Škoda Rapid/MissionL pro Čínu na nových fotografiích
Škoda na letošním autosalonu v Pekingu představila čínským zákazníkům studii MissionL, předobraz chystaného modelu Rapid. Přestože se nová Škoda bude v nejlidnatější zemi světa prodávat s karoserií typu sedan, vystavený koncept zůstal liftbackem.
Číňané alespoň dostali pozměněný interiér. Zatímco původní verze studie MissionL měla vnitřek výhradně černobílý, v té pro Peking se objevily pestrobarevné sedačky. Není jasné, zda se toto barevné schéma objeví i v sériovém Rapidu, je otázkou, kolik zákazníků by zaujalo.
Jak už bylo řečeno, v Říši středu se vůz bude prodávat jako sedan. Důvod rozdílných karoserií je zřejmý. Zatímco Číňané si cení klasickou tříprostorovou karoserii, Evropanům zase vyhovuje praktičtější liftback.
Tvarově se ovšem tyto dvě mutace lišit nebudou, různé bude jen konstrukční řešení vstupu do zavazadlového prostoru.
Dalším rozdílem bude jméno – evropský liftback bude Rapidem, zatímco sedan pro Čínu se bude jmenovat jinak.
Výroba evropské varianty má být zahájena během letošního léta, v Číně se sedan začne vyrábět až příští rok. Vznikat bude v nové továrně severně od Šanghaje.
Verze pro Starý kontinent se bude vyrábět v Mladé Boleslavi společně se sesterským SEATem Toledo.
Velikostí a objemem zavazadlového prostoru by automobil měl mít blízko k první generaci novodobé Octavie. „První Octavia byla perfektní produkt pro svoji dobu, základ dalšího rozvoje,“ řekl už dříve Winfried Vahland, předseda představenstva Škody. „Měla přesně ty správné rozměry, zavazadlový prostor přes 500 litrů. Při hledání nových příležitostí jsme se proto nyní rozhodli udělat auto s rozměry první Octavie,“ doplnil Vahland.
V budoucnu by mohla nabídku Rapidu rozšířit i další karosářská verze – klasické kombi.