SsangYong Actyon Sports – nepřehlédnutelný

SsangYong Actyon Sports – nepřehlédnutelný

 
 

Pick-upy s kabinou pro pětičlennou posádku a korbou, která je vhodná pro převoz téměř čehokoliv se dostávají do obliby i na našem trhu. Jedním ze zástupců této třídy je Ssangyong Actyon Sports, který míří proti konkurenci složené především ze strojů...

Ssangyong Actyon Sports dává svým vzhledem i jménem jasně najevo, že je přímým příbuzným pětidveřového modelu Actyon. Ten se evropské veřejnosti poprvé představil na podzimním pařížském autosalonu v roce 2006 a automobilka si s ním vytvořila novou kategorii nazvanou SUC (Sport Utility Coupé). Pick-up, který za jméno Actyon přidává ještě označení Sports je od terénního pětidveřového kupé odvozen a sdílí s ním přední část karoserie, interiér, pohonnou jednotku i elektricky přiřaditelný pohon všech kol s redukční převodovkou a rámovou konstrukci.

obrázek [555 x 228]
 

Chameleon

Vzhled karoserie Ssangyongu Actyon Sports rozděluje svět na dva tábory; většina se shodne na tom, že zpracování přídě je minimálně nezvyklé a nejsou neobvyklé poznámky kolemjdoucích, že to vypadá, jako když nákladní auto projede osobním. Mohlo by se zdát, že k vzhledu zadní časti nebude mít nikdo žádné připomínky, vždyť se přeci jedná o pick-up, takže je vzadu jednoduchá korba se sklopným čelem, ale opak je pravdou, protože testovaný automobil měl nasazenu příplatkovou nástavbu a tak se i k této části vozu objevovaly jízlivé poznámky, z nichž nejčastější byla, že rozměrná záď vypadá jako u starého autobusu. Poměrně často se stalo, že kolem zaparkovaného Ssangyongu kroužil člověk, který šel náhodou kolem a nevěřícně kroutil hlavou. V kolonách v centru Prahy se nepřehlédnutelný téměř pětimetrový pick-up stával centrem pozornosti a rozhodně nebyl vozidlem vhodným pro stydlivé osoby. Zda je Actyon Sports skutečně ošklivým, neobvyklým nebo dokonce krásným vozem ať si rozhodne každý sám, ale jisté je, že je nepřehlédnutelný a přitahuje pozornost okolí.

obrázek [555 x 329]
 

Komfortní interiér

V kabině už Actyon Sports není tak extravagantní a nabízí relativně konzervativní palubní desku. Ve srovnání s většinou současné produkce,ale působí poněkud zastarale použití tvrdých černých plastů a poměrně strohé tvarování. Na někoho může interiér působit, jakoby pocházel z poloviny devadesátých let. Na druhou stranu je kvalitně zpracován a nevydává téměř žádné pazvuky. Velmi příjemná jsou přední sedadla, která jsou dostatečně rozměrná, optimálně tuhá, pohodlná a dobře podpírají tělo v zatáčkách. Cestující na zadním sedadle si budou připadat jako na měkkém gauči a rozhodně si jako u pětidveřového provedení Actyon nebudou stěžovat na nedostatek místa nad hlavou, protože u pick-upu se střecha nikam nesvažuje a zůstává rovná. Tak jako většina korejských automobilek i Ssangyong nabízí Actyon Sports s poměrně bohatou výbavou, i když se v tomto případě nejedná o klasický osobní automobil, ale spíše o pracovní stroj. V interiéru v základní výbavě nechybí manuální klimatizace, elektrické stahování oken, elektrické ovládání zrcátek nebo vyhřívání zadního i čelního skla. Prakticky všichni, kteří měli možnost se svézt se shodli na tom, že interiér je poměrně příjemným místem k pobytu, na čemž mají velkou zásluhu rozměry vozu i slušné dílenské zpracování. Pouze řidiči s výškou nad 180 cm si stěžovali, že nemohou za volantem najít takovou pozici, aby se jejich pravé koleno neopíralo o spodní hranu přístrojové desky, která je z tvrdého plastu.

Místo pro náklad

obrázek [300 x 298] Vedle interiéru má Actyon Sports ještě jeden prostor, který není určen pro přepravu osob, ale pro přemisťování nákladů. Korba tohoto pick-upu nabízí prostor dlouhý 1290 mm při zavřeném víku, na šířku má 1610 mm a mezi podběhy kol je to 1130 mm. Po sklopení víka do vodorovné polohy je nákladová hrana 720 mm nad zemí a na šířku má nákladový otvor 1450 mm. V případě, že je na voze nasazena příplatková nástavba má pick-up uzamykatelný zavazadlový prostor, který je vysoký 1010 mm a vstup do něj má na výšku 890 mm.


Pod kapotou

Vzhledem k velikosti vozu většina náhodných kolemjdoucích odhadovala, že o rozhýbání pick-upu se stará minimálně šestiválec o objemu tři litry, jaké bylo jejich překvapení, když zjistili, že nad přední nápravou je uložen dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 104 kW (141 k) při 4000 ot./min a točivým momentem 310 Nm v rozmezí od 1800 do 2750 ot./min. A ještě více byli překvapeni skutečností, že s touto pohonnou jednotkou je téměř dvoutunový vůz relativně čilým vozidlem, které se rozhodně nezařadí mezi brzdy provozu. Při nastartování se čtyřválec projevuje jako klasický studený diesel a jeho hluk proniká do kabiny, ale po zahřátí je slyšet pouze tak, aby řidič věděl, že má pod kapotou motor. Této pohonné jednotce se příliš nelíbí prudké změny otáček a má poměrně plynulý nástup turbodmychadla. Relativně malý dvoulitrový čtyřválec nemá s poměrně hmotným automobilem mnoho práce a až do rychlosti 150 km/h lze jizdní dynamiku označit za příjemnou. Vzhledem k velikosti a hmotnosti vozu není nijak tragická ani spotřeba, která se pohybuje okolo 10 litrů na 100 km.

obrázek [555 x 341]
 

Za jízdy

Ssangyong Actyon Sports má pod svým neobvyklým kabátem ukrytu klasickou techniku a využívá rámovou konstrukci, k níž je připevněna přední náprava s trojúhelníkovými rameny odpružená vinutými pružinami a vzadu je tuhá náprava vedená víceprvkovým uložením, která je také odpružena vinutými pružinami. Vzhledem k rozvoru náprav 3060 mm se pick-up na asfaltu chová trochu jako silniční jachta a jízda s ním je příjemně komfortní. Vysoko umístěné těžiště neumožňuje ani náznak ostré jízdy a v zatáčkách se citelně naklání. S tímto vozem si řidič nejlépe vychutnává jízdu při rychlostech okolo 80 až 90 km/h, což mu zároveň zaručuje, že nebude překračovat nejvyšší povolenou rychlost na tuzemských komunikacích. Jízda s tímto vozem díky jeho rozměrům a rámové konstrukci naplňuje řidiče zvláštním klidem a uspokojením, alespoň u těch jedinců, kterým se libí velké automobily. Vzhledem k elektricky přiřaditelnému pohonu všech kol je jasné, že Actyon Sports se nebojí ani jízdy v terénu, kde ho bohužel nejvíce omezuje jeho dlouhý rozvor, díky němuž se pick-up položí na břicho na první trochu větší terénní vlně. Proto je při jízdě mimo zpevněné vozovky dobré na tuto skutečnost myslet a ubírat se spíše po lesních a polních cestách, než vyhledávat náročný terén, protože tam je velká šance, že by Actyon Sports uvíznul.

obrázek [555 x 248]
 

Závěr

Ssangyong Actyon Sports je sice odvozen od modelu Actyon, který má svou vlastní kategorii SUC a má působit jako automobil vhodný pro rodiny, ale verze pick-up i když nabízí poměrně komfortní interiér, v němž nechybí ani příprava pro montáž dětských sedaček Isofix, najde své uplatnění spíše jako pracovní stroj ve firmách, které potřebují dopravit své zaměstnance i s jejich vybavení do míst, která jsou mimo zpevněné silnice. Pokud se přeci jen najdou zájemci, kteří se rozhodnou tento stroj využívat jako osobní automobil, pak v případě, že touží po neobvyklém vzhledu, velké hromadě plechu a nevadí jim tvrdé plasty v interiéru, jsou u tohoto vozu na správné adrese, nemluvě o poměrně příjemné ceně, která je jednou z hlavních zbraní v boji s konkurencí.

Související články:

První cena vozu689.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )
První cena vozu s testovanou
motorizací
689.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )
Základní cena testovaného vozu689.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků767.980,-Kč (Actyon Sports A200S, 2,0 l XDi 104 kW )

Plusy

  • extravagantní a nápadný design
  • solidně zpracovaný interiér
  • pohodlné přední sedačky
  • kultivovaný, silný a relativně úsporný motor
  • výbava a cena

Minusy

  • nepříliš kvalitní slícování dílů karoserie
  • místy nelogické ovládání
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Ssangyong Actyon Sports

Cena v základní výbavě: 689 980 Kč Cena v testované výbavě: 767 980 Kč

Základní výbava:Elektricky přiřaditelný pohon všech kol s redukční převodovkou, ABS s EBD, 2 airbagy, ISOFIX, centrální zamykání s DO, alarm, imobilizér, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, sklopná zadní sedadla, loketní opěrka vpředu i vzadu, vkládané koberce, manuální klimatizace, příprava na montáž radiopřehrávače, 4 reproduktory, střešní anténa, elektrická okna, elektrická vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zvuková signalizace otevřených dveří, , 16“ litá kola, mlhovky, tónovaná okna, vyhřívání čelního skla pod stěrači, vyhřívání zadního skla, metalíza.

Výbava testovaného vozu:Autorádio s CD přehrávačem a MP3 (+ 8.000,-Kč), nástavba nad korbou (+70.000,-Kč)

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 
Technické údaje
Motor Ssangyong Actyon Sports
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1800 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 161
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.2 / 8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1987 / 453
Rozměr pneu:225/75 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4965
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1755
d) rozvor (mm): 3060
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
Hodnocení Ssangyong Actyon Sports
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

 



SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace

SsangYong zveřejnil nové fotografie a informace o…

SsangYong Actyon prošel výraznou modernizací SsangYong Actyon prošel výraznou modernizací

SsangYong Actyon dorazí pro rok 2014 výrazně…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…