Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Jawa 350 OHC: Alespoň líp svítí a brzdí...

Budíky s klasickými ručičkami jsou náramně jednoduché na pochopení – digitální je pouze celkové a denní počítadlo. Hurá!
Jawa 350 OHC
Jawa 350 OHC
Jawa 350 OHC
26 Fotogalerie
Petr Slováček
Diskuze (1)

Je to už pět let, co jsme otestovali čtyřdobou variaci na někdejší Jawu 350 z přelomu 70. a 80. let. Pro letošek se podrobila modernizaci. Sice to jde proti duchu retromotorky, ale aspoň líp svítí a brzdí.

Nové motorky v klasickém hávu dneska frčí. Obvykle ale používají veskrze současnou techniku, jen staře vypadají. Jízdní vlastnosti jsou tím pádem aktuální, a to včetně bezpečnosti a komfortu, jaké dnešní motorky nabízejí.

Ale Jawa 350 OHC je úplně jiná! Tohle už není po letech od uvedení na trh retromotorka, ale skutečně letitý stroj. Motor je čínská kopie hondy z dob krále Klacka, rám je svařený z ocelových trubek a ještě do loňska brzdil zadní kolo buben. A víte co? Dobře že tak! Pojďte si připomenout dobu, kdy jste ještě měli vlasy, máma vážila o třicet kil míň a poslouchali jste Kaťáky!

Import v bednách

Prosadit dvoutaktní motorku do výroby by dnes už nedokázal ani Houdini. Odér namodralého dýmu by holt mohl zabít pandy na druhém konci Země, a tak se místo toho odtamtud přes celou kouli vozí do Týnce nad Sázavou motorky po dílech rozložené v bednách. Tady je zkompletují a dodají prvky, které z nich dělají reminiscenci staré jawy ze 70. let. Sice v Posázaví pořád montují dvoutaktní model 350/640, ale jen jako sadu dílů k přestavbě na původní doklady.

Video placeholder
Jawa Pérák • Zdroj: novyperak.cz

Technický základ 350 OHC je čínský Shineray se vším, co k tomu patří. Takže se stroj nahusto prodává jinde jako Romet nebo Mesh. A nechybějí ani rezervy ve zpracování technických detailů. Za svary pod krkem řízení byste dostali na učňáku za uši a vysloveně nevzhledné jsou katalyzátory připlácnuté do výfukových svodů.

Nicméně když odhlédneme od estetiky, zůstává pocit, že se motorka nerozpadne pod zadkem. A toho si ceníme víc. Navíc má pětikvalt a elektrický startér. Co bychom za to na staré „třipade“ dali, že?

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)