Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Scout Schaeffler ACTIVeDRIVE: Elektrická čtyřkolka s 210 kW

Diskuze (8)
Elektrifikací Octavie se nezabývá jen sama Škoda, ale i nezávislé firmy.

Vedle tovární Octavie Green E line v Německu vznikl další elektromobil na bázi mladoboleslavského bestselleru. Tentokrát je základem elektromobilu Octavia Scout a vůz má poháněna všechna čtyři kola.

Základem pohonného systému jsou aktivní diferenciály eDifferential na přední a zadní nápravě. Tato jednotka zajišťuje pohon a zároveň vektorování točivého momentu. Přímo k diferenciálu jsou připojeny vždy dva elektromotory s permanentním magnetem a převodovka s aktivním rozdělením momentu mezi kola.

Větší z elektromotorů dosahuje 105 kW a 170 Nm a má na starosti pohon vozu. Menší s 5 kW a 2000 Nm je zodpovědný za distribuci momentu mezi koly.

Vektorování točivého momentu nahrazuje funkci stabilizačního systému, protože pohonné ústrojí dokáže měnit rozdělení pohonných sil bez přibrzďování kol. Díky oddělení pohonu předních a zadních kol pak odpadá nutnost mezinápravového diferenciálu.

Součástí jednotky eDifferential je i elektromechanická parkovací brzda. Systém se navíc vyznačuje systémem nucené lubrikace převodových kol, díky kterému odpadá olejové čerpadlo.

Octavia Scout s tímto druhem pohonu akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h. Dojezd s plně nabitými 18 kWh lithium-iontovými bateriemi činí 100 km.

Diskuze (8)
Avatar - Stefič
4. 10. 2011 12:37
(NE) výhodnost elektro auta
Tak si to počítám a uvažuji-li cenu za 1 kWh cca 4,6,-, tak plné nabití stojí cca 83,-. Dojezd podle výrobce 100km, takže reálně to nebude víc jak 80 km, čistě po městě asi ještě méně. Tak mi to vychází cca 1,- na kilometr. S plynem se dá jezdit za 1,30,- na kilometr. O pořizovacích nákladech na oba vozy raději nebudu ani mluvit a o komplikacích při nabíjení také ne. Každý nemáme garáž, že...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 10. 2011 12:17
Re: kW(h)
Velice zjednodušeně je to správně. Ve skutečnosti ale auto v průměru potřebuje jen zlomek maximálního výkonu (a na druhou stranu nemá 100% účinnost).
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 10. 2011 12:17
Re: Hybridy
Libor Zezulka už druhým rokem není členem redakce Auto.cz
Mimo to v článku se nic o budoucnosti/nebudoucnosti elektromobilů nepíše. Tentokrát to není o pocitech (ano, to byl Liborův styl), ale hlavně o faktech a souvislostech.
4. 10. 2011 11:16
kW(h)
Pri 18kWh batériách, by pri (teoretickom) plnom výkone t.j. 220kW [2x(105+5)] vydržala ísť cca 5 minút. Či zle počítam? ;-\
4. 10. 2011 10:43
Re: Hybridy
No ale ta Oktávka není hybrid, je to čistý elekromobil!!
Škoda že neuvádí kolik místa tahle technika zabrala v interiéru, asi dost, protože jinak by tam narvali víc akumulátorů a tím zvětšili ten mizerný dojezd...