Subaru Legacy Outback 2,5

Subaru Legacy Outback 2,5

 
 

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Outback zvenku vyniká především nápadným dvoubarevným lakem a ostatní auta překonává také nezvyklou výškou 1580 mm. Co se však na této verzi cení nejvíce, je plochý podvozek s minimální světlou výškou 190 mm. Před poškozením při jízdě v terénu chrání boční dveře také velkoplošné plastové kryty. Oproti klasické verzi Legacy je Outback také osazen mohutnějšími nárazníky. Tradičně "zamračenou" přední masku doplňují rozměrné přední mlhové světlomety a dojem robustnosti doplňují i opticky mohutná 16" kola. Designérskou a konstruktérskou lahůdkou jsou pak dvě střešní okna a u Subaru tradiční boční dveře bez okenních rámů.

Interiér vozu je prostorný a přehledný. Palubní deska sice nevyniká nápaditostí, je však precizně dílensky zpracována a imitace dřevěného obložení doplňuje solidní vzhled celého auta. Ukazatele a ovládací prvky jsou na standardních místech, jen vyhřívání sedadel jsme si občas nechtěně zapínali loktem. Sedadla samotná mají dostatečně dlouhé sedáky i opěradla a jejich tuhé polstrování snižuje únavu při cestování na dlouhé vzdálenosti. I při maximálním posunutí předních sedadel vzad je na zadních sedačkách ještě k dispozici dostatek místa pro nohy, a relativně pohodlně zde mohou cestovat i tři lidé.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečný, jen na uchycení krycí rolety je třeba trochu šikovnosti. Sklopením zadních sedadel vznikne v případě potřeby zcela rovná podlaha dlouhá 1700 mm. Podběhy přitom zasahují díky velké světlé výšce dovnitř jen minimálně a tak například v nejužším místě zavazadlového prostoru je k dispozici šířka 1075 mm.

Hlavní předností Outbacku jsou však jízdní vlastnosti dané kombinací motoru a podvozku. Vůz pohání tradiční dvouapůllitrový čtyřválcový boxers maximálním výkonem 115 kW, přičemž maxima točivého momentu 223 Nm dosahuje při 3600 ot/min. Od tunu a půl vážícího auta tedy nelze čekat žádné sprinterské výkony, úlohu silného a spolehlivého tahouna však tento motor plní velmi dobře. Podstatné je také to, že Outback utáhne přívěs do hmotnosti až 1800 kg. Bez problémů tedy zvládne přepravu jachty nebo závodního koně. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane už za 9,5 sekundy, a pokud je motor udržován nad 3200 otáčkami, je také přiměřeně pružný. Jeho hlavními přednostmi jsou síla a kultivovaný běh, přenos vibrací do interiéru je takřka neznatelný. Komu ani tento motor nestačí, může si ještě pár měsíců počkat. Na konec roku totiž chystá Subaru českou premiéru zcela nového třílitrového šestiválce, který se bude montovat právě do Outbacků. Test samozřejmě chystáme.

I přes velkou světlou výšku je vůz díky plochému motoru stabilní i při projíždění prudkých zatáček. Nová zadní víceprvková náprava pomáhá k tomu, že vysoký Outback se chová jistě i při rychlých manévrech například na dálnici.

I když má redukční převodovka poměr jen 1,2:1, najde uplatnění například při pomalém přejíždění nerovností, nebo při již zmíněném tažení přívěsu. Outback samozřejmě není auto do bažinatých roklí, my jsme s ním ale například překonali úsek s patnácticentimetrovou vrstvou bláta nebo i nesjízdně vypadající kopce. Ocenili jsme i brzdy, jejichž účinek slábl jen neznatelně a při častém používání.

Subaru Legacy Outback je vůz pro individuality. Nadprůměrný vnitřní prostor, výbava i jízdní vlastnosti jej řadí do vyšší střední třídy, využitelnost v terénu pak do kategorie SUV. Desetilitrová průměrná spotřeba je pak s ohledem na tyto parametry přijatelná.

ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění

základní + metalíza (+ 14.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 188 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 202 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 14.000,- Kč)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 223 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Emise CO2:10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1646
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 475
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 







 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Studujete a chcete půjčku? Pozor, abyste se nezadlužili jako Monika

Studujete a chcete půjčku? Pozor, abyste se…

Češi si začínají půjčovat peníze už jako náctiletí a kvůli nepravidelným příjmům často upadají do dluhů.…

Dara poprvé promluvila o smrti Skallové: Je s mým tátou v nebi a pijou spolu vínu

Dara poprvé promluvila o smrti Skallové: Je s mým…

Nejdříve ji opustil táta a pak i nejlepší přítelkyně. Dara Rolins (43) prožívá velmi těžký rok. Její manažerka a…

 

iSport.cz

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní hlavu, věří před EL

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní…

Útočník Milan Baroš by se ve čtvrtečním utkání druhého kola základní skupiny Evropské ligy proti PAOK Soluň mohl…

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i vtípek s autobusem

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i…

Co se to dělo? Středeční zápasy Ligy mistrů byly skutečně bláznivé! Tak například v utkání Celtiku s…

 

Reflex.cz

Paříž a její okolí chtějí řešit dopravní zácpy velmi originálně – pomocí lanovek

Paříž a její okolí chtějí řešit dopravní zácpy velmi…

Velké dopravní problémy sužují prakticky všechna města světa. Řeší se různě, ale v metropoli Francie a jejím…

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo vstoupí nelegálně do jiného státu, je to invaze

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo…

Reflexu na téma imigrace poskytl rozhovor jeden z nejvlivnějších světových politiků, Tony Abbott, který před…