Škoda Octavia Scout Schaeffler ACTIVeDRIVE: Elektrická čtyřkolka s 210 kW
Vedle tovární Octavie Green E line v Německu vznikl další elektromobil na bázi mladoboleslavského bestselleru. Tentokrát je základem elektromobilu Octavia Scout a vůz má poháněna všechna čtyři kola.
Základem pohonného systému jsou aktivní diferenciály eDifferential na přední a zadní nápravě. Tato jednotka zajišťuje pohon a zároveň vektorování točivého momentu. Přímo k diferenciálu jsou připojeny vždy dva elektromotory s permanentním magnetem a převodovka s aktivním rozdělením momentu mezi kola.
Větší z elektromotorů dosahuje 105 kW a 170 Nm a má na starosti pohon vozu. Menší s 5 kW a 2000 Nm je zodpovědný za distribuci momentu mezi koly.
Vektorování točivého momentu nahrazuje funkci stabilizačního systému, protože pohonné ústrojí dokáže měnit rozdělení pohonných sil bez přibrzďování kol. Díky oddělení pohonu předních a zadních kol pak odpadá nutnost mezinápravového diferenciálu.
Součástí jednotky eDifferential je i elektromechanická parkovací brzda. Systém se navíc vyznačuje systémem nucené lubrikace převodových kol, díky kterému odpadá olejové čerpadlo.
Octavia Scout s tímto druhem pohonu akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h. Dojezd s plně nabitými 18 kWh lithium-iontovými bateriemi činí 100 km.