Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Volkswagen Passat Variant (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (92)
Volkswagen chystá do Paříže velkou premiéru nového Passatu. Současně se představí sedan i kombi Variant. Do prodejen se novinka dostane v listopadu.

Volkswagen už v říjnu 2010 představí novou podobu Passatu. Názory na to, zda jde o zcela novou generaci nebo ne, se liší, u VW se zřejmě přikloní k tomu, že nový model s interním označením B7, novou konstrukcí je, ačkoli technicky bude vozidlo pravděpodobně vycházet ze současné generace.

Vizuální styl, nalinkovaný Walterem de'Silvou, nepřipouští žádné laciné, rádoby luxusní prvky. Místo toho dostává zelenou věcný design, případně luxusní, ale funkční materiály. Zmizí tak honosně chromovaná příď, kterou nahradí povědomě přísný pohled nových hranatějších světlometů a nižší maska.

S příchodem Passatu B7 se příznivci emdenského sedanu dočkají širší nabídky koženého čalounění, dekorů z hliníku a pravého dřeva, ale taky ventilovaných sedadel, vyhřívaného volantu a navigace s hlasovým ovládáním.

Opačná část klientského spektra ocení výměnu na postu základní motorizace. Motor 1,6 MPI (75 kW) bude vystřídán známou 1,2 TSI (77 kW) se šestistupňovou převodovkou. Půjde tak o největší model, do kterého se Volkswagen odváží nasadit objemově skromný motor, původem z Mladé Boleslavi.

Ondřej Láník
Diskuze (92)
19. 9. 2010 15:29
Re: Passat HTP
Mimochodom väčšinou keď stretnem čmudiť nejaký diesel tak je to práve vaše slávne TDIčko. Všetko sú to dymovnice >:D A už vonkoncom nechápem ľudí, ktorí sa bijú do hrude koľko najazdili kilometrov a akí sú oni odborníci na autá. Nechaj si to radšej pre seba! Presadni si aspoň na sekundu zo Škodovečky do Renaultu a potom o ňom trep nezmysly. Milujem reči fanúšikov koncernu VW ktorý ho považujú za modlu, o Renaulte v ktorom nikdy ani len nesedeli...
19. 9. 2010 15:06
Re: nafta patri do kamen
Tento názor je asi tak predpotopný ako autorádio na kazety. Dnešné, moderné diesle s vysokotlakovým priamym vstrekovaním common rail sa vyrovanajú benzínom, dokonca majú v mnohých veciach na vrch ;-) minimálne v spotrebe paliva :-)
Avatar - djgkef
21. 8. 2010 19:57
*
dalsi * z Vw pro masy
Avatar - djgkef
21. 8. 2010 19:54
Re: nafta patri do kamen
Jdi z naftou do *. Patri do kamen. >:D
Avatar - Dinar
20. 8. 2010 08:32
Re: I přes to maskování
Mluvíme-li o střední, je celkem dobré oddělit mainstream od premie, ani ne kvůli kvalitám těch aut, ale pro jejich zaměření.

U premie je tato třída stavěna jako "malý manažerský sedan" u maistreamu jako "cesťácko rodinné auto". Samo, že to neplatí absolutně, ale rozměry těch aut a motorizace tomu napovídají. S tím (rozdílným zaměřením) úzce souvisí akcent na využití obestavěného prostoru, který ve velké míře ovlivňuje finální design.

Proto passaty, mondea, insignie vypadají mnohem více utilitárně (opuchleji, krabicověji) než premiová konkurence, která místo vzadu a kufr v této třídě moc neřeší. Tím se obloukem dostáváme zpět k otázce emocí, pro mě z těch mainstreamových "užitkáčů" žádné emoce nelezou, je možno mluvit o větší či menší míře elegance, kterou ta auta vládnou.

Naopak trojka, éčko, IS nebo A4 už by emoce nabídnout měli umět, k nim v tomto řadím i 159ku, která je také stavěna se záměrem malého manaž. sedanu než rodinného auta. Jiná věc je, zda se jí zadání povedlo naplnit.

Jinými slovy, u premie ve střední bych určitou designovou "rozmáchlost" směrem k vyzařování emocí vyžadoval, u passatu a jeho konkurence je podobné zaměření kontraproduktivní, kdo z mainstreamu zkusil udělat sedan/kombi střední třídy "trochu jinak" vždycky pohořel, viz. např. 407 oproti 406.

V tomto kontextu nevidím ani nic emoce vyvolávajícího na designu současné C5, je to design přesně v rámci nevtíravé elegance vhodné pro tuto třídu.