Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester čtvrté generace ve velké fotogalerii

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Subaru uvádí na japonský trh čtvrtou generaci Foresteru a připravilo velkou galerii včetně podoby interiéru, který jsme dosud neviděli.

Prodej nového Foresteru v Zemi vycházejícího slunce začíná 13. listopadu. Japonská verze má pod kapotou v nejlevnějším provedení plochý čtyřválcový dvoulitr DOHC v atmosférické verzi (109 kW/6200 min-1 a 196 Nm/4200 min-1). Přeplňovaná varianta dává 206 kW/5700 min-1 a točivý moment vrcholí 350 Nm/2000-5600 min-1. K modelu bez turba lze zvolit šestistupňovou přímo řazenou převodovku či Lineartronic CVT, k „dopovanému“ pouze bezestupňové ústrojí.

Jinak tomu bude v USA. Základem je znovu čtyřválcová jednotka, avšak objemu 2,5 l se 127 kW při 5800 otáčkách, 236 Nm/4100 min-1 a šesti rychlostmi v manuální skříni či plynule měnitelným převodem. Čtyřválec s turbem objemu 2,0 l zde nabídne 186 kW výkonu při 5600 otáčkách a 350 Nm točivého momentu v rozmezí 2000-4800 min-1. Je spřažen výhradně s transmisí CVT, která nabízí šesti- a osmistupňové režimy. Samozřejmostí je ve všech případech přenos síly na všechna kola, Subaru své systémy nazývá jednotně Symmetrical All-Wheel Drive.

Podvozek disponuje rozvorem 2640 mm. Při vývoji se technici soustředili na zavěšení a řízení, takže ovladatelnost auta by měla být velmi dobrá. Čtvrtá generace oproti předchůdci mírně ve všech směrech narostla. Je 4595 mm dlouhá, 1795 mm široká a 1695 mm vysoká, se střešními nosiči pak měří 1735 mm. Také tvary se trochu zakulatily. Maska chladiče s chromovanou dělící příčkou je podobná Impreze, světlomety ale nezasahují tak hluboko do karoserie jako v případě jejím i většího Legacy. „Vykousnutí“ ve spodní části je také méně znatelné. Auto vypadá celkově mohutněji. Přeplňované verze mají agresivnější přední nárazník s postranními svislými vstupy vzduchu. Ty nahradily jediný v kapotě. Kosmetické úpravy zevnějšku americké a evropské specifikace budou oproti té japonské určitě minimální.

A interiér? Zde přibylo místo na zadních sedadlech i v zavazadelníku. Vzhled palubní desky také odpovídá poslední Impreze, respektive z ní vycházejícímu crossoveru XV. Vozům na snímcích chybí jen některé ozdobné prvky a mají volant na opačné straně. Součástí výbavy pětimístného SUV tvoří mimo jiné informační systém včetně bezdrátového spojení s chytrými telefony, navigace, zadní kamera a špičkové audio Harman/Kardon. Stupně i položky se ovšem budou lišit v závislosti na jednotlivých trzích.

Oficiální světová premiéra se odehraje až na autosalonu v Los Angeles koncem listopadu, v Japonsku Forester dosud vystaven nebyl.. Evropa přijde na řadu až příští rok. Určitě nebudeme čekat tak dlouho jako na novou Imprezu, kterou si dosud kromě zmíněného XV koupit nemůžeme. Prodej „lesníka“ se bude rozjíždět postupně podle země. U nás se dosud nabízí třetí generace, ovšem s výraznými slevami.

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2012 12:30
Re: Subaru,
jistě, legitimní požadavek. Ale že bych Forestera kvůli tomuhle vyřauoval z výběru... to rozhodně ne.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2012 12:28
Re: Subaru,
nenapsal jsem to zcela jasně, ale rád vysvětlím - v prvé řadě jsem myslel tím neošizeným 4x4 to, že ve voze vůbec nějaký systém pohonu 4x4 JE, a to VŽDY, VE VŠECH VÝBAVÁCH ;-)
Avatar - guze
14. 11. 2012 13:16
Re: Jednaní na rovinu ... ne promiňte jste v české republice
Tak to je jejich bussines, ze vypousteji fotky odrbanych verzi, pak se nediv, ze na to lidi narazeji, kdyz to vypada otresne....a ukazovat u noveho modelu fotky interieru v nejvyssi vybave mi prijde naprosto normalni a logicke....
13. 11. 2012 21:49
A co?
není asi tajemstvím,
že Subaru je moje srdcovka... Ale také se na věci dovedu podívat s troškou odstupu. Takže tu nebudu psát, že Subaru je nej... značka na světě.... Není - kvalita šla dolů, problémy se množily a tak jaksi rád slyším - a dnes i vidím, že nový Forester má být "návratem". Uvidíme, jak se povede v praxi - papírově a na fotkách vypadá dobře.
Subaru není masovka a nikdy nebude - ale jako ostatní značky - musí sednout svému jezdci - splňovat jeho kritéria výběru, která se nemusí každému zdát a už vůbec ne líbit. Navíc si značka drží jistou míru "čehosi", co jí mírně odlišuje od ostatní konfekce - a tou je systém AWD. Zde pozor - netvrdím, že je nejlepší na celém světě - patří ke špičce ve svém provedení s VTD a zbytek je na vršku "středního proudu".
Nový Foryn se mi líbí a doufám, že bude mít světlou budoucnost.... Každý ať si koupí, co mu libo..... Řídím se tím, že kůží potažená palubka mne na silnici neudrží a auto je pro mne "bodyguard" rodiny - ne výkladní skříň, před kterou se má každý posadit na gluteus maximus....
13. 11. 2012 21:28
Re: Jednaní na rovinu ... ne promiňte jste v české republice
Prosím ? Šílené ? No tak třeba jsem bral sportovní GT masku z příslušenství. Volali mi, že se opozdní a že přijde za 3 týdny z Japonska. Vyděsil jsem se. Pak přišla a já zaplatil 4200. Jinak co se týče ostatních dílů tak třeba 5000 za dvouhmotnostní setrvačník na outback MY05 taky není taková hrůza. Naopak díly jsou levné a často i levnější než aftermarket na škodu, jen je nutno hledat . Subaru je na servis úplně normálně nákladné auto. Třeba garančka subaru legacy MY 2010 CVT. 2500 malá po 15tkm a 3700 velká po 30 tkm v autorizáku