Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

 
 

Posledními verzemi současné generace vozu Škoda Octavia, které prošly faceliftem, jsou varianty RS a Scout. V maďarské metropoli a jejím okolí jsme sbírali první dojmy z té druhé jmenované.

Zatímco běžné verze čerstvě modernizovaných octavií už na našich silnicích stačily zdomácnět, výkonné verze RS a Scout do lehkého terénu si daly trochu načas a automobilka nám je představila až nyní. Náš specialista na sporťáky AUTOFUN už vám přinesl jízdní dojmy z Octavie RS, ale o Scoutu chceme psát až dnes.

Omlazená Octavia Scout působí na silnici mnohem výraznějším dojmem než její předchůdkyně, a to především díky výrazně přepracované přídi. Vůz tak přišel o značnou část své nudnosti a konzervativity, což nepřijala větší část konzervativní české veřejnosti s přílišným nadšením, my však odvahu ubírat se kreativnějším směrem ve šlépějích roomsteru a yetiho spíše vítáme.

V kabině se toho mnoho nezměnilo, zůstalo madlo na palubní desce před spolujezdcem, jehož jediným smyslem je hra na efekt, i docela mělká sedadla. Nový design má volant i středový panel, obojí je však spíše z kategorie změn, kterých si snad ani nevšimnete.

Námi zkoušená verze byla vybavena přeplňovanou benzinovou osmnáctistovkou o výkonu 118 kW v rozmezí 4500 a 6200 min-1 a s točivým momentem 250 Nm, jenž je k mání od 1500 do 4500 min-1. Jde o jediný zážehový motor v nabídce. Přestože se zřejmě drtivá většina zákazníků rozhodne pro úsporný turbodiesel, nám se „téesíčko“ v autě opravdu líbilo. Jeho turbo se roztáčí rychle a nárůst dynamiky je plynulý již od 2000 otáček, takže není nutné motor vytáčet a přitom se pohybujeme vcelku svižným tempem. Motor je výborně odhlučněný a spolupracuje se šestistupňovou převodovkou s přímým řazením, která se může pochlubit přesnými a krátkými drahami řadicí páky.

Pohodový charakter motoru skvěle doplňuje podvozek scoutu. Ačkoli tomu může být na našich špatných silnicích trochu jinak, vynikajícím způsobem pohlcoval rázy od nerovností na vozovce a současně se mohl pochlubit plavností jízdy, o níž si třeba Audi A4 Allroad může nechat jen zdát. K našemu velkém překvapení se ani v zatáčkách nijak výrazně nenakláněl, a přestože mu pochopitelně nejvíce vyhovuje klidná jízda, nechal si bez protestů líbit i ostřejší řádění v zatáčkách v okolí maďarského Visegrádu.

Scout má ze všech verzí řady Octavia nejmenší problémy s nedotáčivostí, což je způsobeno nejen karoserií kombi, ale i pohonem zadních kol, jehož diferenciál pomáhá lepšímu rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami. A nejen to. Tento již velmi rychle reagující Haldex pomáhá zvýšenou trakcí zadní nápravy dříve, než by to sám řidič vnímal jako potřebné, takže zvýšené kombi dokáže být i na technických okreskách docela rychlé a obratné, byť to rozhodně není jeho životní poslání.

Schopnosti skauta jsme měli možnost ověřit i na terénním okruhu a na to, že jde pouze o zvýšené kombi, zvládal i opravdu výrazné terénní překážky celkem bez problémů, i když občas také zůstal při řidičově špatném odhadu rychlosti v některých pasážích viset s protáčejícími se koly. Karoserie nejevila známky kroucení, a přestože takovýto zápřah nelze tomuto typu auta dlouhodobě doporučit, rozhodně zvládne více, než na co bychom ho tipovali.

Škoda Octavia Scout na českém trhu
Motor1.8 TSI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]19841968
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500–6200103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500–4500320/1750
Max. rychlost [km/h]211197
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,410,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,86,4
Cena Scout [Kč]755.900,-764.900,-

Scout na nás udělal velmi dobrý dojem. Na rozdíl od souběžně zkoušené Octavie RS si na nic nehraje a přesně ví, co chce – vozit opravdu komfortně čtyři dospělé se spoustou zavazadel i do míst, kam by se občas člověku moc nechtělo ani pěšky. Není sice zrovna levný, ale jeho sebevědomá cena určitě má své důvody...

Anketa

Když Octavii Scout tak jedině jako...
  • 1.8 TSI (118 kW, 250 Nm)

    56,7

    Hlasovat

     
  • 2.0 TDI (103 kW, 320 Nm)

    43,3

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 

Tapety

Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 






 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…