Škoda v Ženevě: Facelifty, větší medvědí rodinka a nový motor
Asi nejvíc jsem byl zvědavý na dvě nové verze Škody Kodiaq. Mladoboleslavská automobilka přivezla do Ženevy Kodiaq Scout a dynamičtěji laděný Kodiaq Sportline. Jestli jsem byl z prvních fotek nového škodováckého SUV lehce v rozpacích a po živém setkání jsem postupně začínal měnit názor, do nových variant jsem se zakoukal okamžitě. Napadlo by vás velké sedmimístné SUV nabarvit na červeno? Mělo by, tenhle odstín kodiaqu opravdu sekne, verzi Sportline obzvlášť. Tu poznáte hlavně podle černých detailů (maska chladiče, kryty zpětných zrcátek nebo rámečky kolem bočních oken). Standardem jsou devatenáctipalcová kola, za příplatek si můžete pořídit dvacítky. Uvnitř si pak všimnete hlavně sportovních sedaček, stříbrného obšití volantu i řadicí páky nebo nerezových pedálů. Kodiaq Sportline koupíte s benzinovými čtyřválci 1.4 a 2.0 TSI, dvoulitr TDI se bude nabízet ve dvou výkonových verzích (110 a 140 kW).
Stejné pohonné jednotky jsou připraveny i pro Kodiaq Scout, ten se však bude prodávat výhradně s pohonem všech kol. A tam, kde je Sportline černý, nabídne Scout stříbrné doplňky. Největší rozdíl jsme našli uvnitř, výrazný dřevěný dekor je jednoznačně největším rozpoznávacím znakem Kodiaqu Scout. A navzdory svému plastovému původu působí věrohodně. Na terénní vyjížďky je scout díky zmíněnému pohonu všech kol a zakrytovanému podvozku i motoru slušně připraven, v nastavení jízdních režimů přibyl mód off-road.
Facelifty, kam se podíváš. A nový litr
A pak už jsem se vydal vstříc škodováckým faceliftům, těch je na stánku celá řada. Čtyřokou octavii zná už v Česku snad každý, názory nám hezky polarizovala, ale ženevské RS 245 v modré metalíze a stříbrnými koly… Nerad bych vám něco podsouval, ale tahle verze vypadá skvěle. Mrkněte na video.
Modernizace rapidu a citigo jsou už méně výrazné, hlavně citigo se změnilo minimálně. Liftback a Rapid Spaceback prokoukly už přece jenom víc, poznáte je nejspolehlivěji podle nové LED linky v předních světlometech, možná si všimnete i zadních svítilen s tmavým zabarvením. V interiéru je pak facelift rozpoznatelný podle nových dekorů, Škodovka přepracovala třeba taky ovládání ventilace.
A pak tu máme ještě jednu důležitou motorovou novinku – u fabie definitivně končí dvanáctistovka TSI, na její místo nastupuje litrový tříválec TSI o výkonech 70 a 81 kW. Škodovka hlásí v porovnání s dvanáctistovkou plošné zlepšení dynamických parametrů a snížení spotřeby. Ceny nového motoru zatím neznáme.