SsangYong LIV-2: Něco jako korejský Mercedes GLE
Studie nového luxusního SUV ale není jen vizí do budoucna. I v případě, že se nedostane do sériové výroby, tvary auta už dnes ukazují, jak budou vypadat příští modely této korejské značky. LIV je akronymem Limitless Interface Vehicle, přičemž před pařížským autosalonem byl vůz známý pod kódovým označením Y400.
Jedná se o pokračování staršího podobně pojatého konceptu LIV-1, který se ukázal v roce 2013 návštěvníkům autosalonu v Soulu. Tvary auta mají podpořit nový designový jazyk Korejců „Dignified Motion“, tedy něco jako „důstojný pohyb“.
Značka SsangYong již tradičně používá při konstrukci svých aut rámové šasi a ani LIV-2 není výjimkou. A samozřejmostí je vyspělý pohon všech kol, který doplňuje nové rozhraní, jímž má řidič snáze komunikovat se svým autem. SsangYong vůz označuje jako „auto s potenciálem, který nelze vyčerpat“. Pod tím si lze představit ledacos, ovšem zejména jde o víceúčelovost takového auta, s čímž asi i souhlasíme.
Dva motory, tři převodovky
Studie luxusního SUV z Koreje využívá k pohonu dva agregáty. Jednak je to vlastní vznětový čtyřválec 2,2 litru plnící Euro 6 a poskytující výkon 181 koní, tedy 133 kW. Zajímavější je vrchol točivého momentu 420 N.m mezi 1500 až 2500 otáčkami za minutu. Mezi čtyřválci jen s jedním turbodmychadlem je to vysoce nadprůměrná hodnota. Turbo jako takové využívá proměnné geometrie lopatek ovládaných elektromotoricky. Motor má být kombinovaný jednak s manuální šestistupňovou převodovkou a jednak alternativně se sedmistupňovým automatem.
Sokem dieselu bude nový zážehový čtyřválec 2.0 GDi Turbo. Jak už napovídá označení, má jít o motor s přímým vstřikováním benzínu. Výkon 225 koní (165 kW) překonává diesel, maximum točivého momentu s 350 N.m je skromnější. I tady je na výběr z manuálního šestikvaltu či samočinné převodovky, ovšem pouze s šesti převody.
Nové luxusní SUV od SsangYongu měří na délku 4850 mm, široké je 1960 mm a vysoké 1800 mm. Rozvor náprav činí 2865 mm. Rozměry, jakož i výbavou tak může vůz konkurovat v úvodu zmíněným BMW a mercedesům. Ty však mají samonosné karoserie a hlavně motory s až dvojnásobným počtem válců.