Smart ForTwo: premiéra na střeše (první dojmy)

Smart ForTwo: premiéra na střeše (první dojmy)

 
 

Žádný z letošních autosalonů nebyl dost dobrý na to, aby přilákal k důležitému modelu dost pozornosti médií. Snad proto uspořádal Smart prezentaci nového ForTwo ve stylu párty pro 600 novinářů z celého světa na střeše stuttgartského patrového parkoviště.

Na velkolepé premiéry si německé automobilky potrpí, ale v tomto případě byla zřejmě na místě. Emoce, které Smart v posledních měsících vzbuzoval byly spíše pesimisticky laděné, protože jedna špatná zpráva střídala druhou. Nyní je prý již vše vyřešeno, vše nepotřebné bylo odhozeno a tak let balónem s logy Smart může začít konstantním a bezpečným stoupáním k oblasti černých účetních čísel.

Význam stuttgartské akce se odrazil na obsazení hlavních rolí večerní show. Mimo hostitele, šéfa Smartu Ulricha Walkera, byl aktivním prezentujícím také pragmaticky působící šéf celé skupiny DaimlerChrysler Dieter Zetsche. Ne náhodou byl pozván také Roger Penske, jehož UnitedAuto Group se od roku 2008 ujme prodeje nejmenších vozů z portfolia DaimlerChrysler na americkém trhu. Dialogem vedená prezentace vozu samotného měla čestného hosta Nikiho Laudu, jehož autopůjčovna odebrala a provozovala pětistovku Smartů první generace. Lauda bez skrupulí označil předchozí řešení automatizované převodovky za ne právě šťastné a pochválil druhou generaci, která mu prý již nebude při přeřazování shazovat jeho charakteristickou kšiltovku z hlavy...

Silné marketingové zaměření značky bylo cítit na každém kroku. Už při transportu z hotelu (velkoprostorovými Mercedesy Viano) byli novináři nenápadně upozorňováni, že ve městě se něco děje. Nahrávka na CD simulovala vysílání rozhlasové stanice se živými vstupy. Těch jsme při hodinové cestě stuttgartskými dopravními zácpami na místo prezentaci zaslechli hned několik. A skutečně. V samotném centru Stuttgartu se najednou na ulici objevil dav, čekající na něco velkého. Tím něčím byl nový ForTwo resp. my jako VIP hosté. Desetipatrový výjezd na nejvyšší podlaží byl vlastně ukázkou kreativity tvůrců Smartu, konceptů které autoři využívali a vtipných artefaktů, které přesvědčovaly, že 2,7 m dlouhý automobil je do města naprosto ideální dopravní prostředek. Stan pro šest set novinářů, desítky pořadatelů a VIP hostů se zaplnil poměrně rychle a s německým smyslem pro pořádek.

Jak jsme později zjistili, připraveny byly hned dvě "rozhlasová CD", první pro cestu na prezentaci, druhé na noční návrat do hotelu...

Smart ForTwo podruhé
Nový model vám představíme po technické stránce v některém z nadcházejících vydání magazínu Auto.cz, dnes pro vás máme jen několik prvních statických dojmů a poznatků, načerpaných během premiéry.

První poznatek, který asi napadne kde koho, je nápadná podobnost s předchozím provedením. Stejně jako v případě nového Mini, není vůbec snadné nový Smart od předchůdce rozpoznat. Rozdíly jsou jasně vidět až z přímého srovnání. Vysvětlení této podobnosti? "Na základní myšlence Smartu nebylo třeba nic měnit, je dostatečně revoluční i pro druhou generaci."

Tuhý rám Tridion je stejně jako dosud základním stavebním prvkem, který je však tentokrát kombinován s podstatně širším uplatněním vysokopevnostních ocelí, které ještě před několika lety nebyly dostupné.

Při otevírání dveří překvapí jejich robustnost. Jsou totiž nově z oceli (dříve hliníková slitina+plasty) a nesou mohutné výztuhy, které snáze odolávají náročným testům prováděným v USA. Do této skupiny patří také výbava velkoobjemovými čelními airbagy, které poskytují ochranu i cestujícím během amerického testu, při kterém není pasažér připoután bezpečnostním pásem. Boční airbagy jsou také velkoobjemové a speciálně tvarované, díky čemuž plní i funkci hlavových/okenních airbagů. Podle tiskových materiálů výrobce je nový ForTwo navrhován s cílem získat 4 hvězdy v testech dle metodiky Euro NCAP.

Zatímco první ForTwo byl navrhován s uzavřenou karoserií a otevřená verze přišla na pořad dne až později, druhá generace byla od počátku připravována s uzavřenou i otevřenou karoserií. Díky tomu byla nosná funkce střechy od počátku nahrazena jinými částmi vozu, což otevřelo nové možnosti jakou je polykarbonátová průhledná střecha nebo jednoduchý mechanismus látkové střechy, kterou lze ovládat při jakékoliv rychlosti za jízdy!

Smart je dospělejší po všech stránkách. Je to vidět jak z detailů vnějšího designu karoserie (projektorové světlomety), tak z méně křiklavého a asi i méně hravého interiéru. Jednoduchá řešení našla ve Smartu opět své místo, ale vůbec nepůsobí lacině. Středová konzola s obrovským autorádiem je snad až příliš usedlá, ale jednoduše tvarovaný díl přístrojové desky (dříve měla tvar S) je údajně nezbytný pro splnění bezpečnostních testů v USA. Integrální sedadla vycházejí z předchozí konstrukce, která byla zásadně vylepšena. Nejenže dobře vypadají, ale vzhledem ke schopnostem mikroauta poskytují i dobré boční vedení těla. O dobrých jízdních vlastnostech nové generace novináře přesvědčoval zatím jen "slovem z úst" Dieter Zetsche, který vzpomínal na přejezd Alp s novými Smarty. Statická ukázka potvrdila zatím jen velmi slušný prostor pro dva cestující a jejich zavazadla. Základní objem 220 l resp. 340 l (po střechu) je běžný u mnohem větších automobilů.

Na evropský trh (včetně toho českého) by se měl Smart ForTwo dostat v dubnu 2007. Ceny prý budou srovnatelné se současným provedením. Na českém trhu se první generace ForTwo Pure nyní prodává za 265 tisíc korun. Příplatek za otevřenou verzi cabrio činí v současném ceníku 77 tisíc Kč, což z otevřeného Smartu ForTwo za 362.000,-Kč dělá nejdostupnější kabriolet českého trhu.

Kdy příjde nástupce verze Brabus (nyní s 55 kW a cenou 575 tisíc korun) není zatím jasné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila

Marek Ženíšek nebude za měsíc na celostátním sněmu TOP 09…

Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla

Krajský soud v Hradci Králové dnes opět zamítl žalobu na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Smart ForTwo Electric Drive: Jeho produkce byla ukončena Smart ForTwo Electric Drive: Jeho produkce byla ukončena

Elektrický Smart „pro dva“ končí, jeho základem je totiž…

Ojetý Smart ForTwo: Stvořený pro město Ojetý Smart ForTwo: Stvořený pro město

Městská nákupní taška Smart ForTwo má u nás řadu…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu amputovali nohy a ruku

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu…

Když se Chrisovi Garlickovi (46) udělalo špatně poprvé, myslel si, že má chřipku. Za týden už připravovali…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

TOP góly 11.kola HET ligy: hlavičky Šurala a Potočného i Tlustého rána

TOP góly 11.kola HET ligy: hlavičky Šurala a…

Uplynulé 11. kolo fotbalové HET ligy bylo plodné na góly, nabídlo tři hattricky a několik branek, které rozhodně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Katalánci vrací úder: Den před omezením autonomie projednají nezávislost

Katalánci vrací úder: Den před omezením autonomie…

Katalánští poslanci budou ve čtvrtek jednat o jednostranném vyhlášení nezávislosti na Španělsku. Rozhodlo o tom…