Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Tour definitivně mizí z nabídky pro český trh

Ondřej Láník Ondřej Láník 15. 6. 2010
108
102
Zobrazit náhledy (108)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Konec května 2010 byl posledním termínem pro zadávání objednávek Octavie Tour do výroby. Ta by měla skončit během roku 2010. Octavia Tour se vyrábí téměř 14 let.

Vývojové práce na novodobé Škodě Octavia začaly v roce 1992, krátce po tom, co Škodu koupil německý Volkswagen. Automobil, vycházející z technického základu VW Golf 4. generace, dostal zcela novou karoserii liftback s mimořádně objemným zavazadlovým prostorem, který se v 90. letech stal charakteristickým znakem všech modelů Škody. S místem na zadních sedadlech to už tak slavné nebylo.

První představení Octavie veřejnosti proběhlo v dubnu 1996, oficiální zahájení výroby se konalo v září 1996. Posun od zastaralé Felicie k Octavii byl obrovský co do rozměrů i použité techniky. Novinkou pro Škodu byly s ohledem na tehdejší výrobní program největší české automobilky výkonné motory s pětiventilovou technikou 1,8 20V (92 kW), ale především úsporné motory 1,9 TDI (66 kW).

Do výbavy Octavií bylo možné objednat řadu prvků výbavy do té doby pro vozy Škoda nedostupných: dvojici čelních airbagů, boční airbagy, elektronicky regulovanou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, tempomat, vyhřívání sedadel, automatickou převodovku nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Škoda Octavia Combi se představila na konci zimy v roce 1998. Mimořádně velký zavazadelník v tomto kombi nižší střední třídy konkuroval svou velikostí automobilům o dvě třídy větším. Novinkou, která se dodávala nejprve pouze pro kombi, byl motor 1,8T (110 kW, 210 Nm).

V závěru 90. let byla představena i luxusní verze Laurin & Klement, která se lišila nejen velkorysou standardní výbavou (mj. čalounění interiéru kůží), ale taky novými světlomety s čirou optikou.

Škoda Octavia Tour - dodávky zákazníkům v letech 1997-2002
Model199719981999200020012002
Octavia Tour47 87687 12790 73396 25397 92598 766
Octavia Combi Tour-15 24652 51862 25067 38665 251
Octavia Tour celkem47 876102 373143 251158 503165 311164 017

Pro potřeby státních institucí byla vyrobena omezená série Octavií s prodlouženým rozvorem. Celková délka vozu vzrostla na 4591 mm (série 4511 mm), rozvor byl prodloužen na 2592 mm (série 2512 mm). Prodloužení karoserie bylo provedeno neobvykle, pomocí protažení B-sloupku. Tím se zvětšil prostor pro cestující. Automobil dostal novou střechu, prahy, výztuhy a již zmíněný střední sloupek.

Milým překvapením se stala Octavie RS s výkonnější verzí motoru 1,8T (132 kW, 235 Nm), vyráběná jako liftback i jako kombi.

Velkou popularitu si vysloužily verze s pohonem všech kol, řešeným mezinápravovou spojkou Haldex. Na rozdíl od současné Octavie byl pohon všech kol dodáván jak pro kombi, tak pro liftback.

Jediná rozsáhlejší modernizace první Octavie přišla v roce 2001, vizuálně se změnila přední maska, širšího nasazení se dočkala hodnotnější verze přístrojové desky, do výroby se dostaly výkonnější turbodiesely.

V první Octavii bylo možné najít zážehové motory 1,4 (44 kW), 1,4 (55 kW), 1,6 (55 kW), 1,6 (74 kW), 1,6 (75 kW), 1,8 (92 kW), 1,8T (110 kW), 1,8 (132 kW), 2,0 (85 kW). Pro řecký trh byla v nabídce také verze 1,8T (142 kW).

Turbodiesely měly všechny zdvihový objem 1,9 l, výkonové verze měly 50 kW (SDI), 66 kW, 74 kW, 81 kW a 96 kW.

Škoda Octavia Tour - dodávky zákazníkům v letech 2003-2009
Model2003200420052006200720082009
Octavia Tour97 19882 25948 99953 78358 28765 54432 825
Octavia Combi Tour68 43758 42720 80215 54014 24212 04610 920
Octavia Tour celkem165 635140 68669 80169 32372 52977 59043 745

Výroba první generace pokračovala i po uvedení druhé novodobé Octavie v roce 2004. Od tohoto roku dostala první Octavia název Octavia Tour.

Dosud automobilka ve variantách liftback a kombi vyrobila asi 1,5 milionu kusů tohoto modelu. Pokračování jeho výroby již není možné, protože motory modelu by nesplňovaly emisní normy platné od roku 2011.

V současné době již není možné zadávat objednávky na nové Octavie Tour do výroby, vybírat však lze z nabídky skladových zásob u výrobce a u obchodníků. Octavia Tour již taky zmizela z oficiální internetové prezentace Škody Auto i z konfigurátoru.

Doporučujeme
Škoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD: Poslední jízdní dojmy

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

JE ČAS...
italio
| 20. 6. 2010
Neboj, už jsem vyzrál natolik, že takovou hrůzu jako o1 bych si v životě nekoupil ;-) Já jinak proti škodovce nic nemám, jen snad to, že ve většině případů v ní jezdi totální imbecilové, co si myslí, bůh ví jaký nemají zázrak :-!
Jedno je naprostý fakt
italio
| 20. 6. 2010
Ja sakra pozoor:D Interiér, který by mohli jiní závidět:D Tož teď se bavím já:D Fuj
JE ČAS...
Jabella
| 20. 6. 2010
Na to že si se doteď zmohl akorát na tramvajenku píšeš docela hloupě.Tyhlety ubožáky fakt nemusím.
JE ČAS...
Jabella
| 20. 6. 2010
Jednou taky vyzraješ,neboj.Možná. :-)
KONEČNĚ!
Jabella
| 20. 6. 2010
Nevíš co píšeš...zájem a oblíbenost mluví za vše.