Škoda Rapid: Přehled motorizací

Škoda Rapid: Přehled motorizací

 

Zatímco na straně jedné bude stát tříválec HTP o výkonu 55 kW, vrcholnou motorizací nového modelu se má dle informací Světa motorů stát přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI.

Jak jsme vás informovali v dřívějším článku Škoda Rapid dostane modernizovaný tříválec 1,2 HTP (55kW), roli základní motorizace pro Rapid bude mít na starosti modernizovaný tříválec HTP. Filozofie downsizingu se pod kapotou Rapidu zabydlí naplno, objem nabízených agregátů se bude pohybovat mezi 1,2 a 1,6 litru.

Silnější alternativou k HTP budou dva výkonové stupně čtyřválce 1,2 TSI (63 či 77 kW), vrcholem benzinových agregátů má být motor 1,4 TSI v jeho jednodušší verzi s jedním turbodmychadlem a výkonem 90 kW. Nic silnějšího v A-Entry nebude.

Vznětové agregáty v levnějších autech pozvolna ustupují do pozadí. To má svůj důvod v tom, že stále přísnější emisní limity jejich vývoj a výrobu znatelně prodražují, přičemž moderní nízkoobjemové benziny se dieselům (alespoň co se papírových údajů týče) velmi blíží.

Škoda Rapid: přehled motorizací
AgregátVýkon [kW]Točivý moment [Nm]
1,2 HTP55115
1,2 TSI63160
1,2 TSI77175
1,4 TSI90200
1,6 TDI55195
1,6 TDI66230
1,6 TDI77250

V nové Škodě tak bude zatím jen známá šestnáctistovka 1,6 TDI s výkony 55, 66 či 77 kW s tím, že nasazení jednotlivých variant se bude lišit trh od trhu. Pod kapotu však může být zastavěn jak menší vznětový tříválec 1,2 TDI/55 kW, tak větší čtyřválec 2,0 TDI (81 až 125 kW).

Předpokládáme však, že tyto motorizace se, minimálně zprvu, v Rapidu neobjeví. Tříválec 1,2 TDI je totiž výrobně dražší než šestnáctistovka a k jeho nasazení mohou výrobce donutit snad jen emisní limity, v případě naftových dvoulitrů by pak Rapid ubíral značnou část zákazníků nové Octavii.

Škoda MissionL: První frankfurtské dojmy (video)

S příchodem emisní normy Euro 6, pro vyráběné vozy účinné od roku 2015, se situace výrazně změní. Všechny současné motory s objemem 1,2 až 1,6 litru (vyjma 1,6 8V MPI pro Octavii Tour pocházející z řady EA113 od Audi) jsou z řady EA111. Týká se to jak relativně nového 1,2 TSI, tak 1,4 TSI včetně jeho extrémních verzí s turbodmychadlem i kompresorem. Pro emisní normu Euro 6 s nimi však výrobce nepočítá a budoucí sedmá generace Golfu či třetí Octavia dostanou agregáty nové řady EA211. Ty budou dosahovat znatelně nižší spotřeby a to i díky vypínání dvou válců při částečné zátěži.

Současné motory jako 1,2 HTP či 1,2 TSI mají katalyzátor umístěn hned za výfukovými svody. Při vysoké zátěži (například jízda po dálnici vyšší rychlostí) se však katalyzátor přehřívá a hrozí jeho poškození. Je tedy třeba jej ochlazovat skrze obohacení směsi – a to zvyšuje spotřebu.

Agregáty z řady EA211 nebudou mít tradiční výfukové svody, kanály se budou sbíhat již ve zvětšené hlavě válců a výfukové plyny bude chladit kapalina.

Škoda ve Frankfurtu: Mise A-entry a navíc tajemný Alldrive 4x4

Více o novém Rapidu v aktuálním Světě motorů

V aktuálním čísle najdete podrobný popis techniky nové Škody Rapid. Časopis si můžete koupit na stáncích nebo objednat přes formulář na stránkách Světa motorů.

Všichni předplatitelé dostávají jedno číslo časopisu za pouhých 19 Kč (51 čísel ročně celkem za 969,- Kč), hodnotný dárek a přístup do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008.


Škoda MissionL
 

Anketa

S jakým motorem byste si Rapid pořídili?
Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid: Přehled motorizací







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než…

Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká... Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká...

Modernizovaný rapid navazuje na styl dnešní fabie, pod…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…