Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart ForTwo MHD: ceny na českém trhu

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
ForTwo MHD (Micro Hybrid Drive) umí vypínout motor, kdykoli není potřeba. To ve výsledku ušetří v kombinovaném jízdním cyklu zajímavých 8 % paliva.

Městský provoz je specifický nutností neustálého zastavování a opětovného rozjíždění se. Protože vozy Smart jsou určeny především do velkých měst, nabízí automobilka zajímavé řešení v podobě modelu MHD, čili Micro Hybrid Drive.

Ačkoliv název tomu nenapovídá, nejde zde o nic složitého. Benzinový tříválec o nejvyšším výkonu 52 kW při 5800 ot./min. je obsluhován novým elektromotorem, který má také funkci alternátoru (generátoru). Spalovací motor se vypíná kdykoliv není jeho chod potřeba, a to nejen při stání, ale už ve chvíli, kdy řidič brzdí a rychlost klesne pod 8 km/h. Přes řemenový převod naopak elektromotor startuje už ve chvíli, kdy řidič pouští na křižovatce brzdu.

Podle Smartu se díky novému zařízení, změnou řídicí jednotky a novými převody ušetří v kombinovaném provozu několik desetin litru benzinu na 100 km. resp. několik g CO2 na kilometr jízdy. Konkrétně jde o snížení ze 4,7 l/100 km (112 g/km) na 4,3 l/100 km (103 g/km). I u nás si již tento vůz můžete zakoupit, přehled cen naleznete v tabulce.

Ještě doplňme několik slov ke stupňům výbav. Základní stupeň Pure nabídne bezpečnostní rám Tridion v černé barvě, pevnou plastovou střechu a je čalouněn šedou látkou. To střední stupeň Pulse nabízí panoramatickou střechu, ukazatele na přístrojové desce, kožený tříramenný volant, mlhovky, elektrické ovládání oken či patnáctipalcová litá kola se šesti loukotěmi. Nejvyšší verze Passion se navíc může pochlubit například krytem zavazadlového prostoru, litými koly se dvanácti loukotěmi, klimatizací či automatizovanou převodovkou Softouch. U všech verzí je nutné připlácet si za posilovač řízení či přípravu pro rádio.

Smart ForTwo MHD na českém trhu
ModelForTwo Coupé mhdForTwo Cabrio mhd
Motor1.0 12V VVT1.0 12V VVT
Zdvihový objem [cm3]999999
Válce/ventily3/43/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]52/580052/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]92/450092/4500
Max. rychlost [km/h]145145
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,313,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,4
Cena Pure [Kč]258.000,-331.000,-
Cena Pulse [Kč]291.900,-364.910,-
Cena Passion [Kč]307.133,-380.133,-

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
9. 4. 2008 22:51
Spotreba
Kde je vyhoda ve spotrebe? Normalni 19,TDCi jede za 5,7l/100 a to i MPV,tak proc tahle hajtra :)?Ja jsem teda zastancem benzinu,ale nevidim v pohonu tohoto smartu nic zazracneho..
9. 4. 2008 09:15
Smart
Elektromotor kvôli ušetreniu pol litra? To musí byť naozaj jednoduchý systém. Inak zaujímavé, kritici "ekológovia" pri Tata Nano kričali, že 5 litrov na také malé auto je veľa (4-miestne auto). Smart má asi toľko v normálnom prevedení a o niečo vyše pol litra menej s elektromotorom, a je to vpohode(2 miestne auto). Neplatí asi na všetko rovnaký meter. Nebyť pomerne výhodnej ceny, tak zmysel tohto počinu by nebol nejak výrazný.
Avatar - gld
9. 4. 2008 09:08
MHD?
príhodný názov