Nová generace Smartu má být svůdnější, inspirovat se chce u Mini
Značka Smart měla chvíli na kahánku, nakonec ji však zachránil částečný odprodej do Číny. Jaké změny teď ale výrobce malých městských automobilů chystá, aby neskončil stejně?
Aby Mercedes-Benz zachránil skomírající značku Smart, rozhodl se její polovinu odprodat čínskému gigantu Geely, který je současně největším akcionářem Daimleru. Výroba nové generace Smartů ForTwo a ForFour, jejíž představení se očekává zhruba v roce 2022, pak bude vyráběna ve společné čínské továrně.
Gorden Wagener, šéf designového oddělení Mercedesu, pak během rozhovoru pro britské kolegy z Autocar naznačil, že se Smart pokusí zopakovat úspěšný návrat na trh, jaký před lety předvedlo Mini.
„Klíčovým bodem je, že přitažlivost prodává, a v tomto ohledu hledám inspiraci u prvních Mini,“ uvedl Wagener. „Nechyběla jim jednoduchost a smyslnost, která jim propůjčovala unikátní přitažlivost – a výzvou je vytvořit podobné tvary bez zvětšení vozu či zvýšení hmotnosti.“
„Jsme teď s Geely na začátku proces, ale víme, jakým směrem se vydat. Smart jako značka vyrostl – už to není dítě – a jeho styling lze ospravedlnit tím, že jde o svůdnější a sportovnější směr,“ dodává Wagener.
Na výsledek společného úsilí Mercedesu a Geely si však budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Do té doby můžeme sledovat alespoň úspěchy nedávno představeného omlazeného Smartu ForTwo a ForFour, který se vydal už jen čistě elektrickým směrem.