Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v roce 2011: Prodej 875.000 vozů znamená nový historický rekord

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Škoda loni pokračovala na své cestě růstu. V roce 2011 vytvořila další rekord, když prodej meziročně vzrostl o 15 %.

Automobilka je na začátku plánované modelové ofenzívy. V roce 2011 úspěšně uvedla na trh modelové řady Citigo a Rapid, ale to hlavní ji teprve čeká. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky Škoda vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně.

Téměř ve všech regionech prodala Škoda v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se společnosti Škoda v roce 2011 podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30.005 vozů. Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.

Česká automobilka dále přidává plyn a investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslavi bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1.200 vozů denně.

V závodě společnosti Škoda ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, SEAT a Audi.

V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Škoda Yeti.

Oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti. S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.

Jako první vozy modelové ofenzívy značky Škoda byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů. Také model Rapid, který byl koncem roku 2011 úspěšně představen v Indii, má pro růstovou strategii Škoda rozhodující význam. S Rapidem je dnes Škoda zastoupena i v největším segmentu indického trhu. Rapid je vůz, který se vyrábí v Indii a pro Indii.

Rok 2011 byl pro značku významným i v jiném ohledu: S prvním titulem mistra světa v soutěžní sérii SWRC a dvojím vítězstvím v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zažil Škoda Motorsport zatím nejúspěšnější rok své 111leté sportovní historie.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
9. 1. 2012 13:13
Re: Rekord
Skoda ano :yes:
Akorat si priznejme ze bez nemeckeho kapitalu, nemeckeho vedeni, nemeckych technologii, nemeckeho marketingu a strasne sikovnych
cinskych lidicek u Shangaje by tyto vysledky dnes nebyly. No nevadi ze cesti subdodavatele jsou celkem v ri.. , nejdulezitejsi je filozofie koncernu maximum dilu z vlastni produkce ( rozumnejme ze Shangaje).
Jak delala rozbor hospodarska komora, letos se dostanou cesti subdodavatele pod 40% celkove dodavanych komponent a to si nejsem jist, zdali tento uspech za to stoji! Ano licencni poplatek za vyrobeny kus v cine cca 180EUR se opravdu vyplati! :-(
Bylo by mi milejsi, kdyby Skoda vyrobila pouze polovinu vozu ale vyrobila je z dilu od ceskych subdodavatelu, nasi technici a konstrukteri by vymysleli nove skvele motory, skvele prevodovky, skvele podvozkove skupiny atd .... :'-(
9. 1. 2012 12:13
Re: Koho to zajímá?!
Tak to pardon. To víš, ten těžký víkend ;-)
Avatar - ryman
9. 1. 2012 00:47
Re: Koho to zajímá?!
jo přesně tu myslím >:D v té situaci nebylo na výběr, navíc místní "průvodce" co byl s námi nejspíš ani jiné podniky v R nezná. >:D ale jak říkám, příště už se polepším ;-)
Avatar - white label
9. 1. 2012 00:12
Re: Koho to zajímá?!
Rožnovanka? Myslíš tu děsnou hospodu na náměstí (místo železářství, proto se jí říká železo) vedle masny? :-O 8-s
Tak tu bych asi nedoporučil ani úhlavnímu nepříteli, hlavně pozdě večer to tam občas bývá docela nebezpečné! >:D

Avatar - white label
9. 1. 2012 00:07
Re: Koho to zajímá?!
To jsem se toho o tvé práci dozvěděl, ještě, že jsem to stihl editovat. ;-)
Bílá X6 a Auris pro dceru? >:D Tak to si mě určitě s někým pleteš!
Moje dcera bude mít na jaře pět let, takže auto za řidičák jí zatím nehrozí a i kdyby, talk Aurise rozhodně ne... a zrovna ta X6ka taky není můj mokrý sen... >:-[]