29.9. 2016 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

SsangYong LIV-2: Něco jako korejský Mercedes GLE

 

Budoucím příspěvkem do třídy luxusních SUV možná bude studie SsangYong LIV-2. Ovšem jen se čtyřválci pod kapotou.

Studie nového luxusního SUV ale není jen vizí do budoucna. I v případě, že se nedostane do sériové výroby, tvary auta už dnes ukazují, jak budou vypadat příští modely této korejské značky. LIV je akronymem Limitless Interface Vehicle, přičemž před pařížským autosalonem byl vůz známý pod kódovým označením Y400.

Jedná se o pokračování staršího podobně pojatého konceptu LIV-1, který se ukázal v roce 2013 návštěvníkům autosalonu v Soulu. Tvary auta mají podpořit nový designový jazyk Korejců „Dignified Motion“, tedy něco jako „důstojný pohyb“.

Značka SsangYong již tradičně používá při konstrukci svých aut rámové šasi a ani LIV-2 není výjimkou. A samozřejmostí je vyspělý pohon všech kol, který doplňuje nové rozhraní, jímž má řidič snáze komunikovat se svým autem. SsangYong vůz označuje jako „auto s potenciálem, který nelze vyčerpat“. Pod tím si lze představit ledacos, ovšem zejména jde o víceúčelovost takového auta, s čímž asi i souhlasíme.

Dva motory, tři převodovky

Studie luxusního SUV z Koreje využívá k pohonu dva agregáty. Jednak je to vlastní vznětový čtyřválec 2,2 litru plnící Euro 6 a poskytující výkon 181 koní, tedy 133 kW. Zajímavější je vrchol točivého momentu 420 N.m mezi 1500 až 2500 otáčkami za minutu. Mezi čtyřválci jen s jedním turbodmychadlem je to vysoce nadprůměrná hodnota. Turbo jako takové využívá proměnné geometrie lopatek ovládaných elektromotoricky. Motor má být kombinovaný jednak s manuální šestistupňovou převodovkou a jednak alternativně se sedmistupňovým automatem.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - Kompletní informace na jednom místě >>

Sokem dieselu bude nový zážehový čtyřválec 2.0 GDi Turbo. Jak už napovídá označení, má jít o motor s přímým vstřikováním benzínu. Výkon 225 koní (165 kW) překonává diesel, maximum točivého momentu s 350 N.m je skromnější. I tady je na výběr z manuálního šestikvaltu či samočinné převodovky, ovšem pouze s šesti převody.

Nové luxusní SUV od SsangYongu měří na délku 4850 mm, široké je 1960 mm a vysoké 1800 mm. Rozvor náprav činí 2865 mm. Rozměry, jakož i výbavou tak může vůz konkurovat v úvodu zmíněným BMW a mercedesům. Ty však mají samonosné karoserie a hlavně motory s až dvojnásobným počtem válců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy

Soudce kauzy údajného tunelování papírny Neograph se chce…

Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena…

Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z…

Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka

Prezident Miloš Zeman udělil milost Jiřímu Kajínkovi,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu, mobil nepoužívám, kartou neplatím

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu,…

Jožo Ráž (62) byl dříve vděčný za každého fanouška, ale nyní už jejich přízeň nemůže vydržet. Slovenský zpěvák…

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži ušetřila přes 17 milionů

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži…

Plány na revitalizaci Stromovky pokračují. Praze se podařilo vysoutěžit dodavatelské firmy pro realizaci…

 

iSport.cz

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té zkušenosti nelituju

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té…

Jen několik měsíců vydržela atletce Zuzaně Hejnové spolupráce s německým trenérem Falkem Balzerem. Krátce před…

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v Interu střídal Ranieriho

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v…

Podruhé v novodobé historii, nepočítáme-li slovenské sousedy, vsadila Sparta na zahraničního trenéra. Od příští…

 

Reflex.cz

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci premiéra, říká jeho exporadce Šarapatka

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci…

Jaký byl Miloš Zeman jako premiér? A jak se od té doby změnil? A měl by se znovu ucházet o post na Hradě? Nejen…

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…