Subaru Legacy Outback 2,5

Subaru Legacy Outback 2,5

 
 

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Outback zvenku vyniká především nápadným dvoubarevným lakem a ostatní auta překonává také nezvyklou výškou 1580 mm. Co se však na této verzi cení nejvíce, je plochý podvozek s minimální světlou výškou 190 mm. Před poškozením při jízdě v terénu chrání boční dveře také velkoplošné plastové kryty. Oproti klasické verzi Legacy je Outback také osazen mohutnějšími nárazníky. Tradičně "zamračenou" přední masku doplňují rozměrné přední mlhové světlomety a dojem robustnosti doplňují i opticky mohutná 16" kola. Designérskou a konstruktérskou lahůdkou jsou pak dvě střešní okna a u Subaru tradiční boční dveře bez okenních rámů.

Interiér vozu je prostorný a přehledný. Palubní deska sice nevyniká nápaditostí, je však precizně dílensky zpracována a imitace dřevěného obložení doplňuje solidní vzhled celého auta. Ukazatele a ovládací prvky jsou na standardních místech, jen vyhřívání sedadel jsme si občas nechtěně zapínali loktem. Sedadla samotná mají dostatečně dlouhé sedáky i opěradla a jejich tuhé polstrování snižuje únavu při cestování na dlouhé vzdálenosti. I při maximálním posunutí předních sedadel vzad je na zadních sedačkách ještě k dispozici dostatek místa pro nohy, a relativně pohodlně zde mohou cestovat i tři lidé.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečný, jen na uchycení krycí rolety je třeba trochu šikovnosti. Sklopením zadních sedadel vznikne v případě potřeby zcela rovná podlaha dlouhá 1700 mm. Podběhy přitom zasahují díky velké světlé výšce dovnitř jen minimálně a tak například v nejužším místě zavazadlového prostoru je k dispozici šířka 1075 mm.

Hlavní předností Outbacku jsou však jízdní vlastnosti dané kombinací motoru a podvozku. Vůz pohání tradiční dvouapůllitrový čtyřválcový boxers maximálním výkonem 115 kW, přičemž maxima točivého momentu 223 Nm dosahuje při 3600 ot/min. Od tunu a půl vážícího auta tedy nelze čekat žádné sprinterské výkony, úlohu silného a spolehlivého tahouna však tento motor plní velmi dobře. Podstatné je také to, že Outback utáhne přívěs do hmotnosti až 1800 kg. Bez problémů tedy zvládne přepravu jachty nebo závodního koně. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane už za 9,5 sekundy, a pokud je motor udržován nad 3200 otáčkami, je také přiměřeně pružný. Jeho hlavními přednostmi jsou síla a kultivovaný běh, přenos vibrací do interiéru je takřka neznatelný. Komu ani tento motor nestačí, může si ještě pár měsíců počkat. Na konec roku totiž chystá Subaru českou premiéru zcela nového třílitrového šestiválce, který se bude montovat právě do Outbacků. Test samozřejmě chystáme.

I přes velkou světlou výšku je vůz díky plochému motoru stabilní i při projíždění prudkých zatáček. Nová zadní víceprvková náprava pomáhá k tomu, že vysoký Outback se chová jistě i při rychlých manévrech například na dálnici.

I když má redukční převodovka poměr jen 1,2:1, najde uplatnění například při pomalém přejíždění nerovností, nebo při již zmíněném tažení přívěsu. Outback samozřejmě není auto do bažinatých roklí, my jsme s ním ale například překonali úsek s patnácticentimetrovou vrstvou bláta nebo i nesjízdně vypadající kopce. Ocenili jsme i brzdy, jejichž účinek slábl jen neznatelně a při častém používání.

Subaru Legacy Outback je vůz pro individuality. Nadprůměrný vnitřní prostor, výbava i jízdní vlastnosti jej řadí do vyšší střední třídy, využitelnost v terénu pak do kategorie SUV. Desetilitrová průměrná spotřeba je pak s ohledem na tyto parametry přijatelná.

ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění

základní + metalíza (+ 14.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 188 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 202 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 14.000,- Kč)

Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie

Propast mezi bohatými a chudými se stále prohlubuje.…

Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva

Vypadají jako skupina novinářů, která napjatě čeká před…

Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů

Ekonomika eurozóny je stále závislá na levných úvěrech a…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 223 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Emise CO2:10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1646
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 475
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 






 
Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Dnes 15:40

Dočkali jsme se! Tesla po několika odkladech konečně dostála slova a představila světu svůj první tahač. A rozhodně má čím zaujmout.




Blesk.cz

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával matce Emmy Smetany a utekl

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával…

Vulgárním útokem přerušil předseda správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost Jan Macháček…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří bitky 10 zápasů stop

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří…

Hokejový útočník Luke Witkowski z Detroitu dostal v NHL automatický zákaz startu na deset zápasů. Byl potrestán…

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat jinak, přiznává Hubínek

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat…

Jeho letní přestupová sága rozproudila dost zlé krve. „Celé je to jedna velká chyba,“ ohlíží se pár měsíců zpět…

 

Reflex.cz

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce se omluvil cestujícím

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce…

Japonská soukromá dopravní společnost se omluvila svým cestujícím. Vlak společnosti Tsukuba Express totiž vyjel…