reklama


10.1. 2017 Jan Mička Jan Mička

Omlazená Škoda Octavia oficiálně představena! Máme i kompletní technická data

 

Místem premiéry modernizované Škody Octavia se stala Akademie výtvarných umění ve Vídni. Automobilka Škoda Auto už zveřejnila také technická data standardního provedení a derivátu RS.

Kdo čekal, že si Škoda Auto nechá premiéru omlazené verze svého stěžejního modelu až na blížící se ženevský autosalon, měl smůlu. Jak jsme předeslali již dříve, padla volba na lednový autosalon ve Vídni, přičemž pouhých pár desítek novinářů z celého světa si mohla vůz prohlédnout v předpremiéře 10. ledna, tedy krátce před zahájením tiskových dnů autosalonu.

Ve srovnání s obrovskou akcí, kterou mladoboleslavská automobilka pořádala při představení třetí generace octavie koncem roku 2012, je premiéra výrazně modernizované verze spíše komorní – pouze pro 80 novinářů z celého světa. Díky „vymoženosti“ zvané YouTube a živému vysílání se můžete premiéry vozu alespoň vzdáleně účastnit s námi. Stačí kliknout na video níže. Přenos začíná v 18:30 a poté by měl běžet ve smyčce jako záznam stále dokola.

Video

Než vám přineseme první informace přímo z místa konání prezentace, můžete si projít technická data agregátů pro standardní provedení a derivát RS (pro Scout zatím nejsou k dispozici). Ty jsme zatím v běžně zveřejňované náplni neznali, byl k dispozici pouze výkon nabízených motorů. Novinkou je absence dvanáctistovky TSI 63 kW a šestnáctistovky TDI 66 kW. Tyto motory u nás dříve byly v nabídce, to už ale neplatí, jsou určeny pro jiné trhy.

Modernizovaná Škoda Octavia - technická data zážehových motorů
Motor1.0 TSI1.4 TSI1.8 TSI1.4 TSI G-Tec
Zdvihový objem [cm3]999139517981395
Válce/ventily3/44/44/44/4
Převodovka6M(7A)6M(7A)6M(7A)6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1]85/5000-5500110/5000-6000132/5100-620081/4800-6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]200/2000-3500250/1500-3500250/1250-5000200/1500-3500
Max. rychlost [km/h]203(202)219231195
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9(10,0)8,1(8,2)7,6(7,1)10,9(11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,85,2(4,9)6,1(5,8)5,7(5,5)*
Cena Active [Kč]407.900444.900-460.900
Cena Ambition [Kč]463.900-539.900516.900
Cena Fresh [Kč]436.900473.900--
Cena Style [Kč]513.900-589.900566.900
Cena Laurin & Klement [Kč]--677.900-
Údaje v závorkách platí pro DSG, údaje platí pro liftback, *m3/100 km

Už před časem jsme psali o tom, že se v budoucnu pod kapotou octavie objeví dva nové motory – patnáctistovka TSI 110 kW a silnější verze dvoulitrového TSI známého z verze RS (180 kW). Parametry těchto agregátů však v přiložených tabulkách nenajdete, v nabídce se objeví až na přelomu května a června v rámci pravidelné modelové péče. Škoda Auto tuto informaci ještě oficiálně nezveřejnila, našemu serveru ji ale potvrdili čeští prodejci.

Pro úplnost zrekapitulujeme, čeho se modernizace Škody Octavia týká. Největší novinkou jej přepracovaná „čtyřoká“ přední část, která může být nově vybavena plně diodovými světlomety s funkcí AFL, symbol písmene C v luxusnějším provedení zadních svítilen svítí homogenně. S výjimkou standardně dodávaného rádia Swing mají všechny systémy infotainmentu kapacitní displej ve skleněném designu (vrcholný Columbus má úhlopříčku 9,2 palce).

Škoda Octavia po faceliftu šokuje! Nejen čtyři oči, ale také 1.5 TSI a nový vrchol

V nabídce dále nechybí vysokorychlostní připojení LTE, indukční nabíječka mobilních telefonů, mobilní služby Škoda Connect, asistenční služby Care Connect, vyhřívání volantu, klíč s možností personalizace nebo sklopné stolky a dva USB konektory pro zadní cestující. Novinky najdeme i na poli asistenčních systémů. Sluší se zmínit asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist, prediktivní ochranu chodců, sledování slepého úhlu a sledování provozu za vozidlem.

Modernizovaná Škoda Octavia - technická data vznětových motorů
Motor1.6 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]15981968
Válce/ventily4/44/4
Převodovka5M(7A)6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1]85/3250-4000110/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/1500-3200340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]203(202)218(215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1(10,2)8,4(8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,1(3,9)4,3(4,5)
Cena Active [Kč]471.900-
Cena Ambition [Kč]527.900577.900
Cena Fresh [Kč]500.900-
Cena Style [Kč]577.900627.900
Cena Laurin & Klement [Kč]-717.900
Údaje v závorkách platí pro DSG za 50.000 Kč, údaje platí pro liftback

I nadále platí, že je víceprvkové zadní zavěšení k dispozici pouze pro verze s pohonem všech kol, agregát 1.8 TSI 132 kW a deriváty Scout a RS, zbytek nabídky si musí vystačit s vlečenými rameny. Přesto ale podvozek nezůstal v rámci modernizace ladem. U standardních verzí narostl rozchod kol o dvacet milimetrů vpředu a třicet milimetrů vzadu (v závislosti na verzi a zadní nápravě), RS s výkonem posíleným na 169 kW sedí o 15 milimetrů blíže vozovce a rozchod zadních kol je o 38 milimetrů větší.

Škoda Octavia RS - technická data a ceny
Motor2.0 TSI2.0 TDI2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3]198419681968
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka6M(6A)6M(6A)6A
Největší výkon [kW/min-1]169/4700-6200135/3500-4000135/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]350/1500-4600380/1750-3250380/1750-3250
Max. rychlost [km/h]250(249)232(230)228
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,7(6,8)7,97,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5(6,6)4,5(4,9)5,1
Základní cena [Kč]696.900707.900812.900
Platí pro liftback, příplatek za DSG je 50.000 Kč

Adaptivní tlumiče DCC dostala octavia už v rámci modelové péče pro loňský rok a pro vozy Style a Laurin & Klement s výkonem 110 kW a vyšším je v nabídce i nadále (pro Style za 25.400 Kč, pro Laurin & Klement za 22.500 Kč).

Modernizovaná Škoda Octavia - technická data verzí 4x4
Motor1.8 TSI2.0 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]179819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka6A6M6A
Největší výkon [kW/min-1]132/4500-6200110/3500-4000135/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]280/1350-4500340/1750-3000380/1750-3250
Max. rychlost [km/h]229215228
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,48,57,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,64,74,9
Cena Active [Kč]---
Cena Ambition [Kč]-632.900684.900
Cena Fresh [Kč]---
Cena Style [Kč]694.900682.900734.900
Cena Laurin & Klement [Kč]784.900772.900824.900
*Údaje platí pro liftback

Spolupracujeme s TipCars.com
České dráhy podaly žalobu proti pokutě od ÚOHS České dráhy podaly žalobu proti pokutě od ÚOHS

České dráhy podaly žalobu proti pokutě 200.000 Kč, kterou…

Vývozcům do Číny pomůže bezplatná evropská služba Vývozcům do Číny pomůže bezplatná evropská služba

Čeští exportéři začali na čínském trhu využívat pomoc…

Německá ekonomika na konci roku výrazně zrychlila Německá ekonomika na konci roku výrazně zrychlila

Německá ekonomika v posledním loňském čtvrtletí zrychlila…

Glosa Martina Čabana: Lesk a bída široké shody Glosa Martina Čabana: Lesk a bída široké shody

Včerejšek byl dnem netradičních spojenectví. Celkem jasně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Omlazená Škoda Octavia oficiálně…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Škoda Octavia Junior: Čtyřokému plasťákovi to opravdu nesluší Škoda Octavia Junior: Čtyřokému plasťákovi to opravdu nesluší

Škoda Octavia je dnes už v základu slušně vybaveným…

10 tajemství modernizované Škody Octavia. Jak je to se světly? A proč se rozšířil rozchod? 10 tajemství modernizované Škody Octavia. Jak je to se světly? A proč se rozšířil rozchod?

Modernizovaná octavia skrývá několik tajemství. K čemu…

 



 
Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Dnes 08:00

Kdo hledá co možná nejmladší auto a má na něj maximálně 100.000 korun, největší šanci má logicky v segmentu nejmenších vozidel.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s hasičem Honzou (†45): V 9:55 se rozezněly v Praze a okolí sirény

Poslední rozloučení s hasičem Honzou (†45): V 9:55…

Pět minut před desátou Jana Odermatta (†45) na jeho poslední cestě vyprovodily sirény. Ty se na 140 vteřin…

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou duhu“ měli za UFO

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou…

Vzácný jev s názvem „ohnivá duha“ vyděsil tento týden obyvatele Singapuru. Mnohobarevný kulovitý úkaz se na…

 

iSport.cz

Souboj legend pro Buffona! Porto pohřbilo červené zatmění a génius

Souboj legend pro Buffona! Porto pohřbilo červené…

Více než hodinu hráli fotbalisté Juventusu ve středečním prvním osmifinále Ligy mistrů na hřišti FC Porto v…

SESTŘIHY Ligy mistrů: Leicester padl v Seville 1:2, Juventus zlomil Porto 2:0

SESTŘIHY Ligy mistrů: Leicester padl v Seville 1:2,…

Fotbalisté Leicesteru bídu z Premier League nezlomili ani v Lize mistrů, v prvním osmifinále padli na půdě…

 

Reflex.cz

Filmové umění ve službách propagandy: Leni Riefenstahlová a Sergej Ejzenštejn jsou si kvit

Filmové umění ve službách propagandy: Leni…

Pražské Nakladatelství Academia přináší titul, jenž na knižních stáncích dlouho chyběl: Filmovou propagandu…

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A to za každého režimu a za každou cenu

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A…

Před druhou světovou válkou to býval jednoduše dobrý herec, spíš figurkář, po válce miláček publika,…

 
 
reklama