Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

 

Stephan Winkelmann, prezident Automobili Lamborghini, v rozhovoru pro Auto.cz odhalil něco z blízké i vzdálenější budoucnosti italské automobilky.

Auto.cz: Loni jste v Lamborghini prodali jen 1515 aut za rok. Váš hlavní rival – Ferrari – dosáhl 6250 kusů. Vypadá to, jako by vaši zákazníci vyčkávali na nový model…

Celý segment superluxusních aut loni klesl o 40 % (pozn.: prodejní čísla Lamborghini kopírují tento trend). Letošní rok 2010 vnímáme také jako náročný, po něm ale očekáváme přechod k růstu v průběhu roku 2011 a návrat na prodejní výsledky z doby před krizí v roce 2012. Naší strategií je přinést každý rok alespoň jeden nový model. Současně s tím investujeme do dlouhodobého rozvoje, s čímž souvisí i nové technologie. Loni jsme naše výdaje na výzkum a vývoj navýšili ve srovnání s rokem 2008 o 32 %.

Auto.cz: Kolik aut musíte prodat, aby bylo Lamborghini ziskové?
Takto jednoduše se to nedá říct. Neexistuje žádná jednoznačná hranice, protože můžeme každý rok podle aktuální situace flexibilně měnit objem prostředků určených na investice. Před krizí naše zisky průběžně rostly a v roce 2008 bylo Lamborghini jednou z nejziskovějších automobilových značek na světě.

Auto.cz: Jaká je budoucnost pohonu zadních kol u značky Lamborghini? Nabídnete zákazníkům výběr mezi pohonem všech nebo zadních kol?
V současnosti nabízíme tuto volbu u řady Gallardo – zákazníci mohou zvolit LP 560-4 s pohonem všech kol nebo LP 550-2 s pohonem zadních kol. Charakteristickým rysem Lamborghini ale je právě pohon všech kol, a tak to zůstane i v příštích letech.

Auto.cz: Váš základní model je poháněn desetiválcem a vyšší modelová řada má dvanáctiválec. Nemáme se připravit také na menší modely? Řekněme, že by v malém Lamborghini byl například osmiválcový agregát…
Náš vývoj motorů se odvíjí od konfigurací V10 a V12. V současné době V8 nepřipadá do úvahy.

Auto.cz: Jak se ale v tom případě připravujete na nové standardy emisí výfukových plynů? Přísné limity přece mohou být pro značku jako Lamborghini existenční hrozbou.
Jako malosériový výrobce nemusíme vyhovět stejným požadavkům, jaké jsou kladeny na velkoobjemové výrobce. Přesto jsme před dvěma roky začali naplňovat ambiciózní plán na snížení emisí. Díky rozsáhlým investicím do inovací, především odlehčení konstrukce, budeme u naších příštích modelů schopni postupně snižovat poměr hmotnosti k výkonu. Touto cestou chceme do roku 2015 dosáhnout snížení emisí CO2 u našich produktů o 35 %. Na straně výroby dojde jen v roce 2010 ke snížení CO2 o 30 %, zejména díky novému fotovoltaickému systému na střechách naší továrny.

Auto.cz: Nemůžeme si odpustit tradiční otázku… přichází k Lamborghini noví zákazníci z řad majitelů Ferrari, nebo je to vzácný jev?
Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita značky jsou na takové úrovni, že k nám běžně přecházejí zákazníci od všech značek v superluxusním segmentu, nejen od Ferrari.

Auto.cz: Když se zaměříme na speciální projekty jako je Reventón – jsou to ziskové aktivity, nebo zde jde především o posilování image, se kterým se pojí vysoké náklady?
Naší filozofií je, že každý produkt musí být především životaschopný jako obchodní projekt.

Auto.cz: Které trhy jsou pro Lamborghini nejdůležitější? Patří k nim například Rusko nebo Čína? A budete přizpůsobovat své produkty specifickým požadavkům zákazníků v různých částech světa?
Máme tři hlavní odbytiště: USA, Evropu a region Asie-Pacifik. Zatímco americký a evropský trh stále prochází krizí, v Asii nám počty prodaných aut rostou, hlavně v Číně. Vždycky se snažíme brát v potaz specifické požadavky jednotlivých regionů, na druhou stranu emoční a estetické důvody, které vedou zákazníky k nákupu Lamborghini, se na celém světě neliší. Co se týká speciálních požadavků, těm můžeme vyhovět v rámci našeho programu ad personam. Každé auto může být individuálně nakonfigurováno přesně podle požadavků jednotlivých zákazníků.

Auto.cz: Aston Martin a Porsche nedávno představily své čtyřdveřové modely, Ferrari naopak trvá na tom, že jediná správná karoserie je dvoudveřová. Na kterou stranu se přikloní Lambo? Je projekt Estoque mrtvý, nebo se dočkáme jeho výroby?
Estoque jsme vždycky zamýšleli jen jako studii, která ověří naše designérské postupy a technický potenciál, který máme v Sant‘ Agatě. Veřejnost jej přijala s nadšením, což bereme jako důkaz, že naše značka má potenciál prodávat takové auto. Momentálně ale jeho výrobu nechystáme.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…