Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stane se spásou Maybachu přeci jen Aston Martin?

Maybach
Maybach
Maybach
Maybach
36 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Koncern Daimler stále nerozhodl o budoucnosti luxusní značky Maybach. Spekulace o spolupráci s Aston Martinem ale nabývají reálných podob.

„K rozhovorům se společností Aston Martin došlo. Jsme blízko konečnému rozhodnutí,“ oznámil výkonný ředitel Daimleru Dieter Zetsche v úterý 13. září 2011 na frankfurtském autosalonu. Dohoda o spolupráci je tak velmi reálná.

Maybachu se od zmrtvýchvstání před devíti lety nedaří. Původní plány odbytu hovořily o tisícovce vozů každý rok. Vrchol byl ovšem 600 aut hned v roce 2003, loni jich našly nové majitele po celém světě jen dvě stovky.

Takový Bentley je proti Maybachu masovou záležitostí, neboť uspokojil 5.100 zákazníků, konkurenční Rolls-Royce pak 2.700. Koncernům BMW a Volkswagen se tedy na tomto poli daří mnohem lépe. Daimler, respektive značka Mercedes-Benz má také problémy. Už není ani druhou nejprodávanější z velké německé trojky, globálně ji totiž předstihlo Audi.

Trojcípá hvězda se staroslavným Aston Martinem jednou spolupracovala - před dvěma lety na vývoji konceptu SUV Lagonda. Partnerství s Maybachem by mělo zahrnovat výrobu druhé generace suerluxusní německé limuzíny v Británii. V Gaydonu také vytvořili již čtveřici konceptů pro Maybach. Nebyly ještě odtajněny, ale využívají techniku z příští generace Mercedesu S-Klasse. Připomeňme, že současné modely 57 a 62 jsou postaveny na základě té předchozí s kódem W220.

Aston Martin by mohl získat přístup k pohonu všech čtyř kol. Pokud bude vyrábět luxusní offroad, bude založen na technice třídy GL. Pohonné jednotky s nižší spotřebou, zážehové i vznětové (!) také dosud nenabízí. Klienti výrobce luxusních a supersportovních vozů takové věci jako spotřebu paliva neřeší, tlak z Bruselu je ovšem neúprosný.

Nicméně Astonu se daří dobře i v soukromých rukou, vždyť Ford se jej zbavil před čtyřmi lety. A spolupráce s jinou velkou automobilkou může přinést další zakázky. Prestižní konkurent Porsche, Ferrari a Lamborghini se může na rozdíl od nich pochlubit takřka stoletou historií, byť mnohdy plnou nejistoty a bankrotů. Jeho další existence se jeví v jasných barvách, což je jedině dobře. Jak to dopadne s reinkarnovaným Maybachem, se snad dozvíme již brzy.

Začít diskuzi