Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

 
 
23.5. 2009 Michal Fokt

Posledními verzemi současné generace vozu Škoda Octavia, které prošly faceliftem, jsou varianty RS a Scout. V maďarské metropoli a jejím okolí jsme sbírali první dojmy z té druhé jmenované.

Zatímco běžné verze čerstvě modernizovaných octavií už na našich silnicích stačily zdomácnět, výkonné verze RS a Scout do lehkého terénu si daly trochu načas a automobilka nám je představila až nyní. Náš specialista na sporťáky AUTOFUN už vám přinesl jízdní dojmy z Octavie RS, ale o Scoutu chceme psát až dnes.

Omlazená Octavia Scout působí na silnici mnohem výraznějším dojmem než její předchůdkyně, a to především díky výrazně přepracované přídi. Vůz tak přišel o značnou část své nudnosti a konzervativity, což nepřijala větší část konzervativní české veřejnosti s přílišným nadšením, my však odvahu ubírat se kreativnějším směrem ve šlépějích roomsteru a yetiho spíše vítáme.

V kabině se toho mnoho nezměnilo, zůstalo madlo na palubní desce před spolujezdcem, jehož jediným smyslem je hra na efekt, i docela mělká sedadla. Nový design má volant i středový panel, obojí je však spíše z kategorie změn, kterých si snad ani nevšimnete.

Námi zkoušená verze byla vybavena přeplňovanou benzinovou osmnáctistovkou o výkonu 118 kW v rozmezí 4500 a 6200 min-1 a s točivým momentem 250 Nm, jenž je k mání od 1500 do 4500 min-1. Jde o jediný zážehový motor v nabídce. Přestože se zřejmě drtivá většina zákazníků rozhodne pro úsporný turbodiesel, nám se „téesíčko“ v autě opravdu líbilo. Jeho turbo se roztáčí rychle a nárůst dynamiky je plynulý již od 2000 otáček, takže není nutné motor vytáčet a přitom se pohybujeme vcelku svižným tempem. Motor je výborně odhlučněný a spolupracuje se šestistupňovou převodovkou s přímým řazením, která se může pochlubit přesnými a krátkými drahami řadicí páky.

Pohodový charakter motoru skvěle doplňuje podvozek scoutu. Ačkoli tomu může být na našich špatných silnicích trochu jinak, vynikajícím způsobem pohlcoval rázy od nerovností na vozovce a současně se mohl pochlubit plavností jízdy, o níž si třeba Audi A4 Allroad může nechat jen zdát. K našemu velkém překvapení se ani v zatáčkách nijak výrazně nenakláněl, a přestože mu pochopitelně nejvíce vyhovuje klidná jízda, nechal si bez protestů líbit i ostřejší řádění v zatáčkách v okolí maďarského Visegrádu.

Scout má ze všech verzí řady Octavia nejmenší problémy s nedotáčivostí, což je způsobeno nejen karoserií kombi, ale i pohonem zadních kol, jehož diferenciál pomáhá lepšímu rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami. A nejen to. Tento již velmi rychle reagující Haldex pomáhá zvýšenou trakcí zadní nápravy dříve, než by to sám řidič vnímal jako potřebné, takže zvýšené kombi dokáže být i na technických okreskách docela rychlé a obratné, byť to rozhodně není jeho životní poslání.

Schopnosti skauta jsme měli možnost ověřit i na terénním okruhu a na to, že jde pouze o zvýšené kombi, zvládal i opravdu výrazné terénní překážky celkem bez problémů, i když občas také zůstal při řidičově špatném odhadu rychlosti v některých pasážích viset s protáčejícími se koly. Karoserie nejevila známky kroucení, a přestože takovýto zápřah nelze tomuto typu auta dlouhodobě doporučit, rozhodně zvládne více, než na co bychom ho tipovali.

Škoda Octavia Scout na českém trhu
Motor1.8 TSI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]19841968
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500–6200103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500–4500320/1750
Max. rychlost [km/h]211197
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,410,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,86,4
Cena Scout [Kč]755.900,-764.900,-

Scout na nás udělal velmi dobrý dojem. Na rozdíl od souběžně zkoušené Octavie RS si na nic nehraje a přesně ví, co chce – vozit opravdu komfortně čtyři dospělé se spoustou zavazadel i do míst, kam by se občas člověku moc nechtělo ani pěšky. Není sice zrovna levný, ale jeho sebevědomá cena určitě má své důvody...

Anketa

Když Octavii Scout tak jedině jako...
  • 1.8 TSI (118 kW, 250 Nm)

    56,5

    Hlasovat

     
  • 2.0 TDI (103 kW, 320 Nm)

    43,5

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum

Pětihodinovou pracovní dobu by v rámci svého zaměstnání…

Řecku se vrací část finanční suverenity, zůstává ale pod přísným dohledem Řecku se vrací část finanční suverenity, zůstává ale pod přísným dohledem

Atény se po téměř devíti letech dluhové krize vracejí na…

Izrael po protestech uzavřel hraniční přechod s Pásmem Gazy Izrael po protestech uzavřel hraniční přechod s Pásmem Gazy

Izrael kvůli pokračujícím násilnostem u hranic s…

 
 

Tapety

Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 






 
Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Dnes 09:41

Solární panely dnes najdete na polích i střechách domů. Prý mohou dokonce dobít autobaterii.




Blesk.cz

Jiřina Bohdalová kvůli padělaným obrazům přišla o miliony: Dostane někdy peníze zpátky?

Jiřina Bohdalová kvůli padělaným obrazům přišla o…

Herečka Jiřina Bohdalová a další podvedení už doufali, že dostanou své peníze zpátky. Nakonec ale vše dopadlo…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Nesundal ho! Slovák Čikoš bizarně přišel o zápas a teď baví svět

Nesundal ho! Slovák Čikoš bizarně přišel o zápas a…

Bizarní důvod mělo zpoždění výkopu pátečního zápasu maďarské fotbalové ligy mezi Debrecínem a MTK Budapešť.…

Proč Slavia prohrála? Mizerný poločas i slabší forma hlavních opor

Proč Slavia prohrála? Mizerný poločas i slabší forma…

Slavia poprvé v lize ztratila body, když na domácí půdě podlehla aktivnímu Jablonci. Ve hře „sešívaných“ šlo…

 

Reflex.cz

Zemřel Michal Maudr alias DJ Loutka, jeden z nejznámějších českých DJ

Zemřel Michal Maudr alias DJ Loutka, jeden z…

Ve věku padesáti jednoho roku ze včerejška na dnešek odešel Michal Maudr, širšímu publiku známý jako DJ Loutka.…

Manželé Foitovi: Odjeli do Afriky na devět měsíců a vrátili se po jedenadvaceti letech

Manželé Foitovi: Odjeli do Afriky na devět měsíců a…

Osud je vrtkavý a neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Když se manželé Foitovi v roce 1947 chystali na…