SsangYong Actyon Sports – nepřehlédnutelný

SsangYong Actyon Sports – nepřehlédnutelný

 
 

Pick-upy s kabinou pro pětičlennou posádku a korbou, která je vhodná pro převoz téměř čehokoliv se dostávají do obliby i na našem trhu. Jedním ze zástupců této třídy je Ssangyong Actyon Sports, který míří proti konkurenci složené především ze strojů...

Ssangyong Actyon Sports dává svým vzhledem i jménem jasně najevo, že je přímým příbuzným pětidveřového modelu Actyon. Ten se evropské veřejnosti poprvé představil na podzimním pařížském autosalonu v roce 2006 a automobilka si s ním vytvořila novou kategorii nazvanou SUC (Sport Utility Coupé). Pick-up, který za jméno Actyon přidává ještě označení Sports je od terénního pětidveřového kupé odvozen a sdílí s ním přední část karoserie, interiér, pohonnou jednotku i elektricky přiřaditelný pohon všech kol s redukční převodovkou a rámovou konstrukci.

obrázek [555 x 228]
 

Chameleon

Vzhled karoserie Ssangyongu Actyon Sports rozděluje svět na dva tábory; většina se shodne na tom, že zpracování přídě je minimálně nezvyklé a nejsou neobvyklé poznámky kolemjdoucích, že to vypadá, jako když nákladní auto projede osobním. Mohlo by se zdát, že k vzhledu zadní časti nebude mít nikdo žádné připomínky, vždyť se přeci jedná o pick-up, takže je vzadu jednoduchá korba se sklopným čelem, ale opak je pravdou, protože testovaný automobil měl nasazenu příplatkovou nástavbu a tak se i k této části vozu objevovaly jízlivé poznámky, z nichž nejčastější byla, že rozměrná záď vypadá jako u starého autobusu. Poměrně často se stalo, že kolem zaparkovaného Ssangyongu kroužil člověk, který šel náhodou kolem a nevěřícně kroutil hlavou. V kolonách v centru Prahy se nepřehlédnutelný téměř pětimetrový pick-up stával centrem pozornosti a rozhodně nebyl vozidlem vhodným pro stydlivé osoby. Zda je Actyon Sports skutečně ošklivým, neobvyklým nebo dokonce krásným vozem ať si rozhodne každý sám, ale jisté je, že je nepřehlédnutelný a přitahuje pozornost okolí.

obrázek [555 x 329]
 

Komfortní interiér

V kabině už Actyon Sports není tak extravagantní a nabízí relativně konzervativní palubní desku. Ve srovnání s většinou současné produkce,ale působí poněkud zastarale použití tvrdých černých plastů a poměrně strohé tvarování. Na někoho může interiér působit, jakoby pocházel z poloviny devadesátých let. Na druhou stranu je kvalitně zpracován a nevydává téměř žádné pazvuky. Velmi příjemná jsou přední sedadla, která jsou dostatečně rozměrná, optimálně tuhá, pohodlná a dobře podpírají tělo v zatáčkách. Cestující na zadním sedadle si budou připadat jako na měkkém gauči a rozhodně si jako u pětidveřového provedení Actyon nebudou stěžovat na nedostatek místa nad hlavou, protože u pick-upu se střecha nikam nesvažuje a zůstává rovná. Tak jako většina korejských automobilek i Ssangyong nabízí Actyon Sports s poměrně bohatou výbavou, i když se v tomto případě nejedná o klasický osobní automobil, ale spíše o pracovní stroj. V interiéru v základní výbavě nechybí manuální klimatizace, elektrické stahování oken, elektrické ovládání zrcátek nebo vyhřívání zadního i čelního skla. Prakticky všichni, kteří měli možnost se svézt se shodli na tom, že interiér je poměrně příjemným místem k pobytu, na čemž mají velkou zásluhu rozměry vozu i slušné dílenské zpracování. Pouze řidiči s výškou nad 180 cm si stěžovali, že nemohou za volantem najít takovou pozici, aby se jejich pravé koleno neopíralo o spodní hranu přístrojové desky, která je z tvrdého plastu.

Místo pro náklad

obrázek [300 x 298] Vedle interiéru má Actyon Sports ještě jeden prostor, který není určen pro přepravu osob, ale pro přemisťování nákladů. Korba tohoto pick-upu nabízí prostor dlouhý 1290 mm při zavřeném víku, na šířku má 1610 mm a mezi podběhy kol je to 1130 mm. Po sklopení víka do vodorovné polohy je nákladová hrana 720 mm nad zemí a na šířku má nákladový otvor 1450 mm. V případě, že je na voze nasazena příplatková nástavba má pick-up uzamykatelný zavazadlový prostor, který je vysoký 1010 mm a vstup do něj má na výšku 890 mm.


Pod kapotou

Vzhledem k velikosti vozu většina náhodných kolemjdoucích odhadovala, že o rozhýbání pick-upu se stará minimálně šestiválec o objemu tři litry, jaké bylo jejich překvapení, když zjistili, že nad přední nápravou je uložen dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 104 kW (141 k) při 4000 ot./min a točivým momentem 310 Nm v rozmezí od 1800 do 2750 ot./min. A ještě více byli překvapeni skutečností, že s touto pohonnou jednotkou je téměř dvoutunový vůz relativně čilým vozidlem, které se rozhodně nezařadí mezi brzdy provozu. Při nastartování se čtyřválec projevuje jako klasický studený diesel a jeho hluk proniká do kabiny, ale po zahřátí je slyšet pouze tak, aby řidič věděl, že má pod kapotou motor. Této pohonné jednotce se příliš nelíbí prudké změny otáček a má poměrně plynulý nástup turbodmychadla. Relativně malý dvoulitrový čtyřválec nemá s poměrně hmotným automobilem mnoho práce a až do rychlosti 150 km/h lze jizdní dynamiku označit za příjemnou. Vzhledem k velikosti a hmotnosti vozu není nijak tragická ani spotřeba, která se pohybuje okolo 10 litrů na 100 km.

obrázek [555 x 341]
 

Za jízdy

Ssangyong Actyon Sports má pod svým neobvyklým kabátem ukrytu klasickou techniku a využívá rámovou konstrukci, k níž je připevněna přední náprava s trojúhelníkovými rameny odpružená vinutými pružinami a vzadu je tuhá náprava vedená víceprvkovým uložením, která je také odpružena vinutými pružinami. Vzhledem k rozvoru náprav 3060 mm se pick-up na asfaltu chová trochu jako silniční jachta a jízda s ním je příjemně komfortní. Vysoko umístěné těžiště neumožňuje ani náznak ostré jízdy a v zatáčkách se citelně naklání. S tímto vozem si řidič nejlépe vychutnává jízdu při rychlostech okolo 80 až 90 km/h, což mu zároveň zaručuje, že nebude překračovat nejvyšší povolenou rychlost na tuzemských komunikacích. Jízda s tímto vozem díky jeho rozměrům a rámové konstrukci naplňuje řidiče zvláštním klidem a uspokojením, alespoň u těch jedinců, kterým se libí velké automobily. Vzhledem k elektricky přiřaditelnému pohonu všech kol je jasné, že Actyon Sports se nebojí ani jízdy v terénu, kde ho bohužel nejvíce omezuje jeho dlouhý rozvor, díky němuž se pick-up položí na břicho na první trochu větší terénní vlně. Proto je při jízdě mimo zpevněné vozovky dobré na tuto skutečnost myslet a ubírat se spíše po lesních a polních cestách, než vyhledávat náročný terén, protože tam je velká šance, že by Actyon Sports uvíznul.

obrázek [555 x 248]
 

Závěr

Ssangyong Actyon Sports je sice odvozen od modelu Actyon, který má svou vlastní kategorii SUC a má působit jako automobil vhodný pro rodiny, ale verze pick-up i když nabízí poměrně komfortní interiér, v němž nechybí ani příprava pro montáž dětských sedaček Isofix, najde své uplatnění spíše jako pracovní stroj ve firmách, které potřebují dopravit své zaměstnance i s jejich vybavení do míst, která jsou mimo zpevněné silnice. Pokud se přeci jen najdou zájemci, kteří se rozhodnou tento stroj využívat jako osobní automobil, pak v případě, že touží po neobvyklém vzhledu, velké hromadě plechu a nevadí jim tvrdé plasty v interiéru, jsou u tohoto vozu na správné adrese, nemluvě o poměrně příjemné ceně, která je jednou z hlavních zbraní v boji s konkurencí.

Související články:

První cena vozu689.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )
První cena vozu s testovanou
motorizací
689.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )
Základní cena testovaného vozu689.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků767.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )

Plusy

  • extravagantní a nápadný design
  • solidně zpracovaný interiér
  • pohodlné přední sedačky
  • kultivovaný, silný a relativně úsporný motor
  • výbava a cena

Minusy

  • nepříliš kvalitní slícování dílů karoserie
  • místy nelogické ovládání
Spolupracujeme s TipCars.com

Ssangyong Actyon Sports

Cena v základní výbavě: 689 980 Kč Cena v testované výbavě: 767 980 Kč

Základní výbava:Elektricky přiřaditelný pohon všech kol s redukční převodovkou, ABS s EBD, 2 airbagy, ISOFIX, centrální zamykání s DO, alarm, imobilizér, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, sklopná zadní sedadla, loketní opěrka vpředu i vzadu, vkládané koberce, manuální klimatizace, příprava na montáž radiopřehrávače, 4 reproduktory, střešní anténa, elektrická okna, elektrická vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zvuková signalizace otevřených dveří, , 16“ litá kola, mlhovky, tónovaná okna, vyhřívání čelního skla pod stěrači, vyhřívání zadního skla, metalíza.

Výbava testovaného vozu:Autorádio s CD přehrávačem a MP3 (+ 8.000,-Kč), nástavba nad korbou (+70.000,-Kč)

V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou s…

V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy

V areálu bývalé tovární haly firmy Praga má vzniknout…

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

 
Technické údaje
Motor Ssangyong Actyon Sports
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1800 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 161
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.2 / 8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1987 / 453
Rozměr pneu:225/75 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4965
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1755
d) rozvor (mm): 3060
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
Hodnocení Ssangyong Actyon Sports
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace

SsangYong zveřejnil nové fotografie a informace o…

SsangYong Actyon prošel výraznou modernizací SsangYong Actyon prošel výraznou modernizací

SsangYong Actyon dorazí pro rok 2014 výrazně…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s Noidem! Rozvod a drsný vzkaz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s…

Ani druhé manželství mu dlouho nevydrželo. Muzikant Vašek Noid Bárta (36) definitivně přišel o manželku Gabrielu…

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

 

iSport.cz

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče, sudí ukončil zápas

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče,…

Přípravné fotbalové utkání v Paříži mezi africkými rivaly Senegalem a Pobřežím slonoviny zůstalo v pondělí…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…