Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart Forease+ Concept ukazuje budoucnost značky: Bude pouze a jen elektrická!

Tomáš Dusil
Diskuze (14)
Hvězdou stánku automobilky Smart bude letos v Ženevě koncept Forease+. Pohledný vůz dynamických tvarů navazuje na vůz Smart Forease, ukázaný na podzim v Paříži.

Jak to bude do budoucna s původně švýcarskou automobilkou, jež je součástí skupiny Daimler, zatím není zcela jasné. Dle některých zdrojů čeká Smart zánik, dle jiných ale bude pokračovat dál. Vzhledem k tomu, že automobilka hodlá na letošním autosalonu v Ženevě prezentovat svůj koncept Forease+, přikláněli bychom se spíše ke druhé možnosti. Ideově koncept navazuje na předchozí Forease, tedy studii otevřeného sportovního Smartu (Speedster) z podzimní Paříže.

Novinka nabízí demontovatelnou plátěnou střechu, větší kola odlišného vzhledu (jejich průměr výrobce neudává) a změněnou zadní část tvarovanou jako difuzor. Zvenku je novinka zajímavá rovněž svým osvětlením. Vpředu jsou použity tři diody v každém z obou hlavních světlometů. Další přídavné svítilny se nacházejí blíže středu vozidla, v podstatě v masce chladiče. Technologie LED je ovšem použita také vzadu.

V kabině je použita kvalitní kůže Nappa, materiály na bázi mikrovláken, stejně jako kvalitní plasty. Nechybí ani rozměrný infotainment uprostřed palubní desky, dvojice digitálních ukazatelů opět soustředěná uprostřed palubní desky, ovšem zcela nahoře. Velmi neobvyklý je volant, kterému chybí horní zhruba třetina délky věnce, takže vypadá jak „volanty“ používané u dopravních letadel ve čtyřicátých a padesátých letech minulého století. Hlavní přístrojový štít digitálně-grafického typu je soustředěn klasicky za ním.

Technicky je koncept Forease+ založen na sériovém modelu Smart EQ ForTwo Cabrio. To mimo jiné znamená, že auto by mělo být plně pojízdné. Podrobnosti o jeho jízdních a výkonových parametrech ovšem Smart dosud nezveřejnil.

Je to právě elektrický pohon, na který značka hodně spoléhá. Dokonce tak, že dle jejího vyjádření by měly být všechny Smarty vyráběné od roku 2020 již výhradně elektromobily. V současné době jsou pouze elektrické Smarty na trzích v USA, Kanadě a Norsku.

Při propagování elektromobility Smart těží rovněž z malých rozměrů, které jsou pro elektrifikaci takřka ideální, neboť vůz předurčují převážně do města, kde je uplatnění elektricky poháněných vozidel do budoucna slibnější. Zda se ovšem koncept Forease+ dočká výroby, zatím nebylo rozhodnuto.

Tomáš Dusil
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - igi2
4. 3. 2019 08:57
Re: Smart EQ
Mercesesama
Avatar - igi2
4. 3. 2019 08:56
Demontovatelnou plátěnou střechu...
Ano, demontovatelnou, ne skládací... Pod hadrem má být nějaká pevná skořápka, takže když to demontuji a nechám v garáži, musím se celý den aby nepršelo. Jinak to budu mít i s bazénem... ;-\
3. 3. 2019 19:14
Re: Tesla
Podle mého názoru jde spíše o zákazníky, kteří jsou označováni jako Early Adopters, prostě mají rádi nové přístupy a výrobky. Také určitě jde o vliv osoby Elona Muska, který když nic jiného je velmi přesvědčivý a vtipný ;-)
3. 3. 2019 19:10
Re: Smart EQ
Smart ForTwo třetí generace s benzínovým motorem není skoro vidět, takže asi dává smysl buď opustit tuhle značku úplně nebo zkusit přejít na elektropohon, ovšem určitě máte pravdu, že za současnou cenu od 568.900,- Kč je takové auto neatraktivní. V rámci startupových firem se objevuje poměrně dost potenciálních konkurentů, takže asi by bylo rozumné si vytvořit náskok a cenu přemístit někam k úrovni základu s benzínovým motorem, který je za 293 tisíc.
3. 3. 2019 16:42
Re: Vážně...
Jo, image pro současné mladé technologické pozéry, kteří tento stroj berou podobně jako nejnovější mobil od Apple, tedy jako nezbytnou součástí své úchylné prestiže. S nadšením pro auta to absolutně nemá co dělat... :-O :'-( :-( 8-s :no: