reklama


Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

 

Stephan Winkelmann, prezident Automobili Lamborghini, v rozhovoru pro Auto.cz odhalil něco z blízké i vzdálenější budoucnosti italské automobilky.

Auto.cz: Loni jste v Lamborghini prodali jen 1515 aut za rok. Váš hlavní rival – Ferrari – dosáhl 6250 kusů. Vypadá to, jako by vaši zákazníci vyčkávali na nový model…

Celý segment superluxusních aut loni klesl o 40 % (pozn.: prodejní čísla Lamborghini kopírují tento trend). Letošní rok 2010 vnímáme také jako náročný, po něm ale očekáváme přechod k růstu v průběhu roku 2011 a návrat na prodejní výsledky z doby před krizí v roce 2012. Naší strategií je přinést každý rok alespoň jeden nový model. Současně s tím investujeme do dlouhodobého rozvoje, s čímž souvisí i nové technologie. Loni jsme naše výdaje na výzkum a vývoj navýšili ve srovnání s rokem 2008 o 32 %.

Auto.cz: Kolik aut musíte prodat, aby bylo Lamborghini ziskové?
Takto jednoduše se to nedá říct. Neexistuje žádná jednoznačná hranice, protože můžeme každý rok podle aktuální situace flexibilně měnit objem prostředků určených na investice. Před krizí naše zisky průběžně rostly a v roce 2008 bylo Lamborghini jednou z nejziskovějších automobilových značek na světě.

Auto.cz: Jaká je budoucnost pohonu zadních kol u značky Lamborghini? Nabídnete zákazníkům výběr mezi pohonem všech nebo zadních kol?
V současnosti nabízíme tuto volbu u řady Gallardo – zákazníci mohou zvolit LP 560-4 s pohonem všech kol nebo LP 550-2 s pohonem zadních kol. Charakteristickým rysem Lamborghini ale je právě pohon všech kol, a tak to zůstane i v příštích letech.

Auto.cz: Váš základní model je poháněn desetiválcem a vyšší modelová řada má dvanáctiválec. Nemáme se připravit také na menší modely? Řekněme, že by v malém Lamborghini byl například osmiválcový agregát…
Náš vývoj motorů se odvíjí od konfigurací V10 a V12. V současné době V8 nepřipadá do úvahy.

Auto.cz: Jak se ale v tom případě připravujete na nové standardy emisí výfukových plynů? Přísné limity přece mohou být pro značku jako Lamborghini existenční hrozbou.
Jako malosériový výrobce nemusíme vyhovět stejným požadavkům, jaké jsou kladeny na velkoobjemové výrobce. Přesto jsme před dvěma roky začali naplňovat ambiciózní plán na snížení emisí. Díky rozsáhlým investicím do inovací, především odlehčení konstrukce, budeme u naších příštích modelů schopni postupně snižovat poměr hmotnosti k výkonu. Touto cestou chceme do roku 2015 dosáhnout snížení emisí CO2 u našich produktů o 35 %. Na straně výroby dojde jen v roce 2010 ke snížení CO2 o 30 %, zejména díky novému fotovoltaickému systému na střechách naší továrny.

Auto.cz: Nemůžeme si odpustit tradiční otázku… přichází k Lamborghini noví zákazníci z řad majitelů Ferrari, nebo je to vzácný jev?
Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita značky jsou na takové úrovni, že k nám běžně přecházejí zákazníci od všech značek v superluxusním segmentu, nejen od Ferrari.

Auto.cz: Když se zaměříme na speciální projekty jako je Reventón – jsou to ziskové aktivity, nebo zde jde především o posilování image, se kterým se pojí vysoké náklady?
Naší filozofií je, že každý produkt musí být především životaschopný jako obchodní projekt.

Auto.cz: Které trhy jsou pro Lamborghini nejdůležitější? Patří k nim například Rusko nebo Čína? A budete přizpůsobovat své produkty specifickým požadavkům zákazníků v různých částech světa?
Máme tři hlavní odbytiště: USA, Evropu a region Asie-Pacifik. Zatímco americký a evropský trh stále prochází krizí, v Asii nám počty prodaných aut rostou, hlavně v Číně. Vždycky se snažíme brát v potaz specifické požadavky jednotlivých regionů, na druhou stranu emoční a estetické důvody, které vedou zákazníky k nákupu Lamborghini, se na celém světě neliší. Co se týká speciálních požadavků, těm můžeme vyhovět v rámci našeho programu ad personam. Každé auto může být individuálně nakonfigurováno přesně podle požadavků jednotlivých zákazníků.

Auto.cz: Aston Martin a Porsche nedávno představily své čtyřdveřové modely, Ferrari naopak trvá na tom, že jediná správná karoserie je dvoudveřová. Na kterou stranu se přikloní Lambo? Je projekt Estoque mrtvý, nebo se dočkáme jeho výroby?
Estoque jsme vždycky zamýšleli jen jako studii, která ověří naše designérské postupy a technický potenciál, který máme v Sant‘ Agatě. Veřejnost jej přijala s nadšením, což bereme jako důkaz, že naše značka má potenciál prodávat takové auto. Momentálně ale jeho výrobu nechystáme.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci: Když je chytli, odmítli odejít

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci:…

Pořádné překvapení čekalo na zaměstnance fast foodu v anglickém Manchesteru. V neděli na večer v restauraci…

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a náplavě mají nečekané pozadí!

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a…

Svár mezi zpěváky Karlem Gottem (77) a Milanem Drobným (72) se znovu otevřel. Na Drobného veřejném blogu se…

 

iSport.cz

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů a přidal 10 doskoků

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů…

Český basketbalista Tomáš Satoranský dosáhl poprvé v NBA na takzvaný double double. V dnešním odpoledním utkání…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama