16.6. 2013 Martin Machala Martin Machala

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 - Boží víceprvek!

 

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI s pohonem všech kol je tou nejlepší octavií třetí generace, jakou jsme zatím jezdili.

A není za tím samotná čtyřkolka s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace, za daleko nejpříznivějším dojmem ze všech testovaných octavií stojí víceprvková zadní náprava.

Rozdíl na první hrbol

Stačilo ujet pár metrů, poprvé sedmnáctipalcová kola vystavit střetu s nerovnostmi, pražskou dlažbou nebo dalšími překážkami, a měli jsme jasno – proti prvnímu testu kombíku s motorem 1.2 TSI/63 kW opravdu velmi citelný posun k lepšímu. Tedy ke komfortu odpovídajícímu celkovému charakteru nové octavie.

Víceprvkovou zadní nápravu jsme testovali už v čísle 13, tehdy však ve verzi liftback. A tady se ukázalo, že karoserie s rozměrnými pátými dveřmi zasahujícími hluboko do střechy je k přenosu nejrůznějších vibrací a pazvuků přece jenom náchylnější. Z podstaty věci o něco tužší karoserie kombi dokázala tyto projevy potlačit natolik, že se octavia třetí generace zařadila na špičku segmentu C konečně i jízdním komfortem.

Bez škubnutí

Techniku spojky Haldex páté generace rozebíráme v samostatném článku, po zkušenosti z praxe nezbývá než potvrdit, že nové elektrické čerpadlo funguje opravdu velice rychle. Jak vidno z fotografického doprovodu, Octavii Combi 4x4 jsme testovali také v podmínkách s velmi sníženou adhezí. Zkoušeli jsme rychlé rozjezdy v blátě, plný plyn na suché šotolině, průjezd mokrou trávou… Zadní náprava se pokaždé připojila opravdu bleskově (na zadní kola může směřovat až 50 % točivého momentu). Bez toho, aniž by se přední kola stačila protočit, a také bez jakéhokoliv náznaku škubnutí. Pro koncového uživatele nejlepší možná zpráva – činnosti mezinápravové spojky si vůbec nevšimne!

Nejlepší spojení

Čtyřkolku si sice v octavii můžete pořídit i se zážehovou osmnáctistovkou TSI a vznětovou šestnáctistovkou, my však největší budoucnost vidíme ve dvoulitru TDI s výkonem 110 kW. Dynamiku nepřibrzdí ani rodinná výprava na zimní dovolenou s kompletně využitým zavazadlovým prostorem (jeho objem 610 litrů instalace čtyřkolky neovlivnila) a spotřeba je typicky u TDI střídmá. Proti 2.0 TDI/110 kW s jednou poháněnou nápravou sice o tři až sedm deci vyšší, lehce nad šesti litry ale budete jezdit bezpečně.

Existuje!

Našli jsme ji, octavii třetí generace, které už nemáme co podstatného vytknout. Naše volba, tedy Combi 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol, ale přijde minimálně na 629 900 Kč. Ve výbavě Ambiente bychom však ještě jistá slepá místa našli (jen manuální klimatizace, elektrické ovládání pouze pro přední okna nebo chybějící tempomat). Tyto absence vyřeší verze Elegance beze zbytku, taková octavia číslo 1 však stojí už 679 900 Kč.

Plusy

  • Odpovídající jízdní komfort
  • Rychle reagující systém pohonu všech kol
  • Solidní dynamika při slušné spotřebě
  • Zpracování
  • Přesné řazení, citlivě nastavený posilovač řízení
  • Nezměněný objem kufru verze 4x4

Minusy

  • Jen průměrná výbava verze Ambition

Základní údaje
MotorPřeplňovaný vznětový čtyřválec
Rozvod DOHC
Válce/ventily4/4
Pohon všech kol
PřevodovkaŠestistupňová přímo řazená
Zdvihový objem 1968 cm3
Výkon 110 kW při 3500-4000 ot./min
Točivý moment 320 N.m při 1750-3000 ot./min
Nejvyšší rychlost 213 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,7 s
Kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2686 mm
Délka x šířka x výška4659 x 1814 x 1465 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1455/563 kg
Objem palivové nádrže 55 l
Pneu a kola 225/45 R 17
Objem kufru 610/1740 l
Základní cena 629 900 Kč
Cena testovaného provedení922 300 Kč
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 - Boží víceprvek!







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…