybavených) vozů, právě Octavia přináší možnost výběru. Nejlepší

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 7.8 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 510
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 5
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,60
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním…

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…