Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Špatně naložený přívěs? Podívejte se, co umí! Hezké to není...

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Když se nevejde náklad do auta, stačí připojit přívěs. Tažná zařízení jsou už dnes odmontovatelná. Jenže musí se také dbát na správné rozložení hmotnosti...

S naloženým nákladním přívěsem se radikálně změní jízdní vlastnosti auta. Když to ale uděláte špatně a například při brzdění se vozík rozkýve, může nastat pěkný malér... Někdy takové nehody končí i tím nejhorším možným způsobem: fatálně. Pro řidiče, případně posádku, ale k újmě mohou přijít rovněž ti, kteří se „připletou do cesty“. Pokud to jde, je třeba přepravovaný materiál rozložit.

Ano, správné rozmístění je zatraceně důležité. Ne všechna auta mají dnes ve výbavě elektronickou stabilizaci přívěsu. U velkých SUV a teréňáků vhod přijde, ale klasická osobní, případně dokonce sporťáky ji postrádají. Beztak se za ni většinou připlácí (výjimkám čest). Co se stane, když se vozík rozvlní, ukazuje video. Není zas až tolik důležité, že byl pro demonstraci použit model Fordu Mustang.

Přívěs se rozkmital ještě více tehdy, když bylo do zadní části umístěno větší množství materiálu. A to tak, že skutečně cvičil celým autem. Takže více dopředu? Většinou ano. Pravidlo sice nelze uplatňovat vždy, záleží na druhu přepravovaných věcí, ale obrázek o tom, co může způsobit, si z prezentace udělá každý. Na silnicích jsou přitom denně vidět „soupravy“, které ohrožují na životě nejen řidiče samotného... Výjimku snad tvoří jen jiný vůz na „plaťáku“. U něj budete přesouvat váhu asi těžko, že?

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
7. 10. 2016 09:09
Re: Rychlost v DE s vlekem..
Já naopak považuju přepravu lodí za dokonalou idylku. Lodě tahám 25 let a nerozkmitala se mi ještě nikdy žádná ať jsem je táhnul za libovolným autem občas i rychlostmi kolem 140-150 km/h
Avatar - lordlord
7. 10. 2016 09:02
.
musí to být vyvážené, jinak předek plave
Avatar - Bully_
6. 10. 2016 23:45
Re: Neni to legrace
Tohle pochopit jde, ale neplati to treba pro ten mnou popisovany pripad- auto na dvouosem plataku. Abych zvedl uz i prazdny prives jednou osou do vzduchu, musel bych zvednout pres dva a pul metraku. Plus tech povolenych 75 kg a pul hmotnosti tazeneho auta ...
6. 10. 2016 20:48
Rychlost v DE s vlekem..
Nějaké zkušenosti z tím mám, obecně nejlepší je těžký tažný auto a ideálně nepřekračovat hmotností přívěsu 75% aktuální hmotnosti auta. Pak nezapomenout, že celková! hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout celkovou hmotnost auta a 1,5 násobek celkový hmotnosti SUV. Je to ale jen o pokutu.
Špatně naloženej vlek člověk pozná fakt hned, kolikrát jsem to překládal. Nejlepší je ale volně sypaný materiá jako třeba písek, naopak nejhorší je loď, ale i auto je za trest. Opravdu hodně záleží na tom co je to za vlek. Bržděnej dvouosák s kolama ven naloženej pískem do těžíště je docela radost vozit.
No a pak bacha na rychlost, ty "podvody" s homologací na 130km/h platí jen v ČR! Jinak 80km/h a nebo dřív platilo v Německu tohle: [odkaz]
6. 10. 2016 19:58
Re: Neni to legrace
Když tahám něco těžkého, tak si svislé zatížení koule změřím. Snažím se plně využít přípustné maximum. Tohle je právě ošemetné. Běžně se pro lepší stabilitu doporučuje mít na kouli zhruba 10 % hmotnosti přívěsu, ale maxima nebývají nijak vysoká. Velké SUV bude mít možná 120-150 kg. A zadek auta nechceš přetížit.