Víme víc: Škoda Rapid u nás jako liftback, v Číně klasický sedan
Škoda dnes v předvečer autosalonu v Pekingu potvrdila, že nový model – spadající mezi Fabii a Octavii – ponese jméno Rapid. Tedy ve verzi určené pro evropské trhy, která se začne vyrábět příští rok. Čínské provedení dostane jiné jméno a její produkce bude zahájena v roce 2013.
Tím ale rozdíly nekončí. Varianta určená čínským zákazníkům bude klasický sedan, kdežto evropský Rapid dostane pětidveřovou karoserii typu liftback. Tvarově se ovšem tyto dvě mutace lišit nebudou, různé bude jen konstrukční řešení vstupu do zavazadlového prostoru.
Důvod je zřejmý. Praktičtější liftback Evropanům vyhovuje. Škoda tento typ karoserie úspěšně nabízí víc než 15 let. Průkopníkem byla první generace modelu Octavia, na níž má Rapid ideově navázat, stejnou karosářskou formu má i současná Octavia a také větší Superb.
SEAT Toledo ukazuje, co čekat od Škody Rapid
Čína si naopak cení klasickou tříprostorovou karoserii, a tak Škoda na Dálném východě také vyjde vstříc přáním tamních klientů.
Produkce pro Evropu bude umístěna přímo do Mladé Boleslavi, kde bude vznikat i sesterský model SEAT Toledo. Přinejmenším v Evropě by se později mohla přidat ještě jedna karosářská verze: klasické kombi.
Nový Rapid oživuje jméno, které Škoda použila už třikrát. Nejprve pro kompaktní vůz ve verzích sedan, kabriolet a kupé vyráběný v letech 1935 až 1947, později pro kupé s motorem vzadu (1981 až 1990) a nejnověji loni pro sedan určený indickým zákazníkům. Ten však s chystanou novinkou sdílí jen jméno – je menší a v zásadě se jedná o VW Polo sedan s přídí upravenou ve stylu Fabie.