Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai ix30 – Korejec pro rodinu

Diskuze (15)
Hyundai zatím nabízí jediné MPV, model ix20. Pracuje se ale i na větším modelu ix30.

Jestli jste někdy přemýšleli nad tím, proč Hyundai nenabízí víc modelů MPV, pak vysvětlení je docela prosté. Jak pro Auto.cz už na podzim potvrdil Allan Rushforth, šéf Hyundai pro Evropu, důvodem jsou omezené výrobní kapacity.

Korejská automobilka zatím raději zaplňuje své výrobní linky modely SUV a klasickými hatchbacky, sedany a kombíky. Situace se dokonce má tak, že kromě dvojice Hyundai ix20/Kia Venga dnes korejský koncern v Evropě neprodává žádný velkoprostorový vůz.

V záloze je ale kompaktní MPV, které se označuje názvem ix30 (interní kód SO). Jako designová studie Hyundai HED-5 i-flow se předvedlo už před čtyřmi lety. Od té doby se umravnil design i proporce auta.

Termín uvedení na trh zatím není znám. Na stejném konstrukčním základu by měl v budoucnu vzniknout i nástupce Kie Carens.




Diskuze (15)
17. 2. 2012 13:35
Re: ix30
O ceně samozřejmě teď uvažujeme hypoteticky. Vycházím z předpokladu, že Hyundai by asi neměl chtít pouštět se do cenové války o nejlacinější MPV s Renaultem a už vůbec ne Dacií. Renault řeší výrazný propad prodejů (díval jsem se na leden v Evropě) a Dacia je spodní patro low-endu. Zkušenosti třeba Citroenu navíc ukazují, že ani cenový striptýz nemusí pomoct. A protože Hyundai/Kia se všemožně snaží posunout vnímání své značky z low-endu do středu mainstreamu, je pro ně tlačení ceny někam ke kotníkům dost vošajslich, dávali by tím najevo, že si s tou svou proklamovanou stoupající kvalitou a hodnotou zas tak moc nevěří. Dlouhá záruka je fajn, ale lidi si už zvykli a konkurence se kysele přidává taky, tady už by to pomalu chtělo zase nějaký nový nápad ve službách. Na auta by se čekat nemělo, to je problém, lidi to nemají rádi a hodnotí to jako špatnou službu - souhlasím s článkem, že je to opravdu jedna z vážných překážek a H/K by ji měli odstranit předem. -- Pokud jde o samo auto, souhlasím, víc motorů určitě ano, však taky na downsizovaných oturbených pracují, pokud vím - a čas potvrdí, jestli ta oklika přes zavedení GDI byla správná volba. Myslím ale, že kromě toho by ix30 taky měla přijít se svou specialitou, extrovkou, kterou budou lidem nutit do hlavy. Udělat prostě jenom další MPV s trochu jinou kastlí by asi nikoho nenadchlo.
17. 2. 2012 12:33
Re: ix30
Ano,budou muset nastavit dobrou cenu a třeba nějaký ten bonus. Je fakt, že mají v rukávu pořád 5 letou záruku, což je pořád odlišuje. Právě, kapacity nejsou, tudíž se asi bude na auta čekat. Diesly HK má, ale benzíny tam taky musejí nějaký dát. Základ 1.6 dobrý, potom ještě ale musejí jít dál, snad přijde to turbo 1.6. U nás se s ix20 trefili, taky nevím, jak je na tom celkově. Meriva má dost nedostatků, ale jízdě je na špici. Co ford to uvidíme, zbytek je spíše do počtu, taky nepočítám Roomstera.
17. 2. 2012 10:30
Re: ix30
Fakt je, že HKAG s Vengou/ix20 se pokusili odlišit jaksi v duchu VW pojetí MPV jako zvětšeného hatchbacku a z pohledu na trh ČR se zdá, že se trefili, ale neznám světová čísla. Jinak i v malém segmentu je jasná konkurence Opelu a teď nově i Fordu, když necháme stranou Roomster. C-třída je určitě ještě náročnější a myslím, že cenový aspekt ("láce") nebude to hlavní, když vezmeme především lowendovou cenotvorbu Renaultu u Scénicu plus příchod Lounge. Čili kromě realistického nastavení ceny půjde hlavně zase o pro zákazníky chutné odlišení od konkurence v koncepci a vychytávkách, nebo o nějaký skvělý benefit. Jistě je i otazník nad výrobními kapacitami - když se to bude muset dělat v Ulsanu, prodraží se to dopravou atd. Přitom jsou malá-střední MPV záležitost hlavně evropská - a v Evropě HKAG opravdu volné kapacity nemá, muselo by investovat do jejich dostavby.
17. 2. 2012 10:20
Re: tesime sa
Já nevím, ale 4. místo a něco přes 5000 prodaných kousků za měsíc mi nepřipadá jako tak špatný výsledek (když první dvě jsou místní Lady a třetí Hyundai Solaris - zřejmě místní název pro nový Accent - ze stejného koncernu).
16. 2. 2012 22:38
Re: tesime sa
Som prekvapeny nizkym poctom Fiat....ten sa akosi uz nepredava vobec...snad az na Taliansko