Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zdražila Fabii, Octavii a Superb. Rozdíl cen činí až 15.000 Kč.

Jan Mička
Diskuze (246)
Škodu Fabia nyní pořídíte od 239.900 Kč, Octavii od 354.900 Kč a Superb od 614.900 Kč. Nové ceníky těchto vozů platí od 16.11.

Škoda Auto zvedala ceny svých modelů naposledy loni, současné plošné zdražování se ale týká pouze těch nejžádanějších. Zatímco ještě minulý týden jste mohli novou Fabii s motorem 1.0 MPI (44 kW) pořídit za 234.900 Kč, od pondělí si musíte k této ceně připočíst 5.000 Kč. Octavia je s cenou 354.900 Kč (1.2 TSI/63 KW) dražší o 7.000 Kč a Superb 1.4 TSI ACT/110 kW nyní neseženete za méně než 614.900 Kč. Vlajkové lodi značky se zdražení dotklo nejvíce, protože ještě minulý týden začínala na 599.900 Kč. Zdražení uvedených modelů se týká všech agregátů a výbav s výjimkou Octavie Fresh, která s motorem 1.2 TSI/81 kW stále začíná na 427.900 Kč.

Škoda Auto nám k akci poskytla oficiální vyjádření: „U vybraných modelů značky Škoda došlo od 16. listopadu k úpravě ceníkových cen pro koncového zákazníka. Na vozy objednané před tímto datem se vztahuje cenová garance. Změny v ceníku se týkají modelů Fabia, Octavia a Superb, u nichž jsme několik měsíců drželi stejnou cenovou hladinu, navzdory nepříznivým inflačním vlivům (např. růst cen některých nakupovaných komponentů a součástek). U vybraných modelů je cenová úprava kompenzována rozšířením prvků základní výbavy vozu."

Vedle plošného zdražení modelů Fabia, Octavia a Superb došlo k lehkým změnám ceníků Rapidu a SUV Yeti, ovšem pouze u některých výbavových prvků a linií. Rapid Fresh je například dražší o tisícovku (s motorem 1.2 TSI/66 kW začíná na 334.900 Kč), Spaceback Monte Carlo nyní začíná na 385.900 Kč (podražil o 4.000 Kč), a naprosto stejný osud potkal i Yeti Monte Carlo – s motorem 1.4 TSI/92 kW je o 4.000 Kč dražší (začíná na 523.900 Kč).

U Rapidu Fresh (akční verze) na druhou stranu dostanete parkovací senzory a vyhřívaná sedadla, Yeti Fresh má zase standardně multifunkční volant a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Ceny jsou tedy o něco vyšší, ale dostanete zároveň více výbavy.

Jan Mička
Diskuze (246)
13. 12. 2015 10:55
fabie ani zadarmo
:no:
Avatar - Emel
22. 11. 2015 16:41
Re: Marketing od škody asi čte špatně grafy
A protože se nejvíc subkompaktů prodá v UK a FR, tak té třídě dominují francouzské značky a "britská" Fiesta, případně Corsa.
Avatar - grifith
22. 11. 2015 11:06
Re: Marketing od škody asi čte špatně grafy
Nechceš tu snad říct, že evropské zákazníky při výběru vozu netáhne jako jeden z faktorů určitý "patriotismus"? Já si myslím opak, francouzské značky ve Francii, německé v Německu a italské v Itálii... Roli to vždy hrálo, hraje a hrát bude.
22. 11. 2015 10:12
Re: Marketing od škody asi čte špatně grafy
Tady je pro mě jen háček, že za cenu Fabi 1.2 tsi dostanu Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane atd. a to je jiná písnička, to si musíte vyzkoušet, zejména na dálnici nejde vůbec srovnávat...
22. 11. 2015 10:10
Re: Marketing od škody asi čte špatně grafy
Je to tak, Clio mi dává smysl jen se zádkladním motorem, jinak se nebezpečně cenou blížíte Renaultu Megane a to je jiná písnička. Jinak ve všech testech motor 1.2 Tce berou lidi jako stejně dobrý jako 1.2 Tsi, ale bohužel jsem ho netestoval tak ať nekecám :-)