SsangYong e-XIV: Hybrid se solárními panely
Korejská automobilka se vzpamatovává z krize a vypadá to, že se jí daří. Další koncept crossoveru se tentokrát jmenuje e-XIV, což znamená electric-eXciting user-Interface Vehicle, tedy "elektrické vozidlo se vzrušujícím uživatelským rozhraním" a oproti předchozím dvěma XIV se sice vzhledově moc neliší, ale technika je zcela jiná. Na střeše je dvanáct solárních panelů pro napájení palubních systémů a pod kapotou se skrývá pohonné ústrojí typu elektromobil s prodlouženým dojezdem.
V případě SsangYongu to znamená synchronní elektromotor o výkonu 80 kW, který je zásobován energií z lithium-iontových baterií s kapacitou 16 kWh. Elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 80 km a nabíjení by vám mělo zabrat 4 hodiny. A co ten prodloužený dojezd?
Pokud vybijete baterie je v záloze dvouválcový benzinový motor s objemem 1 litr, který je spojený s generátorem o výkonu 20 kW. Tímto se dojezd zvýší o 600 km. Na ukazateli průměrné spotřeby v e- XIV by se mělo často zobrazovat číslo 1,9 l/100 km, čemuž odpovídají emise 45 g/km.
Že by SsangYong opravdu vstával z popela? Zatím buďme realisté. Automobilka totiž možné spuštění výroby zatím nekomentuje.