Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SRT Viper přijíždí s V10 8,4 l o výkonu 477 kW (galerie, videa)

David Bureš
Diskuze (59)
Nová zmije si zachovala proporce svých předchůdců, už to však není Dodge, ani Chrysler, nýbrž SRT.

Chrysler Group po dlouhém napínání odhalil podobu nové generace Viperu. V nabídce budou dvě verze – běžný Viper a lépe vybavený Viper GTS. Americký sporťák se stane vlajkovou lodí značky SRT (Street and Racing Technology Brand and Motorsports), jejíž nabídku koncern Chrysler rozšiřuje.

Přestože se hovořilo o tom, že Viper bude poháněn 8,7litrovým desetiválcem, pod kapotou se nakonec objevuje jednotka se stejným objemem jako dosud – celohliníkový 8,4litrový vidlicový desetiválec. Tento atmosférický motor je naladěn na 477 kW (649 k) a 813 Nm, červené pole otáčkoměru leží v 6200 min-1. Desetiválec spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060.

Chrysler zatím nezveřejnil, za jak dlouho nejnovější Viper atakuje 100kilometrovou rychlost, ani jakou maximální rychlostí pojede.

Na rozdíl od předchůdce nový motor disponuje vysokoprůtokovým sacím potrubím, vyrobeným z kompozitů, vysokopevnostními kovanými písty, sodíkem plněnými výfukovými ventily, upravenými katalyzátory snižujícími zpětný tlak a hliníkovým setrvačníkem. Oproti předchozí jednotce je ta nová lehčí o 11 kg.

O zastavení se postarají kované čtyřpístkové brzdové třmeny Brembo a děrované kotouče o průměru 355 mm a šířce 32 mm na všech čtyřech kolech.

Poprvé bude Viper vybaven elektronickou kontrolou stabilizace či kontrolou trakce, chybět nebude ani launch kontrol pro co nejrychlejší akceleraci. Díky těmto prvkům by už zmije neměla tak kousat jako dosud.

Mírumilovnější vzhled

Již při prvním pohledu na nový Viper je jasné, o jaký vůz se jedná. Dlouhá kapota, kabina posunutá vzad, mohutná maska chladiče, střecha s dvěma vybouleními i koncovky výfuku před zadními koly zůstaly zachovány. Celkově ale Viper působí mírumilovnějším dojmem než dosud. Možná to tak i designéři zamýšleli, vždyť nová generace už nebude tak drsným nástrojem jako ty dřívější.

Hlavní světlomety jsou bi-xenonové, nechybí ani diodová světla pro denní svícení. Diody tvoří také koncové světlomety, v každém z nich je užito 50 diod.

Díky svým tvarům má být vůz stabilní i ve vysokých rychlostech. Koeficient aerodynamického odporu je 0,364.

Znalci si zajisté všimnou nového loga, autoři zobrazenému hadovi přezdívají Stryker. Toto jméno vybrali už v roce 2010 samotní majitelé Viperů na jejich setkání v Salt Like City.

Karoserie má vyšší torzní tuhost než dosud, zároveň je ale vůz oproti předchůdci o 45 kilogramů lehčí. Redukci váhy pomohla například karbonová kapota či hliníková střecha a dveřní panely. Díky příplatkovému paketu SRT Track bude možné srazit hmotnost ještě o něco níže. O vyšší tuhost se postarala například hliníková podpěra ve tvaru X umístěná pod kapotou auta.

Luxusnější interiér

To vnitřek byl pozměněn radikálněji. Tvůrci upozorňují především na kvalitnější materiály. Je pravda, že interiér na zveřejněných fotografiích působí solidnějším a luxusnějším dojmem než u předchozích zmijí.

Sedadla s pláštěm ze skelných vláken a kevlaru dodala firma Sabelt. Sedačky byly navrženy tak, aby řidiče i spolujezdce udržely i v prudkých zatáčkách. Posádka sedí o 20 mm blíže k vozovce, sedadla lze zvednout o 40 mm, jejich podélný posun byl prodloužen o 90 mm.

Před „krotitelem zmije“ je umístěna sedmipalcová barevná obrazovka používající analogový otáčkoměr. Řidič má možnost nastavit, jaké informace zde budou zobrazovány.

Uprostřed centrální konzole pod dvěma kulatými výdechy klimatizace je umístěna 8,4palcová dotyková barevná obrazovka. Dotyková tlačítka v dolní části displeje usnadňují uživatelům přístup k ovládání rádia, klimatizace nebo navigace a k dalším vybraným nastavením.

Lépe vybavená verze GTS

Luxusnější verze Viper GTS má nalákat zákazníky, kteří by dosud o tomto voze ani neuvažovali. Hlavním lákadlem GTS je širší výbava, automobil má také mít lepší jízdní vlastnosti.

Uvnitř se objevují elektricky ovládaná kožená sedadla, která jsou spolu s polstrováním části dveří a nití na palubní desce vyvedena v barvě karoserie.

V nabídce pro Viper GTS bude hudební systém Harman Kardon s 18 reproduktory, zahrnujícími čtyři subwoofery za sedadly.

Vyšší verze také obuje jiná kola, a to šestipaprskové ráfky Venom z kovaného hliníku. V rámci příplatkového paketu SRT Track budou dodávány ultralehká kola v černém, nebo matně černém provedení.

Viper GTS dále disponuje adaptivními tlumiči Bilstein DampTronic Select s nastavením pro běžné silnice i závodní okruhy.

Významnou odlišností jsou také pneumatiky. Zatímco běžný Viper obouvá gumy Pirelli P Zero, Viper GTS používá měkčí obutí Pirelli P Zero Corsa, díky nimž se mají zlepšit jízdní vlastnosti auta.

Drážkované dvoudílné brzdové kotouče pak v případě Viperu GTS budou pocházet od firmy StopTech.

Automobil bude ručně sestavován v detroitské továrně Conner Avenue. Zde byly od roku 1995 vyráběny i předchozí generace Viperu.

David Bureš
Diskuze (59)
Avatar - xjara
18. 4. 2014 10:20
Re: Viper
V tom je prave to kouzlo. Tohle auto vzniklo tak, ze se udelal ram s trubkou misto napravy a narval se tam motor z nakladaku >:D Jizdni vlastnosti hadr, ale to auto ti dalo sezrat vse co si udelal. Je to bestie kde kdyz si nedas pozor tak te poradne kousne. Ne jako dnesni auta kde kdyz vlitnes prudce do zatacky tak jen trochu pisknou gumy, pribrdi si potrebna kola, ubere si plyn a suse projede.
Avatar - Barrichello
6. 4. 2012 21:26
Re: Díky za oceán
Kéž by, kéž by
Avatar - Barrichello
6. 4. 2012 21:24
Re: Motor z Karosy nebo z auta?
jako NIVA >:D
Avatar - Pekelná Micinka
6. 4. 2012 14:59
Re: Bylo mi asi pět
[odkaz]
6. 4. 2012 12:39
Re: Motor z Karosy nebo z auta?
Jako...plesnivej?