Škoda Octavia: Třetí generace je o 90.000 Kč levnější než druhá v roce 2004

Škoda Octavia: Třetí generace je o 90.000 Kč levnější než druhá v roce 2004

Třetí řada novodobé Octavie vyjde mnohem levněji než její předchůdkyně při debutu. Za skoro devět let pokročila také výbava, naopak ústupků je pomálu.

Když se v roce 2004 začala prodávat Škoda Octavia druhé generace, startovala její cena na 424.900,- Kč. Nejnovější model míří do showroomů se základní cenovkou 334.900,- Kč, tedy o celých 90.000 korun nižší.

Pod kapotou nejlevnější Octavie byl v roce 2004 čtyřválec 1,4 MPI s výkonem 55 kW. Dnešní základní turbomotor 1,2 TSI má 63 kW. Zato výbava Classic toho mnoho nenabízela. Zvenčí se od dražších sourozenců odlišovala černými mechanickými zrcátky, byť s integrovanými směrovkami a patnáctipalcovými plechovými koly s pneumatikami 195/65 R 15. V zavazadelníku ale měla ještě rezervu, kterou už dnes na tomto místě nenajdete. Mezi bezpečnostními pomocníky byla pouze klasická sestava s ABS, protiprokluzem, brzdovým asistentem a děličem brzdné síly, ale bez stabilizace. Důležitější byly čtyři airbagy, centrální zamykání a imobilizér. Řidič si mohl nastavit sedadlo výškově. Zadní lavice byla nedělená, ale nechyběly na ní úchyty dětských sedaček Isofix. Autorádio v základu chybělo, k mání byla pouze příprava se čtyřmi reproduktory.

Pokrok ve výbavě

A dnes? Nejlevnější stupeň Active nabízí sedm vzduchových vaků (čelní, boční, hlavové a kolenní pro řidiče) a povinnou stabilizaci ESC. Přední elektrická okna před necelými devíti lety ve verzi Classic také chyběla, stejně jako vyhřívaná vnější zrcátka, která rovněž ovládají elektromotorky. Třetí novodobá generace nabídne i autorádio Blues s audiokonektorem a přípojkou USB, opěradlo je již dělené. Plechové patnáctky zůstaly, nejlevnější Octavia má navíc černé vnější kliky dveří. Místo neplnohodnotné rezervy dostanete lepicí sadu.

V roce 2004 představovaly základní barevné odstíny karoserie bílá a modrá, za červenou a černou se připlácelo 5.200 a za metalízu 8.500 korun. Dnes je ve standardu i červená, ale metalický lak stojí 13.200 korun.

ESP bylo tehdy ještě v „extras“ za 12.900 Kč. Za další airbagy se připlácelo 4.900, elektrická zrcátka stála 4.200, přední okna s elektromotorky 7.000 a dělená zadní lavice 2.800 korun. Nejlevnější autorádio s přehrávačem kazet přišlo na sedm tisíc, s CD pak na 11 tisíc korun. Toto jsou spíše perličky, které, jak již bylo zmíněno, jsou buď součástí základní výbavy, nebo už nikoli, neboť vývoj trochu pokročil.

Levnější i dražší

A další rozdíly? Klimatizace stála 34.000 Kč, dnes za ni dáte pouhých 10 tisíc. Plnohodnotná rezerva zlevnila ze 3.900 na 1.400 korun, je ovšem pouze na plechovém disku. Některé příplatky jsou však v absolutních číslech vyšší. Mlhovky dříve přišly na 4.900 Kč, dnes jsou o stovku dražší. Paket pro špatné cesty stojí 5.500 místo 5.300 korun. Peníze navíc vytáhnete i za tónovaná skla (5.000, tedy o 100 Kč více). Alarm je pro změnu dražší o tisícovku (dříve 9.000 Kč). Za nejlevnější lité „šestnáctky“ bylo nutné zaplatit 13.400 oproti dnešním 17 000 korun, ale v současnosti stojí i plechové 3500 Kč.

Elektrické střešní okno přišlo na 19.000 korun, ale nyní jej k základní výbavě nekoupíte. Kontrola tlaku v pneumatikách stojí naprosto stejně, to samé platí o parkovacích čidlech, elektrických zadních oknech a dálkovém centrálním zamykání. Kdo chtěl ke standardu tempomat, měl v roce 2004 smůlu, dnes za něj dá 11 000 korun. K dispozici nebyla ani vyhřívaná přední sedadla (aktuálně za 5.000 Kč). Kromě toho se nová Octavia může pochlubit mimořádnou výbavou včetně zadních bočních airbagů, asistentu rozjezdu do kopce, či senzoru rozpoznání únavy řidiče. Dá se připlatit také za prodlouženou čtyřletou záruku, což v minulosti možné nebylo.

Nafta

Ještě alespoň krátce o naftových agregátech – výbavové stupně se koneckonců shodují. Nejlevnější turbodiesel se dal u druhé generace pořídit za 509.900 Kč, jednalo se tehdy o agregát 1,9 TDI PD / 77 kW. Byl o 85.000 korun dražší než nejslabší zážehový motor. Současný 1,6 TDI má stejný výkon, základní Octavia III s ním vyjde na 424.900 Kč. Zájemce si tedy připlatí proti benzinovému standardu 90.000 korun. Má ho ale za peníze, které by mu před devíti lety stačily „pouze“ právě na 1,4 MPI.

Třetí Octavia není nejlevnější v historii. Tento primát patří verzi Tour na základě druhé generace s původními tvary přídě. Její cena klesla ve výprodeji pod čtvrtmilion korun. Výbava Trumf s motorem 1,4 MPI/59 kW stála v dubnu 2012 dle oficiálního ceníku 249.900 Kč.

JAKE.AUTO.CZ: Škoda Octavia III (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat

Podnikání by měl provázet jednoduchý princip – snaha…

Budova u pražské Národní třídy se může zřítit Budova u pražské Národní třídy se může zřítit

V rekonstruovaném domě v Mikulandské ulici v centru Prahy…

Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo

Americký prezident Donald Trump zopakoval, že má plnou…

Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení

Česká diplomacie podpořila požadavky Radovana Krejčíře na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia: Třetí generace je o 90.000…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu

Ještě jednou se vrátím k víkendovému Octavia Cupu, a to…

Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my! Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my!

Poslední dubnový víkend odstartuje sezóna Octavia Cupu.…

 



 
Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Včera

Vyrazili jsme na start populární setinové rallye Carlsbad Classic 2018. A coby přímí účastníci se přesvědčili, že tahle paráda umí být pořádně náročná.




Blesk.cz

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte radar, kde budou v úterý

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte…

Zatímco na většině území si budeme v úterý užívat polojasné oblohy, na severovýchodě a severu území budeme…

Vyzkoušejte nové jablečné osvěžení a užijte si léto se vším všudy!

Vyzkoušejte nové jablečné osvěžení a užijte si léto…

Léto je v plném proudu a je potřeba si ho zpestřit nejen nějakým dobrodružstvím nebo trochou adrenalinu, ale…

 

iSport.cz

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a tlaku v Motoru

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a…

Cepuje mladé české talenty, za dva týdny s nimi jako pravá ruka Aloise Hadamczika vyrazí na prestižní Hlinka…

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď nepřišla, říká Šádek

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď…

Už v zimě měl Michael Krmenčík nakročeno k tomu, aby z Plzně zamířil na zahraniční angažmá. Jenže zástupci…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…