Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

 
 

Posledními verzemi současné generace vozu Škoda Octavia, které prošly faceliftem, jsou varianty RS a Scout. V maďarské metropoli a jejím okolí jsme sbírali první dojmy z té druhé jmenované.

Zatímco běžné verze čerstvě modernizovaných octavií už na našich silnicích stačily zdomácnět, výkonné verze RS a Scout do lehkého terénu si daly trochu načas a automobilka nám je představila až nyní. Náš specialista na sporťáky AUTOFUN už vám přinesl jízdní dojmy z Octavie RS, ale o Scoutu chceme psát až dnes.

Omlazená Octavia Scout působí na silnici mnohem výraznějším dojmem než její předchůdkyně, a to především díky výrazně přepracované přídi. Vůz tak přišel o značnou část své nudnosti a konzervativity, což nepřijala větší část konzervativní české veřejnosti s přílišným nadšením, my však odvahu ubírat se kreativnějším směrem ve šlépějích roomsteru a yetiho spíše vítáme.

V kabině se toho mnoho nezměnilo, zůstalo madlo na palubní desce před spolujezdcem, jehož jediným smyslem je hra na efekt, i docela mělká sedadla. Nový design má volant i středový panel, obojí je však spíše z kategorie změn, kterých si snad ani nevšimnete.

Námi zkoušená verze byla vybavena přeplňovanou benzinovou osmnáctistovkou o výkonu 118 kW v rozmezí 4500 a 6200 min-1 a s točivým momentem 250 Nm, jenž je k mání od 1500 do 4500 min-1. Jde o jediný zážehový motor v nabídce. Přestože se zřejmě drtivá většina zákazníků rozhodne pro úsporný turbodiesel, nám se „téesíčko“ v autě opravdu líbilo. Jeho turbo se roztáčí rychle a nárůst dynamiky je plynulý již od 2000 otáček, takže není nutné motor vytáčet a přitom se pohybujeme vcelku svižným tempem. Motor je výborně odhlučněný a spolupracuje se šestistupňovou převodovkou s přímým řazením, která se může pochlubit přesnými a krátkými drahami řadicí páky.

Pohodový charakter motoru skvěle doplňuje podvozek scoutu. Ačkoli tomu může být na našich špatných silnicích trochu jinak, vynikajícím způsobem pohlcoval rázy od nerovností na vozovce a současně se mohl pochlubit plavností jízdy, o níž si třeba Audi A4 Allroad může nechat jen zdát. K našemu velkém překvapení se ani v zatáčkách nijak výrazně nenakláněl, a přestože mu pochopitelně nejvíce vyhovuje klidná jízda, nechal si bez protestů líbit i ostřejší řádění v zatáčkách v okolí maďarského Visegrádu.

Scout má ze všech verzí řady Octavia nejmenší problémy s nedotáčivostí, což je způsobeno nejen karoserií kombi, ale i pohonem zadních kol, jehož diferenciál pomáhá lepšímu rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami. A nejen to. Tento již velmi rychle reagující Haldex pomáhá zvýšenou trakcí zadní nápravy dříve, než by to sám řidič vnímal jako potřebné, takže zvýšené kombi dokáže být i na technických okreskách docela rychlé a obratné, byť to rozhodně není jeho životní poslání.

Schopnosti skauta jsme měli možnost ověřit i na terénním okruhu a na to, že jde pouze o zvýšené kombi, zvládal i opravdu výrazné terénní překážky celkem bez problémů, i když občas také zůstal při řidičově špatném odhadu rychlosti v některých pasážích viset s protáčejícími se koly. Karoserie nejevila známky kroucení, a přestože takovýto zápřah nelze tomuto typu auta dlouhodobě doporučit, rozhodně zvládne více, než na co bychom ho tipovali.

Škoda Octavia Scout na českém trhu
Motor1.8 TSI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]19841968
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500–6200103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500–4500320/1750
Max. rychlost [km/h]211197
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,410,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,86,4
Cena Scout [Kč]755.900,-764.900,-

Scout na nás udělal velmi dobrý dojem. Na rozdíl od souběžně zkoušené Octavie RS si na nic nehraje a přesně ví, co chce – vozit opravdu komfortně čtyři dospělé se spoustou zavazadel i do míst, kam by se občas člověku moc nechtělo ani pěšky. Není sice zrovna levný, ale jeho sebevědomá cena určitě má své důvody...

Anketa

Když Octavii Scout tak jedině jako...
  • 1.8 TSI (118 kW, 250 Nm)

    56,8

    Hlasovat

     
  • 2.0 TDI (103 kW, 320 Nm)

    43,2

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 
 

Tapety

Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…