Srovnali jsme nové Jawy pro Evropu a Indii. Prohlédněte si je do detailu!

 

Značkou Jawa se v posledních letech může pochlubit řada nových modelů motocyklů pro evropský a indický trh. Podívejte se detailně na modely 350 OHC pro Evropu a 300 pro Indii i s jejich odvozenými verzemi.

Jawa nedávno zrekonstruovala svůj výrobní areál v Týnci nad Sázavou a následně zahájila i rekonstrukci své palety modelů. Na evropský trh díky tomu zamířila dvojice modelů, která sice není výsledkem vlastního vývoje značky Jawa, ale i přesto úspěšně rozvíjí tradiční styl jejích motocyklů.

Jawa 350 OHC a 350 OHC Special stojí na základech čínských motocyklů Shineray, ale svým vzhledem se více či méně přibližují motocyklům, které tato značka produkovala ve druhé polovině dvacátého století. Ve srovnání s nimi ovšem nabízí výrazně modernější techniku.

Vedle nových modelů pro evropský trh se značkou Jawa od loňského listopadu pyšní i pro indický trh zcela nové motocykly, za jejichž vývojem a výrobou stojí společnost Classic Legends, která patří pod křídla koncernu Mahindra Group.

Jawa 300 a Forty Two, které za liniemi inspirovanými motocykly Jawa 250 typ 353 ukrývají moderní techniku v čele s nově vyvinutým čtyřtaktním jednoválcem, ihned od svého uvedení na indický trh slaví prodejní úspěch.

Prohlédněte si motocykly Jawa 350 od třicátých let do současnosti

Jawa 350 OHC a 350 OHC Special

Jawa začátkem roku 2017 odhalila a následně uvedla na trh model 350 OHC. Ten přinesl spojení linií dvoutaktu 350 typ 634 ze 70. a první poloviny 80. let dvacátého století s osvědčenou technikou čínských motocyklů Shineray, nabízených na evropském trhu pod různými značkami.

Základem tohoto motocyklu je kolébkový rám z ocelových trubek, v němž je uložen vzduchem chlazený jednoválec s rozvodem OHC o objemu 397,2 cm3, disponující výkonem 20,4 kW (27,7 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 30,6 N.m při 5000 min-1. Převodovka je pětistupňová.

Jawa jede! Prohlédněte si její současné motorky ve velké galerii

Podvozek motocyklu s rozvorem kol 1420 mm využívá vpředu teleskopické vidlice se zdvihem 150 mm a vzadu je dvojice tlumičů se zdvihem 80 mm. Přední kolo je osazeno kotoučovou brzdou o průměru 280 mm s dvoupístkovým třmenem a ABS, zatímco vzadu je použita bubnová brzda. Pneumatiky mají rozměry 100/90 - 19“ vpředu a 130/70 – 18“ vzadu.

Jawa 350 OHC o hmotnosti 160 kg bez náplní má sedlo ve výšce 790 mm a má být schopna dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h. Motocykl, který je ideální především pro začátečníky a milovníky tradičních tvarů týneckých strojů, míří na český trh s cenou od 99.930 Kč.

Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Výstava Motocykl, pořádaná v pražských Holešovicích v první polovině března roku 2018, se stala místem, kde byl veřejnosti poprvé představen motocykl Jawa 350 OHC Special. Ten jde ve stopách v roce 2017 uvedeného modelu 350 OHC a jeho základem je čínský model Shineray XY400, od nějž se odlišuje svou značkou a především kapotáží, kryjící motor.

Jawa 350 OHC má elektrický startér i klasickou nožní startovací páku. Model 350 OHC Special má již jen elektrický startér, zatímco nakopávačka je pro něj nedostupná, za čímž stojí dozadu posunuté stupačky, které mají přispět ke sportovnější pozici jezdce za nízkými dělenými řídítky.

Je zpátky! Jawa 350 OHC: Testujeme legendu v novém provedení!

Jawa 350 OHC Special se od svého staršího příbuzného liší vedle kapot či umístění stupaček a řídítek i větší palivovou nádrží o objemu 16 l, namísto 12,5 l a sedlem, které je ve výšce 805 mm. Další odlišnosti představuje provedení koncovek výfukového systému, 18palcová kola vpředu i vzadu a brzdový systém, který využívá kotoučové brzdy s ABS o průměru 320 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Jawa 350 OHC Special, která je se svou hmotností 167 kg o sedm kilogramů těžší než model 350 OHC má být stejně jako on schopna uhánět nejvyšší rychlostí 130 km/h. Na český trh míří tento model s cenou 119.900 Kč.


Jawa 350 OHC a 350 OHC Special (Evropa)
 

Jawa 300 a Forty Two

Jawa 300 jako základ nabídky nových modelů pro indický trh oživuje linie motocyklů z padesátých let, ale kombinuje je s moderní technikou v podobě zcela nového kapalinou chlazeného čtyřtaktního jednoválce s rozvodem DOHC a objemem 293 cm3, disponujícího nejvyšším výkonem 20,4 kW (27,4 k) a točivým momentem 28 N.m.

Tato pohonná jednotka, na jejímž vývoji se pracovalo i v Itálii, svým vzhledem s výrazným žebrováním válce a vejčitým tvarem bloku motoru vyvolává vzpomínky na dodnes populární dvoutaktní i čtyřtaktní jednoválce a dvouválce Jawa z padesátých a šedesátých let. Moderní motor spolupracuje se šestistupňovou převodovkou, což znamená, že jezdce zde má oproti někdejší Kývačce k dispozici o dvě rychlosti navíc.

Značka Jawa jede! Toto jsou zbrusu nové motorky. Vypadají skvěle!

V případě rámu a podvozku se novinka svému vzoru rovněž vzdaluje. Kolébkový rám je zde dvojitý a lze očekávat, že nabídne vyšší tuhost. Podvozek pak spoléhá na moderní komponenty odpružení. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 280 mm v kombinaci s plovoucím třmenem a ABS, zatímco vzadu je bubnová brzda, což je asi největší přiblížení originálu v oblasti techniky.

Jawa 300 s rozvorem 1369 mm obouvá pneumatiky o rozměrech 90/90 R18 vpředu a 120/80 R17 vzadu. Motocykl s pohotovostní hmotností 170 kg má sedlo ve výšce 765 mm. Na indický trh míří novinka ve třech barevných provedeních, jimiž jsou červená, černá a šedá, odkazující na původní barvy motocyklů značky Jawa.

Srovnali jsme novou Jawu 300 s původní legendou z padesátých let

Vedle základního provedení 300 figuruje model Forty Two, který s ním sdílí veškerou techniku, ale liší se mírně upraveným designem. K nejvýraznějším změnám patří řešení pláště, kryjícího přední vidlici a ukazatel rychlosti s počítadlem ujeté vzdálenosti a palivoměrem, který není součástí krytu světlometu. Model Forty Two se pak může pochlubit i nabídkou šesti barevných provedení.


Jawa 300 a Forty Two (Indie)
 

Foto: JAWA Moto s.r.o., CLASSIC LEGENDS PVT. LTD., Svět motorů, Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 

Štítky Motorky

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…