Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS vs. VW Golf GTI: Co koupit?

Diskuze (238)
Od září se začne prodávat nová Octavia RS. Jak si stojí při srovnání cen a výbav proti sesterskému Golfu GTI? Co byste koupili vy?

Nová Škoda Octavia RS je dražší než Volkswagen Golf GTI, konkrétně o 6 tisíc korun. Alespoň na první pohled se to tak zdá, když porovnáme základní cenu s motorem 2.0 TSI o výkonu 162 kW. Při porovnání výbavy se ale dojem rychle změní.

Pětidveřovou karoserii snad ani nemusíte brát v potaz – třeba chce někdo Golf právě třídveřový, a tak pro něj příplatek 28.000 Kč není relevantní. Octavia RS ale nabídne i další výbavu navíc: za xenony a vyhřívání sedadel musíte u Volkswagenu připlácet. Škodě také něco chybí, jsou to ale levné položky: zadní stěrač a Bluetooth. Škoda navíc boduje podstatně nižším příplatkem za 18palcová kola a levnější metalízou.

Na druhou stranu u Octavie utratíte více za parkovací senzory a máte smůlu, pokud byste snad chtěli adaptivní tlumiče. U Volkswagenu je navíc levnější cesta k dieselovému motoru – Golfy GTI a GTD mají jednotnou cenu, u Octavie RS za tentýž motor 2.0 TDI/135 kW připlatíte 10 tisíc korun.

Škoda Octavia RS a VW Golf GTI - srovnání cen a výbav
ZnačkaŠkodaVolkswagen
ModelOctavia RSGolf GTI
Motor2.0 TSI/162 kW2.0 TSI/162 kW
Základní cena [Kč]619.900,-613.900,-
5 dveříS28.000,-
Bluetooth3.500,-S
Dvouzónová klimatizaceSS
Kožený volantSS
Litá kola R17SS
Litá kola R185.100,-18.800,-
Metalický lak13.200,-14.100,-
Parkovací senzory P+Z17.000,-12.900,-
TempomatSS
Vyhřívání sedadelS15.700,-
Xenonové světlomety s LEDS32.500,-
Zadní stěrač2.700,-S
Cena při shodné výbavě [Kč]661.400,-735.900,-

Diskuze (238)
5. 9. 2013 18:10
Re: Jednoduchá volba
to si děláš * ne,tady se píše úplně o něčem jiným a né o nejlevnější auta.
:no:
3. 9. 2013 12:54
Re: Delate si srandu
Nástup Korejců je impozantní a vše válcují. Korejská auta, telefóny, televize, počítače, elektronika... jsou mometálně jedničky! Schválně, jaký máš např. mobil? ;-)
3. 9. 2013 12:50
Re: Delate si srandu
To co bylo kdysi, najdeš v muzeu. Co nevidět tam skončí i Škodivka, teda, pokud bude pokračovat ve krabicovém stylu IKEA! I Tatraplán byl hezčí a měl sportovnější vzhled a inovace deštníkem nebo škrabkou na led nic nezachrání, spíše naopak.
3. 9. 2013 12:47
Jednoduchá volba
Ani jedno ani druhé. Raději Kiu nebo Hundaje. Lepší parametry, lepší vzhled, lepší cena.
Avatar - white label
20. 7. 2013 20:31
Re: GTI je legenda
Pokud je to tvoje osobní/subjektivní definice, tak s tím nemám problém, spíš naopak, má to logiku a v principu s tím nemohu nijak zásadně nesouhlasit..., ale obecně je to prokazatelně jinak. Za sériová sportovní auta jsou běžně/obecně brány i hh, tam někde u nich sportovní auta začínají a naopak končí někde u SS. Jako důkaz lze použít hh (včetně GGTI a jiných fwd hh) oceněné tituly typu "Sportovní auto roku" od renomovaných motoristický redakcí apod., a to od Evropy až po Austrálii.