Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Tour: Nová generace oblíbeného modelu nastupuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (251)
Škoda v první polovině letošního roku ukončila výrobu Octavie Tour a nyní bez jakýchkoliv skrupulí oznamuje zahájení prodeje její druhé generace. Kdo čekal zcela nový model bude zklamán, protože se jedná o Octavii druhé generace před faceliftem.

Dlouho před ukončením výroby a prodeje Octavie Tour vyvstala mezi motoristickou veřejností otázka ohledně nástupce tohoto oblíbeného modelu. Všem spekulacím dnes udělala přítrž samotná automobilka. Ta totiž krátkou tiskovou zprávou oznamuje zahájení prodeje nové generace Octavie Tour.

Netrpělivě očekávaná novinka může na první pohled zapůsobit jako studená sprcha. Přitom krok, který automobilka udělala, je vzhledem k úspěchům první Octavie Tour zcela logický. Místo drahého vývoje zcela nového modelu nastupuje na její místo druhá generace Octavie v provedení před faceliftem.

Zákazníci si tedy mohou začít objednávat osvědčený a prověřený model. Nová Octavia Tour může navíc uspokojit zákazníky, jimž faceliftovaná Octavia příliš nepadla do oka.

V nabídce je liftback i kombi. V závislosti na konkrétním trhu budou nabízeny tři motorizace, všechny s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou. Na trzích EU budou mít tyto vozy pod kapotou benzínové motory 1,4 litru o výkonu 59 kW a 1,6 litru o výkonu 75 kW. Obě tyto pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 5.

Na trhy mimo EU se vedle zážehového agregátu 1,6 litru o výkonu 75 kW navíc dostane i vznětový motor 2,0 TDI se vstřikováním Common-Rail o výkonu 81 kW. V České republice bude k dispozici výhradně motorizace 1,6 litru 75 kW.

Octavia Tour druhé generace má ve standardní výbavě mimo jiné airbagy řidiče a spolujezdce, sériově dodávané ABS, servořízení, centrální zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, čtyřramenný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Základní cena modelu Octavia Tour s karoserií liftback činí 282.500,- Kč a 312.500,- Kč ve verzi kombi. Podle tiskových materiálů automobilky lze Octavii Tour s okamžitou platností objednat u autorizovaných dealerů značky Škoda.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (251)
18. 10. 2010 20:37
Re: JA TLIESKAM
:yes: :yes: :yes:

nervy, ktore by si mal z neustale kaziaceho sa auta sa peniazmi ohodnotit nedaju
6. 10. 2010 14:16
Re: Ceníková cena x realita
Lenže cenníkové ceny sú jediné dostupné údaje na zbežné porovnanie - pri kupovaní auta sa z nich minimálne vychádza. Ak porovnávaš cenníkové údaje, tak je to do istej miery relevantné. Hlúpe by bolo porovnávať vyjednanú cenu napr. Octavie a proti stavať cenníkovú cenu Fluence alebo naopak.

Čo sa týka reálnej predajnej ceny, tak to je pravda, ja som ušetril asi 2300,-€ voči slovenskej cenníkovej cene. Zaujímavé je, že v Nemecku a Francúzsku stojí identické auto (zase cenníková cena) a takmer 8000,-€ viac ako u nás...
6. 10. 2010 11:14
Re: Ceníková cena x realita
Problém je, že většina diskutujících tady auto nikdy "na živo" nekupovala. Proto znají pouze ono srovnávání ceníků na internetu. Navíc řada těch skvělých nabídek, kterými kde kdo operuje (např. podle toho co je na billboardech :-) ) je vázáno na značkový leasing a i pojištění a ve finále auto vyjde ještě dráž, než podle ceníku. Nicméně 90 tisíc na Fábii je sakra dobrý výsledek, v průměru mí známí dosahují u aut kolem 6 až 8set tisíc 70 0000 - pouze jeden kamarád stáhl 140, ale na Tuaregu....
5. 10. 2010 20:53
Re: TOUR II, ESO STOLETÍ
To máš samozrejme pravdu ;-) - napriek tomu ale Renault ostal verný svojej filozofii, a napriek tomu, že pritvrdil, stále je vláčnejší a pohodlnejší než nemecky orientovaná konkurencia, rozdiel voči Octavii je dosť znateľný. Starú školu viac ctí ešte Kangoo, hoci aj podvozok Scénica II, ktorým disponuje, prešiel úpravami. Skúšal som pred pár mesiacmi Fluence a Scenic III, je to trochu iné, dúfam ale, že nebudú nasledovať nemecký príklad až do krajnosti - to by bola naozaj škoda.
5. 10. 2010 16:21
Re: TOUR II, ESO STOLETÍ
Tos někde četl nebo jsi se už taky s nějakým novým modelem taky svezl. Tozdíl oproti předchozí generaci je opravdu velký.