SRT Viper: Nová zmije s novým logem
Chrysler postupně odhaluje podobu třetí generaci modelu Viper, který tentokrát ponese značku SRT. Po zveřejněném nákresu přídě Chrysler ukázal i nové logo automobilu. SRT Viper bude oficiálně představen v dubnu na autosalonu v New Yorku.
Každá ze tří generací Viperu měla jiné logo, pokaždé však na něm byla zobrazena hlava zmije. Prvního hada, který se na Viperech objevoval mezi lety 1992 a 2002, americká automobilka přezdívala Sneaky Pete (Záludný Péťa). Druhý had, přezdívaný Fangs (Jedovaté zuby), působil mnohem agresivněji, na Viperech byl vyobrazen mezi lety 2003 a 2010.
Nové logo zobrazuje natočenou zmiji s agresivně rozevřenou tlamou, jeho autorem je Vince Galante, mladý designér pracující u Chrysleru, v jehož garáži mimochodem jeden Viper parkuje. Galante tvrdí, že v dětství byl mimo jiné fanouškem animovaného televizního seriálu Thundercats (u nás vysílaný pod názvem Hromkočky). Nové logo má údajně svoji grafikou navazovat na tuto sérii. Tvary loga ale rovněž mají odkázat na některé charakteristické prvky designu nového Viperu.
Zmiji v novém logu Chrysler přezdívá Stryker, jméno vybrali už v roce 2010 samotní majitelé Viperů na jejich setkání v Salt Like City. Stejný název mimochodem nesou bojová vozidla vyráběná společností General Dynamics Land Systems.
Na své předky má nový Viper navázat koncepcí, svými výkony i designem. Linie předních partií budou čistou evolucí tvarů první i druhé generace. Odkazem na oblíbené kupé Viper GTS vyráběné v letech 1996 až 2002 i na obě karosářské verze druhé generace bude vstup vzduch za znakem na přídí kapoty. Na obě předchozí generace Viperů s pevnou střechou novinka naváže i tvarem střechy. Novinkou se stanou hlavní světlomety s LED pro denní svícení.
Prozatím neoficiální jsou i nadále informace o vidlicovém desetiválci s objemem 8,7 litru uloženém pod dlouhou přední kapotou. Pokud bude tento motor pohánět nový Viper, pak by se měl jeho výkon pohybovat mezi 485-503 kW (659-683 k). Poprvé v historii tohoto modelu má být ve výbavě kontrola trakce.
Chrysler Group v loňském roce provedl několik změn ve vedení svých značek a z označení SRT (Street and Racing Technology) se stala samostatná divize. Americký koncern má s SRT velké plány, model Viper bude vlajkovou lodí této značky.
O tom, že Viper už nebude Dodge ale SRT, samozřejmě rozhodlo marketingové oddělení Chrysler Group. Podle plánů koncernu má vypuštění Dodge z názvu auta mnoho výhod. Automobil prý díky tomu zláká i zákazníky, u kterých jméno Dodge dosud vyvolávalo negativní asociace. Zákazníci navíc za automobil budou ochotni zaplatit vyšší částku a co víc, nový Viper se bude moci prodávat i v showroomech jiných značek koncernu, například v zastoupeních Alfy Romeo nebo Maserati.