Spy photo: Nabídku Mini rozšíří pětidveřový hatchback
Třetí generace Mini loni v listopadu debutovala jako třídveřový hatchback. Pár týdnů poté je blízko premiéra další karosářské verze tohoto modelu. Tato novinka byla zachycena již bez obvyklé kamufláže.
Design automobilu samozřejmě navazuje na dříve odhalený třídveřový hatchback. Fotografie zachyceného auta zveřejněná na holandském diskusním fóru Newminiclub.nl ukazuje, že vůz bude vlastně jen nataženým hatchbackem s párem dveří navíc. Zadní partie s mohutnými koncovými světly jsou totožné jako u již odhaleného modelu.
Druhý pár dveří se nezdá nijak velký, nastupování na zadní sedadla tak zřejmě nebude ničím jednoduchým. Vozy Mini ale vždy dbaly spíše na styl než praktičnost, což bude platit i zde.
Podle zdrojů serveru Motoring File bude na zadních sedadlech o pět centimetrů více místa v oblasti nohou než u třídveřového modelu, a to díky nataženému rozvoru. Zadní lavice má být třímístná.
Nabídka motorů bude shodná s třídveřovým hatchem. Ten zatím představil tři verze: základní benzinový Cooper s tříválcem o výkonu 100 kW, Cooper S poháněný dvoulitrovým čtyřválcem se 141 kW a vznětový Cooper D s tříválcem o výkonu 85 kW. Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.
Koncept John Cooper Works, který bude představen na detroitském autosalonu, pak naznačuje stejnojmennou vrcholnou verzi. Ta zřejmě dostane přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem okolo 170 kW. Také toto provedení bude dostupné pro pětidveřový hatchback.
Mini ve své novodobé historii postupně rozšiřuje počet nabízených variant. Zatímco první novodobá generace byla dostupná pouze jako třídveřový hatchback a kabriolet, druhá generace nabídla sedm karosářských verzí.
Třetí generace novodobého Mini opět nabídne nová provedení. Vedle pětidveřového hatchbacku se mluví ještě o MPV. Kombi Clubman s atypickým uspořádáním bočních dveří v konfiguraci 2+1 pak nahradí konvenčnější kombík s typickými dvěma páry bočních dveří. Jeho zadní dveře ale budou nadále rozděleny do dvou křídel otevíraných proti sobě do stran.