Subaru Legacy Outback 2,5

Subaru Legacy Outback 2,5

 
 

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Outback zvenku vyniká především nápadným dvoubarevným lakem a ostatní auta překonává také nezvyklou výškou 1580 mm. Co se však na této verzi cení nejvíce, je plochý podvozek s minimální světlou výškou 190 mm. Před poškozením při jízdě v terénu chrání boční dveře také velkoplošné plastové kryty. Oproti klasické verzi Legacy je Outback také osazen mohutnějšími nárazníky. Tradičně "zamračenou" přední masku doplňují rozměrné přední mlhové světlomety a dojem robustnosti doplňují i opticky mohutná 16" kola. Designérskou a konstruktérskou lahůdkou jsou pak dvě střešní okna a u Subaru tradiční boční dveře bez okenních rámů.

Interiér vozu je prostorný a přehledný. Palubní deska sice nevyniká nápaditostí, je však precizně dílensky zpracována a imitace dřevěného obložení doplňuje solidní vzhled celého auta. Ukazatele a ovládací prvky jsou na standardních místech, jen vyhřívání sedadel jsme si občas nechtěně zapínali loktem. Sedadla samotná mají dostatečně dlouhé sedáky i opěradla a jejich tuhé polstrování snižuje únavu při cestování na dlouhé vzdálenosti. I při maximálním posunutí předních sedadel vzad je na zadních sedačkách ještě k dispozici dostatek místa pro nohy, a relativně pohodlně zde mohou cestovat i tři lidé.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečný, jen na uchycení krycí rolety je třeba trochu šikovnosti. Sklopením zadních sedadel vznikne v případě potřeby zcela rovná podlaha dlouhá 1700 mm. Podběhy přitom zasahují díky velké světlé výšce dovnitř jen minimálně a tak například v nejužším místě zavazadlového prostoru je k dispozici šířka 1075 mm.

Hlavní předností Outbacku jsou však jízdní vlastnosti dané kombinací motoru a podvozku. Vůz pohání tradiční dvouapůllitrový čtyřválcový boxers maximálním výkonem 115 kW, přičemž maxima točivého momentu 223 Nm dosahuje při 3600 ot/min. Od tunu a půl vážícího auta tedy nelze čekat žádné sprinterské výkony, úlohu silného a spolehlivého tahouna však tento motor plní velmi dobře. Podstatné je také to, že Outback utáhne přívěs do hmotnosti až 1800 kg. Bez problémů tedy zvládne přepravu jachty nebo závodního koně. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane už za 9,5 sekundy, a pokud je motor udržován nad 3200 otáčkami, je také přiměřeně pružný. Jeho hlavními přednostmi jsou síla a kultivovaný běh, přenos vibrací do interiéru je takřka neznatelný. Komu ani tento motor nestačí, může si ještě pár měsíců počkat. Na konec roku totiž chystá Subaru českou premiéru zcela nového třílitrového šestiválce, který se bude montovat právě do Outbacků. Test samozřejmě chystáme.

I přes velkou světlou výšku je vůz díky plochému motoru stabilní i při projíždění prudkých zatáček. Nová zadní víceprvková náprava pomáhá k tomu, že vysoký Outback se chová jistě i při rychlých manévrech například na dálnici.

I když má redukční převodovka poměr jen 1,2:1, najde uplatnění například při pomalém přejíždění nerovností, nebo při již zmíněném tažení přívěsu. Outback samozřejmě není auto do bažinatých roklí, my jsme s ním ale například překonali úsek s patnácticentimetrovou vrstvou bláta nebo i nesjízdně vypadající kopce. Ocenili jsme i brzdy, jejichž účinek slábl jen neznatelně a při častém používání.

Subaru Legacy Outback je vůz pro individuality. Nadprůměrný vnitřní prostor, výbava i jízdní vlastnosti jej řadí do vyšší střední třídy, využitelnost v terénu pak do kategorie SUV. Desetilitrová průměrná spotřeba je pak s ohledem na tyto parametry přijatelná.

ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění

základní + metalíza (+ 14.000,- Kč)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 188 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 202 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 14.000,- Kč)

Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky

Zatímco menší státy jako Španělsko, Irsko a Nizozemsko…

Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap

Ministerstvo financí jedná se dvěma zájemci o prodeji…

Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD

Plánovanému developerskému projektu společnosti JRD…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 223 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Emise CO2:10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1646
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 475
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá

Ze spolupráce Toyoty a Subaru vzešlo jedno z…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 






 
Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Dnes 14:58

Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!




Blesk.cz

Z komunitní zahrady je feťácké doupě: Praha 2 Na Smetance plánuje sportoviště

Z komunitní zahrady je feťácké doupě: Praha 2 Na…

Místo komunitní zahrady v ulici Na Smetance v Praze 2 je zde nyní „feťácké“ doupě. Tam, kde ještě letos byl…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři body, vítěz nejdřív v neděli

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři…

Start Laver Cupu se blíží kvapíkovým tempem. Tenisová akce pořádaná jako pocta australské legendě Rodu Laverovi…

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je zdravý, řekl kouč

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je…

Neštěstí, náhoda, ale třeba i karma za zradu Dortmundu. Zranění nejdražší posily v historii Barcelony Ousmaneho…

 

Reflex.cz

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři týdny, politici selhali, říká novinářka Uhlová

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři…

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých zaměstnáních. Spojovalo je jedno: náročné podmínky a…

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví 95. narozeniny

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví…

Ve čtvrtek 24. července 1952 obletěla sportovní svět senzační (a z dnešního pohledu tak trochu i „pohádková“)…